Ga naar inhoud

Het grote garage overname topic


thor

Aanbevolen berichten

Daar ik me hier maar wat verveel, daar ik zie dat m'n geld op de bank niets meer opbrengt, daar ik nog niet op het cc forum kan of mag :( ,

 

maar eens een zot idee opperen.

 

Zijn er mensen die zin hebben om in groep (met mede forummers) een bestaande garage- concessie over te nemen als belegging of als passie.

 

Spui maar uw ideen , of misschien nog beter, zwanst d'r maar op los ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad niet serieus bedoeld hé!!

 

Maar toch, heb ooit eens gelezen van een collega huisarts die een volledige carriereswitch heeft gedaan en een opel garage in  Limburg heeft overgenomen.

 

Moet toch theoretisch kunnen, en met gepassionneerde mede forummers, technieker forummers etc moet je toch een bloeiende zaak kunnen draaien -_-

 

 

 

:supercool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad niet serieus bedoeld hé!!

Maar toch, heb ooit eens gelezen van een collega huisarts die een volledige carriereswitch heeft gedaan en een opel garage in Limburg heeft overgenomen.

Moet toch theoretisch kunnen, en met gepassionneerde mede forummers, technieker forummers etc moet je toch een bloeiende zaak kunnen draaien -_-

:supercool:

Is in Turnhout (Antwerpse Kempen dus!) en zoals die in Vosselaar praktijk had zou hij het geen jaren uitgezonden hebben om niet failliet te gaan.

Zo'n bullebak :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in Turnhout (Antwerpse Kempen dus!) en zoals die in Vosselaar praktijk had zou hij het geen jaren uitgezonden hebben om niet failliet te gaan.

Zo'n bullebak :roll:

 

 

Oei, dat weet ik natuurlijk niet, limburg is ver van mijn bed hier.

 

We moeten dus vriendelijke investeerders hebben, vriendelijke verkopers en vriendelijke techniekers ;)

 

Ik weet begot niet hoe de vork precies in de steel zit maar hier bvb in Ieper geen VW dealer meer, in Roeselare geen Land Rover/Jaguar dealer meer, misschien een extra dealership voor Lexus in Midden Wvl etc..

 

Keep on dreaming  :blink:B)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat weet ik natuurlijk niet, limburg is ver van mijn bed hier.

 

We moeten dus vriendelijke investeerders hebben, vriendelijke verkopers en vriendelijke techniekers ;)

 

Ik weet begot niet hoe de vork precies in de steel zit maar hier bvb in Ieper geen VW dealer meer, in Roeselare geen Land Rover/Jaguar dealer meer, misschien een extra dealership voor Lexus in Midden Wvl etc..

 

Keep on dreaming  :blink:B)

Roeselare blijf ik echt een spijtige zaak vinden. Het cliënteel van LR blijft hier volgens mij wel groeien (net als dat van Jaguar trouwens).. Callant wrijft wellicht in zijn handen voor 't moment. Moest iemand het geld hebben en een deftig plan en misschien vooral ook wat kennis van zaken (itt de vorige dealer), zie ik daar toch wel mogelijkheden.

Anderzijds, zoveel concessies zijn er niet. Brugge - Kortrijk - Oostende - Gent liggen quasi allemaal rond Roeselare. Hetzelfde geldt voor Jaguar, Brugge - Gent - Kortrijk.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in Turnhout (Antwerpse Kempen dus!) en zoals die in Vosselaar praktijk had zou hij het geen jaren uitgezonden hebben om niet failliet te gaan.

Zo'n bullebak :roll:

 

Heeft zijn garage dan ook snel om zeep geholpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je onderschat vooral de poen van de ouders van de forummers :D

 

 

Héhéhé

 

Je vraagt je inderdaad af wat dat zo zou kosten, een concessie opstarten of overnemen.

 

Overname zal natuurlijk naargelang de omzetcijfers zijn, maar een concessie opstarten?  Zou ik genoeg ramen met een prijs tussen de 2 a 4-5 miljoen euro??

 

(Niet dat ik dat bedrag heb hé jongens, ik ben nog altijd wat puur hypothetisch aan het denken)

 

Zou eigenlijk eens een goed onderwerp zijn voor een student economie thesis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat zo'n gemiddelde garage kost om over te nemen, alleen hoor ik soms bedragen die mijn baas iedere maand ophoest aan kosten die gerelateerd zijn aan de concessie... Dat is echt niet normaal :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héhéhé

Je vraagt je inderdaad af wat dat zo zou kosten, een concessie opstarten of overnemen.

Overname zal natuurlijk naargelang de omzetcijfers zijn, maar een concessie opstarten? Zou ik genoeg ramen met een prijs tussen de 2 a 4-5 miljoen euro??

(Niet dat ik dat bedrag heb hé jongens, ik ben nog altijd wat puur hypothetisch aan het denken)

Zou eigenlijk eens een goed onderwerp zijn voor een student economie thesis.

Heb je dat niet?

Pauper! :rolleyes: ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ik me hier maar wat verveel, daar ik zie dat m'n geld op de bank niets meer opbrengt, daar ik nog niet op het cc forum kan of mag :( ,

 

maar eens een zot idee opperen.

 

Zijn er mensen die zin hebben om in groep (met mede forummers) een bestaande garage- concessie over te nemen als belegging of als passie.

 

Spui maar uw ideen , of misschien nog beter, zwanst d'r maar op los ;)

 

Waarom niet? Een concessie waar alle typische ergerlijke dingen van een normale dealer niet gebeuren.

 

 

een bmw dealer he. Expertise genoeg aanwezig :D

 

Ik was dus gewonnen voor dit idee tot ik dit las... :fp:

 

 

Dat klopt. Een concessie uitbaten kost waanzinnig - maar dan ook waanzinnig - veel geld.

 

'k Zal bij jullie eens langskomen. Tot hiertoe heb ik bij haast al mijn klanten minstens 20% uit de kosten gehaald. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Zal bij jullie eens langskomen. Tot hiertoe heb ik bij haast al mijn klanten minstens 20% uit de kosten gehaald. :P

 

Techniekers vervangen door Indiërs die het wel vanuit Bangalore zullen fixen voor 1/4e van de prijs werkt niet echt in de werkplaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Techniekers vervangen door Indiërs die het wel vanuit Bangalore zullen fixen voor 1/4e van de prijs werkt niet echt in de werkplaats.

Ik heb met de Indiërs nooit cost reduction programmes gerund. Enkel bij PwC, E&Y en Booz. Overal zitten totaal nodeloze kosten door processen uit te voeren die nergens voor nodig zijn en is veel teveel kapitaal benut. Bij een fabrikant van mobilifoons zo uit de $1.5Bn conversiekost een $350M uitgehaald door simpelweg de sourcing logica te herwerken. Ze maakten overal nog ong hetzelfde aantal telefoons, alleen andere modellen beter aangepast aan de locale omstandigheden.

Dus misschien proberen iets minder kort door de bocht te gaan, ir. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beerens komt wel heel goed uit het artikel. Wat in realiteit niet zo blijkt te zijn, maar kom. Het is het stuk omhooggevallen bakker gegund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid