Ga naar inhoud

Ritsen geblazen!!


Dower

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Mja, t is toch maf dat je overal reclame ziet voor 'ritsen in het verkeer' maar dat er wel nog niets officieel is qua wetgeving... Gevolg: als je doet wat ze aanraden en je hebt een ongeluk ben jij degene die in de fout gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, de bob campangne loopt al meer dan 10 jaar en nog rijden er dronkaards rond...

 

Dus dat ritsen (waarop ik nog nooit controle heb gezien) zal nog langer duren...

 

Geen paniek dus @@Martini Racing het voorbijgaan zal nog steeds lukken... Net op die manier in combinatie met een @@STA911 stuntje een goeie 100 gepakt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

Dus dat ritsen (waarop ik nog nooit controle heb gezien) zal nog langer duren...

 

Ik denk van wel.

Ik reed overlaatst richting Zeebrugge en voorbij Lissewege (een 50tal meter voor die rode lichten daar) stond er een douane controle.

Er was daar file en blijkbaar waren er werken aan het 2e rijvak, waardoor iedereen terug naar het 1e rijvak moest.

Een camion wou mij er niet tussen laten en de douane-ambtenaar heeft diezelfde camion toch van de baan gehaald.

B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik merk op dat nog niet iedereen het fenomeen 'ritsen' kent.. als je tot op het einde van de rijstrook rijdt om nadien in te voegen (zoals het hoort denk ik dan) krijg je al eens vaak een vinger of een pharen. Sommige smijten er af en toe nog eens een claxon tussen.

(ik heb het niet over u er tussen smijten op het allerlaatste moment om nadien alles te moeten dichtslaan, dan begrijp ik best de reactie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad. Ik ben helemaal vóór een wet die ritsen verplicht.

 

Maar men moet er zich dan ook bewust van zijn dat men de twee vakken volledig moet gebruiken, dus niet 100m tevoren plots toch proberen invoegen, etc.

 

Dat gezegd zijnde, als je morgen iemand die op het eind van zijn vak is MOET laten invoegen, dan gaan er plots veel meer mensen dat tweede vak wel goed gebruiken want dan hoeven ze niet meer te vrezen dat één of andere kwast hen op het eind van de strook er niet meer gaat inlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Het is inderdaad echt de bedoeling om beide vakken tot aan de witte lijn links te vullen, en dus je invoegen te laten geleiden door die witte lijn links van je. Enige waar je op moet letten is dat er tussen je voorligger en jezelf ruimte is voor 1 voertuig van het andere vak waar je wil invoegen, of vice versa dat invoegt in jouw vak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid