Ga naar inhoud

Tekeningen, schilderijen en andere automotive kunst...


TCT

Aanbevolen berichten

thx :)

Het vergde wat moed ze hier te posten, want er staat hier ferm materiaal waar ik jammer genoeg niet kan aan tippen, maar dat zijn grenzen die ik nog wil verleggen in mijn leven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt sjiek hoor @@Bompa! Zou ik me niet om schamen, integendeel! Moet leuk zijn om dat jeugdsentiment eens vanonder het stof te halen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, weet je, op dode momenten is dat nog altijd een uitweg, iets om met te schrijven en iets om op te schrijven vind je meestal overal. Terwijl iedereen vingeroefeningen doet op een glasplaat, durf ik dat nog eens doen. Gewoon wat in m'n gedachten zit, dat kan een droom zijn die ik droomde (is een idee dat ik nog steed heb: de SFEER uit een droom proberen te tekenen of te schilderen) of een auto, of een huis, of een sfeer uit een huis die ik zag dat ik wil vastleggen, enz.

 

Alleen, ik werk niet graag met kleur, en kan geen mensen en dieren goed tekenen. Maar da's dan maar mijn stijl.

 

En ergens vermindert dat wel want m'n dochter zag ook m'n andere tekeningen (niet-auto's) en was verwonderd dat ik zo goed ook andere dingen dan auto's kon tekenen :)

Dus eigenlijk zou ik nog steeds alles moeten bijhouden, maar meestal gooi ik dat weg tegenwoordig.

In NL vorige week zag ik iemand het haventje van Bunschoten-Spakenburg tekenen. Zat gewoon op een bankje in de straat, en schetste wat hij zag. Zo wil ik enkele van mijn oude dagen ook vullen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt sjiek hoor @@Bompa! Zou ik me niet om schamen, integendeel! Moet leuk zijn om dat jeugdsentiment eens vanonder het stof te halen :)

 

Ik was dat koffertje eigenlijk kwijt, al een paar jaar. Maar ik weet dat het ooit mee verhuisde naar hier en dat het niemand zou wagen het weg te gooien. Maar onder onze trap hebben we een berging met zaken die we zeer weinig tot niet meer gebruiken (veel babyspullen bv), en deze heb ik gisteren uitgekuist en toen vond ik het weer. En dat was inderdaad een leuk moment, te meer omdat daar ook veel zaken in zaten die te maken hadden met m'n ex-lieven of vriendinnen waar ik meer dan een boontje voor had. Leuk om te lezen en dan weer dat koffertje in. Voor een lange tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke dinges!! :grin:

 

Bompa, LOL @ gekleurde gazet !! :D

 

And I love you dearly for this one:

 

 

Beetle:

 

VWbeetle2014-07-29111958_zps7c2bcc8f.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik was gek van heel die Tamiya-catalogus. Ik weet nog dat ik deze getekend heb in de hitte in de legertent van m'n vader in de tuin. En muziek van Wham enzo op een transistorradiootje :D

Uren in die catalogi liggen verlekkeren. Ook één van de zeldzame werken in kleur. Tja, aan elke tekening hangt wel een verhaal hoor :)

 

En van die gazetten enzo heb ik er nog een heel pak hoor, maar die liggen in de garage. Deel 4 van de grote opkuis deze zomer.

Liefst van al zou ik al mijn oude advertenties inscannen. Daar zit een pak leuk materiaal tussen. Maar begin maar eens ... meer dan 5000 stuks, meer dan 3000 brochures, bijna 1000 tijdschriften.

 

@@Phil, ferme dinges. En hier en daar toch ook in de goede richting getekend in de veronderstelling dat je nog niet 100% wist hoe het model er zou uitzien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tamiya-catalogi, miljaar, hoe gigantisch hard kon je daarmee tijd verdoen! En je ogen kapot loeren op dat éne diorama van WO-II waar een Duitse soldaat in een blote-tetten-boekske aan 't loeren is!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik u anders mijn kribbels eens tonen van uit mijn studententijd? :lolz:

 

Als 't automotive is, graag :)

Als 't blote madammen zijn, in 't juste topic graag. Als het zelf uitgevonden gore is, in het wtf-topic en in spoiler tags :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Phil, ferme dinges. En hier en daar toch ook in de goede richting getekend in de veronderstelling dat je nog niet 100% wist hoe het model er zou uitzien...

 

Thanks. Ja sommige zijn overgetekend, andere zijn dan weer compleet verzonnen auto's en soms ook verzonnen modellen van bestaande merken of voorspelling van een nieuw model. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tamiya-catalogi, miljaar, hoe gigantisch hard kon je daarmee tijd verdoen! En je ogen kapot loeren op dat éne diorama van WO-II waar een Duitse soldaat in een blote-tetten-boekske aan 't loeren is!

Hmmmm, 't zou me verwonderen dat er in een Tamiya cataloog ook maar iets bloot gelateerd staat... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja, was dit vergeten te melden: Skoon werk, Bompi !!

 

Dankje!

 

Hmmmm, 't zou me verwonderen dat er in een Tamiya cataloog ook maar iets bloot gelateerd staat... :D

 

Denk niet dat ge op die schaal ook maar 1 stel borsten kunt ontdekken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, 't zou me verwonderen dat er in een Tamiya cataloog ook maar iets bloot gelateerd staat... :D

You'd be wrong there. Effectief zat er in één van de catalogi die ik heb (en nog heb, ergens ... hoop ik) een diorama van een Duitse WW2-tank waarin een kerel die op de tank zat naar de centerfold van een bloot boekske aan 't kijken was.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik daarover liegen? Trust me, it's the truth and nothing but the truth. Er werd zelfs extra nadruk op gelegd, want (ik herinner me zeer levendig) dar er rond de grote diorama-foto nog enkele close-ups waren, en één daarvan was net van die Duitse soldaat die op de tank zat en naar de centerfold aan 't kijken was. Je ziet wel quasi "niks" hé, Da's schaal hoeveel? Kunde nagaan... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier op af ga, denk ik dat het de 1987, 1988, 1989 of 1990 cataloog moet zijn. Het meeste geld zet ik op de 1988. Nu daarvan een online versie vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid