Ga naar inhoud

Garantie op lichte vracht


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Klopt het dat er op een LV standaard geen garantie ziet bij verkoop van een handelaar aan een bedrijf?

 

t is maar dat ik weet of ik zelf moet dokken of niet voor mijn olie-lekkende carterpan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou er geen garantie op die LV moeten staan? Precies wanneer je als handelaar iets verkoopt aan een bedrijf er geen garantie op moet geven. Zou wel plezant zijn : iphone kopen op naam bedrijf : geen garantie. Koop je die als particulier : wel garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

 

Ik heb het net opgezocht. Wettelijke garantie is enkel voor particuliere aankoop (ook voor LV trouwens), aankoop door bedrijf is puur onderworpen aan de contractuele voorwaarden opgesteld door de verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

 

Ik heb het net opgezocht. Wettelijke garantie is enkel voor particuliere aankoop (ook voor LV trouwens), aankoop door bedrijf is puur onderworpen aan de contractuele voorwaarden opgesteld door de verkoper.

 

ok dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil is nieuw (iphone) vs.gebruikt (tweedehands wagen). In principe krijg je gewoon geen garantie op goederen die je tweedehands aankoopt, en waarvan de normale garantieperiode al is verstreken. Als jij bijvoorbeeld een tweedehands iphone koopt van 2 jaar oud, krijg je ook geen garantie. Voor tweedehandsauto's is daar dus een uitzondering op gemaakt, maar enkel voor particulieren die van een handelaar kopen.

 

klopt. Als ik logisch nagedacht zou hebben op dat moment, zou ik dat ook kunnen geweten hebben, maar op dat moment ging het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus mag ik van geluk spreken dat de audi 2j garantie heeft?

puur omdat hij op de zaak gekocht is? vreemde manier van werken.

 

 

edit

je spreekt over zaken die normaal al uit garantie waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

men euro was nadien gevallen daarmee de edit.

 

garantie gaat mee met de nieuwe eigenaar, natuurlijk enkel zolang de wettelijke garantie loopt.

Maar als je dus een wagen koopt die ouder is, zou je als bedrijf er moeten opletten dat ze garantie geven, aangezien het dan niet meer verplicht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat er op een LV standaard geen garantie ziet bij verkoop van een handelaar aan een bedrijf?

 

t is maar dat ik weet of ik zelf moet dokken of niet voor mijn olie-lekkende carterpan.

 

Ja, klopt. Op een LV moet geen garantie worden gegeven bij wet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige die het juist heeft is fuel.

 

Klopt.

 

Ik heb het net opgezocht. Wettelijke garantie is enkel voor particuliere aankoop (ook voor LV trouwens), aankoop door bedrijf is puur onderworpen aan de contractuele voorwaarden opgesteld door de verkoper.

 

Wettelijke garantie is de 2 jaar voor particulieren bij nieuwe producten (waarvan na het eerste jaar de koper moet aantonen dat het defect er al was, een designfout als het ware, terwijl in het eerste jaar hij dat niet moet kunnen) en voor tweedehands voertuigen 1 jaar na aankoop bij een autoverkoper.

 

De 1 jaar garantie die Apple standaard geeft met telefonische ondersteuning, of de 3 jaar als je AppleCare koopt, of de 2 jaren garantie op Premium Selection tweedehands auto's van BMW zijn vormen van contractuele garantie die de verkoper extra geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er al achter gevraagd dat de garage dat ze garantie geven of in de kosten willen delen?

 

 

Daar was het antwoord al snel duidelijk op (bij de handelaar waar ik hem gekocht heb).

 

"Als er een lek is aan het carter hebt ge ongetwijfeld ergens tegen gezeten ermee, dat is nooit garantie"

 

Het is dus een lek aan de las van de schroefdraad die in de carterpan zit. Bij Fiat hebben ze mij duidelijk gezegd dat er nergens enig spoor van impact of schade te zien is voor de rest. Pech gehad of degene die het laatste onderhoud heeft gedaan heeft misschien te enthousiast de boel terug aangevezen.

 

Nuja, op zich heb ik geen poot om op te staan om lastig te beginnen doen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, ge moet er maar eens aan beginnen, het carter van een camionette aan de grond rijden. Al eens gezien hoeveel bodemvrijheid ge hebt? Ge kunt zonder problemen onder da spel werken zonder die op te krikken. Moet al ne serieuze bult zijn om te toucheren medunkt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een gekende ziekte op die motoren hoor, dat scheuren van de las. Is geloof ik een gereviseerde versie van.

Als ik me niet vergis is er zelfs een uitbreiding tot tussenkomt op die carters ;)

 

Of dat natuurlijk ook zo is bij Fiat weet ik niet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een gekende ziekte op die motoren hoor, dat scheuren van de las. Is geloof ik een gereviseerde versie van.

Als ik me niet vergis is er zelfs een uitbreiding tot tussenkomt op die carters ;)

 

Of dat natuurlijk ook zo is bij Fiat weet ik niet :D

 

Hmm, zou dat eens moeten kunnen uitzoeken dus :D

 

De mijne is 2.5 jaar oud namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid