Ga naar inhoud

VW Touareg


Audi S8

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Mijn pa gaat een nieuwe Touareg kopen wrs, maar hij twijfelt over de motorisatie. In de 3.0 TDI heb je blijkbaar 2 keuzes, 204 en 240 pk. Hij zou de lichtste nemen en dan laten chippen naar 250 pk.

Aan te raden? Hij doet heel veel km, op zijn allroad staan er nu 290.000 km na 4 jaar ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pa gaat een nieuwe Touareg kopen wrs, maar hij twijfelt over de motorisatie. In de 3.0 TDI heb je blijkbaar 2 keuzes, 204 en 240 pk. Hij zou de lichtste nemen en dan laten chippen naar 250 pk.

Aan te raden? Hij doet heel veel km, op zijn allroad staan er nu 290.000 km na 4 jaar ofzo.

Dat zijn 2 exact dezelfde motoren. Je kan beide chippen naar 285pk :-)

De 204pk is een downtunede versie van de 240pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pa gaat een nieuwe Touareg kopen wrs, maar hij twijfelt over de motorisatie. In de 3.0 TDI heb je blijkbaar 2 keuzes, 204 en 240 pk. Hij zou de lichtste nemen en dan laten chippen naar 250 pk.

Aan te raden? Hij doet heel veel km, op zijn allroad staan er nu 290.000 km na 4 jaar ofzo.

Dat zijn 2 exact dezelfde motoren. Je kan beide chippen naar 285pk :-)

De 204pk is een downtunede versie van de 240pk.

Maakt dat nog veel uit met de komst van de nieuwe BIV regeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt dat nog veel uit met de komst van de nieuwe BIV regeling?

De meeste mensen zullen die touareg toch op de zaak kopen, dus ja dat maakt veel uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIV is geen probleem voor hem, hij maakt er een LV van.

Tegen mij zegt hij dat die 204 pk andere hardware heeft? Koppel scheelt ook wel veel met de 245 pk (400 Nm tov 550 Nm).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpelweg de 245pk kopen dan, dan heb je zonder twijfel de beste basis (al dan niet met chippen in het achterhoofd).

Soms wordt nog al snel gezegd dat alles hetzelfde is, terwijl dit vaak niet zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIV is geen probleem voor hem, hij maakt er een LV van.

Tegen mij zegt hij dat die 204 pk andere hardware heeft? Koppel scheelt ook wel veel met de 245 pk (400 Nm tov 550 Nm).

Als hij is wil proefrijden, let me know. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij is wil proefrijden, let me know. :)

Hij heeft de 245 pk al gereden en was algemeen gezien zeer onder de indruk van de auto. Hij zou nu juist nog de 204 moeten rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft de 245 pk al gereden en was algemeen gezien zeer onder de indruk van de auto. Hij zou nu juist nog de 204 moeten rijden :)

VIP test gedaan? Geen idee of dit met de 204 pk mogelijk is, bij D'Ieteren zelf (contact center) sowieso wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan er niet van over dat hij veel kleiner lijkt dan zijn voorganger.

en dat blijf ik spijtig vinden

Ja dat vind ik ook,idem voor de cayenne maar ze zijn zelfs groter zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid