Ga naar inhoud

Weekendauto


kefkie

Aanbevolen berichten

Je spreekt altijd van "onze"? Was deze auto niet van uw baas? Of is uw baas uw pa? Of heb je een relatie met je baas? :D

Wy hebben thuis ook eentje sinds een paar weken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een 335d maar je zou graag een brakke BMW van 15 jaar oud hebben omdat die eerste over een trage automaat beschikt? 

 

Waanzin. 

 

En een 991 nu ook blijkbaar. Topic closed. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je? Da's ideaal daily materiaal imho.

Vind je? Da's ideaal daily materiaal imho.

Natuurlijk niet, en al zeker niet als het een diesel is.

Ik vind gewoon heel het verhaal wat onsamenhangend..

@@kefkie : voor 20k kan je mijn E46 M3 kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wy hebben thuis ook eentje sinds een paar weken :lol:

 

Leuk. :)

 

Maar nu begrijp ik het, je kan met je nu vader's ex-kar rijden in de week, maar je wil een auto voor jezelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een 335d maar je zou graag een brakke BMW van 15 jaar oud hebben omdat die eerste over een trage automaat beschikt? 

 

Waanzin.

Al eens met een 335d gereden? Bochten pakken is niet bepaald zijn favoriete ding.

Voor de rest wel een plezante kar.

  

Leuk. :)

 

Maar nu begrijp ik het, je kan met je nu vader's ex-kar rijden in de week, maar je wil een auto voor jezelf.

Idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk niet, en al zeker niet als het een diesel is.

Ik vind gewoon heel het verhaal wat onsamenhangend..

@@kefkie : voor 20k kan je mijn E46 M3 kopen.

Lijkt toch niet zo ingewikkeld :lol:

Als daily heb ik een 335d, thuis staat er een 911 waar ik ook wel eens me rondrij.

Maar ik wil ook een eigen kar voor wat te spelen en wat goedkoop op circuit te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt toch niet zo ingewikkeld :lol:

Als daily heb ik een 335d, thuis staat er een 911 waar ik ook wel eens me rondrij.

Maar ik wil ook een eigen kar voor wat te spelen en wat goedkoop op circuit te rijden.

Als je 335d rijdt, toch een kist van 30k nu nog, en vindt dat dat geen bocht kan nemen, maar dan wel een E46 318ci of 320i vernoemt als weekendkar, vrij vreemd imo.

Mss de 335d verkopen, een goedkopere diesel daily kopen (als het toch maar als daily dient), en dan wat leuker weekendspeelgoed kopen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een e87 130i geen optie?

 

Vanaf 13-14K te verkrijgen en op papier (zelf jammer genoeg nog niet mee gereden) redelijk interessant:

 

-RWD

-6 in lijn (die zeer degelijk/betrouwbaar schijnt te zijn)

-gechipt 280pk/340Nm

-atmosferisch dus mooie lineaire opbouw, handig voor bij drifts

-niet zo groot/zwaar als bv. een e90

 

Voorbeeld: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-130i-m%C3%BCnchen/183315626.html?lang=en

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een e87 130i geen optie?

Vanaf 13-14K te verkrijgen en op papier (zelf jammer genoeg nog niet mee gereden) redelijk interessant:

-RWD

-6 in lijn (die zeer degelijk/betrouwbaar schijnt te zijn)

-gechipt 280pk/340Nm

-atmosferisch dus mooie lineaire opbouw, handig voor bij drifts

-niet zo groot/zwaar als bv. een e90

Voorbeeld: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-130i-münchen/183315626.html?lang=en

Toevallig, net eentje van mijn schoonbroer gepost in de CC die eventueel weg mag. Zijn leuke kisten ja, en serieus sleepergehalte, al veel mee gelachen, ook in DE :lol:
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel opletten dat hij niet weer moet gaan doppen dan.

want dan moet hij kiezen. werkloos en hier posten of een ferrari en op aw posten.

 

 

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda MX-5.

 

 

Mazda MX-5

 

 

Goed idee, of hij kan ook eens voor een mx-5 kijken?

 

 

In Duitsland kan je wel een mooie 2.0 vinden voor 10k.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 335d rijdt, toch een kist van 30k nu nog, en vindt dat dat geen bocht kan nemen, maar dan wel een E46 318ci of 320i vernoemt als weekendkar, vrij vreemd imo.

Mss de 335d verkopen, een goedkopere diesel daily kopen (als het toch maar als daily dient), en dan wat leuker weekendspeelgoed kopen?

 

Een auto verkopen die niet van jezelf is, niet simpel.

Naar ik me herinner hebben jullie thuis toch ook al een E36 M3 gehad Kefkie, dan zou je toch moeten weten waar je op moet letten bij een E36?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel beamen dat ik de redenering vreemd vind om, gesteld dat een E90 335d niet voldoende rijplezier biedt aangezien het geen bochtenpikker is, toch te kijken voor een (standaard) E36 of E46. Die zijn misschien een tikje lichter, communicatiever en speelser, maar je mag geen wonderen verwachten. De bochtensnelheid zal zeker niet hoger gaan liggen dan die van een modernere E90, integendeel.

 

Met een E36 325i zoals die van Matertos, waar je het nodige aan aanpast, zal je wel fun kunnen hebben. Met een M3 uiteraard nog meer. Maar een stock E46 320ci is te soft, te gefilterd, te braaf... om je écht mee te amuseren.

 

 

Voor 10k moet je wel een redelijk deftige E36 3.0 kunnen vinden. 't is cliché, maar daarmee haal je redelijk wat rijplezier voor een aanvaardbare prijs in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid