Ga naar inhoud

Subaru WRX 2014


Bleet

Aanbevolen berichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het een tweede wagen is: zeker en vast de BRZ (design)

Indien het m'n enige wagen zou zijn: dan de WRX (praktischer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appel of banaan?

Ik zou graag nog eens een moderne 4wd rijdersauto willen. Niet te zwaar. Kom je direct bij de jappen uit. Heb graag hoe de nieuwe WRX er redelijk discreet uit ziet, dat kan goed aangekleed worden. En de nieuwe motor en de nieuwe stijve koets zijn goede voortekens. Maar alles hangt ervanaf hoe goed dat spel rijdt.

 

Tot dan, content met de tweelingszus van de BRZ, een echt sportkarretje :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de eerste first drive indrukken zijn binnen :)

 

Blijkbaar zit er de AYC-alike mitsu gizmo op....

 

Enkele voorbeelden :

http://www.digitaltrends.com/car-reviews/2015-subaru-wrx-review/#/21

met als highlight

 

"Think about it this way: The 2015 WRX outperforms – by Subaru’s own admission – its BRZ sports coupe in almost every way: handling, acceleration, you name it. Plus, the WRX has four doors and a useable trunk."

 

http://www.autoblog.com/2013/12/16/2015-subaru-wrx-review-first-drive/

 

(donkergrijs)

http://reviews.cnet.com/sedan/2015-subaru-impreza-wrx/4505-10865_7-35832651.html

 

De designkoper krijgt van Subaru duidelijk een FU in the face :)

Die moet maar ergens anders gaan shoppen .

Hij kan mij in elk geval bekoren !


 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Als een BRZ een posermobiel is, dan zijn de meeste sportieve wagens dat. De BRZ is nooit geconcipieerd voor maximale prestaties, maar voor maximaal plezier. De prestaties zijn minder, maar ze zijn toegankelijker, en daarmee is er meer kans dat je volop van de aanwezige prestaties kan genieten. Op die manier is het minder poseren dan men denkt. De vormfactor geeft ook een ander rijgevoel, je zit laag en je hebt goed kontakt met heel de auto. Dat heb ik ondertussen ook geleerd.

 

Ik zit op meerdere BRZ/GT86 fora en daar zijn er een behoorlijk aandeel van die komen van een, vaak deftige getunede, WRX/STI/EVO. Allemaal zeggen ze hetzelfde. De BRZ is verre van even snel, maar veel toegankelijker, intiemer en daarom veel plezanter op dagelijkse basis. Nu als de WRX beter is geworden dan zal dat verschil wat minder groot geworden zijn, maar het zijn gewoon verschillende concepten.

 

Zoals ik reeds schreef, appel of banaan? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Als een BRZ een posermobiel is, dan zijn de meeste sportieve wagens dat. De BRZ is nooit geconcipieerd voor maximale prestaties, maar voor maximaal plezier. De prestaties zijn minder, maar ze zijn toegankelijker, en daarmee is er meer kans dat je volop van de aanwezige prestaties kan genieten. Op die manier is het minder poseren dan men denkt. De vormfactor geeft ook een ander rijgevoel, je zit laag en je hebt goed kontakt met heel de auto. Dat heb ik ondertussen ook geleerd.

 

Ik zit op meerdere BRZ/GT86 fora en daar zijn er een behoorlijk aandeel van die komen van een, vaak deftige getunede, WRX/STI/EVO. Allemaal zeggen ze hetzelfde. De BRZ is verre van even snel, maar veel toegankelijker, intiemer en daarom veel plezanter op dagelijkse basis. Nu als de WRX beter is geworden dan zal dat verschil wat minder groot geworden zijn, maar het zijn gewoon verschillende concepten.

 

Zoals ik reeds schreef, appel of banaan? 

 

babble%201.gif

 

 

 

Alle gekheid op een stokje, ik heb de Gt86 gereden en persoonlijk zie ik die kar als een goede leerschool voor rwd.

Zeker als je jong bent en een kleine portemonnee hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Hej dat zijn mijn wegen  :)

 

Knap ding hoor, en leuk met de hydraulische stuurbekrachtiging. Jammer dat de WRX met zijn modernere motor die niet krijgt (misschien ook daarom)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid