Ga naar inhoud

Verlichting inrit


Soul

Aanbevolen berichten

Jullie tips en goeie raad zijn welkom ivm de verlichting van de inrit naar mijn garage.
De inrit is 15 m lang & 3,5 m breed. Aan de ene kant staat de afspanning met mijn buur, aan de andere kant is het 9 m gevel 6 m terras.

Wat raden jullie aan ?
Grote spot onder de dakgoot op 5 m hoogte of paaltje van een 80 cm hoogte die de klinkers verlichten ?
Ledverlichting ?
???

Enkele foto's :

001voorb.jpg

002voorb.jpg

003voorb.jpg

Blauwe bol : de spot onder de dakgoot
Rode lijntjes : paaltjes aan de kant van de buur die richting inrit schijnen.

Bijkomende vragen :
Welke paaltjes ? Alu ?
Hoe hoog ? 80 cm ?
Welke lampen d'er in ? Leds ?

De bewegingsedetector zou ik afregelen dat als er iemand (of een wagen) tot op een meter of 3 van de poort komt, de verlichting aanfloept.
Trouwens, iemand tips ivm de plaats waar die bewegingsdetector moet komen , kwestie van dat dat ding niet om de 30 seconden aanfloept...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen eens een foto maken van onze 'opstelling'. Als je het wat goedkoop wilt houden: houten paaltjes met inox scheepslichtjes. Bij ons zijn ze geschakeld met een bewegingsdetector & een timer zodat je ze tijdens vaste uren kunt laten branden.. Onze oprit is wel 50 meter lang dus moet je niet echt rekening houden met de afstanden tussen de lampen..

 

Voor de garage hangt er dan nog een grote lamp, wel met schakelaar omdat het niet altijd nodig is om die te laten branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een spot onder de dakgoot met elektronisch oog kan je nooit per ongeluk aanrijden. Als je zo een paaltje neerzet, staat er altijd iets voor dat een schaduw werpt (jezelf, een auto). Als je de spot op de garage zet, dan zie je wel de oprit maar zie je de garage niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou een grote spot nemen. want je voordeur is daar ook precies. altijd gemakkelijk als er volk of inbrekers zijn.

gezelliger ook als je bv voor je poort stopt o b v je koffer leeg te maken of je sleutels in een slot te moeten steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid