Ga naar inhoud

GoPro of Blackvue


Stoffn

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een toestel om mijn "fun"-ritjes vast te leggen.

Keuze gaat tussen een Gopro of een Blackvue camera.

 

De blackvue camera heeft als voordeel dat alles vrijwel automatisch gaat, filmt iedere rit etc. Nadeel dat dit met zich meebrengt is dat de kans op diefstal wel verhoogd wordt.

Gopro lijkt me een betere camera te hebben, maar of dat een must is? De blackvue lijkt me toch ook al zéér helder/duidelijk.

 

Graag jullie mening!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af voor wat je hem wil gebruiken hé, zijn ook 2 verschillende types van camera..

 

Dus het antwoord is simpel, als je hem wil gebruiken om je fun-ritjes te filmen, dan de GoPro. Beeldkwaliteit zal beter zijn dan de BlackVue, en je kan hem overal op je wagen hangen ( mits suctioncup bv. ).

 

Als je een goede dashcam zoekt om ongevallen en sukkelaars op de baan vast te leggen, dan de BlackVue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, qua montage is het een pak eenvoudiger de gopro.

Zijn die toestellen degelijk v kwaliteit?

En welke raad je aan? De gopro 3+?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben onlangs een GoPro 3+ Silver Edition gekocht, duur spul (zeker met accesoires --> ook duur spul) maar wel goed spul. Volledig klaar voor de short-ski eind januari begin februari  :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar 1 accessoire nodig voor in de auto, althans dat is toch de bedoeling :D.

Ik wil gerust wat geld uitgeven maar dan moet de kwaliteit er wel naar zijn! Nu, gezien de weinige negatieve reacties zal ik me zo'n black aanschaffen zeker? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als het echt voor in de auto is mss best de BlackVue? Tenzij je ook langs de buitenkant wil filmen, dan is een GoPro + suction cup wel meer aangewezen denk ik  ;) Dat BlackVue ding is nog wel iets knap, ben benieuwd naar die beeldkwaliteit, zeker bij valavond/'s nachts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is enkel de bedoeling om hem in het interieur te gebruiken. Nadeel vd blackvue is de montage en de zichtbaarheid.

Gopro demonteer je iedere keer, blackvue niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook aan het twijfelen om een gopro aan te schaffen. Ik weet nog niet goed of het het allemaal wel waard is. 

De extra accessoires maken het toch wel duur. Bovendien was ik verbaasd dat er geen lcd opstaat voor live view? Tenzij je het erbij koopt.

 

Iemand die het gebrek aan een lcd storend vind? Lijkt me toch moeilijk om te weten wat je in beeld hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gopro is wel makkelijk om te plaatsen en te richten, denk ik?

Blackvue moet je al een constructie maken terwijl je met de gopro een simpele zuignap hebt...

Moeilijke keuze toch wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de GoPro hero+ zou je tot 2u10min. kunnen filmen aan 1080p 24fps, dus da's al lang qua batterijduur zonder opladen.

Ik weet wel niet of je hem rechtstreeks kan opladen tijdens filmen.

 

Ik ben van plan om binnen 2 weken een hero+ black edition te kopen omdat ik dan toch in Amerika ben, zal ook de suction cup kopen voor op en in de auto. T'is nog steeds veel geld, maar t'is ook wel de beste action camera die er is, dan weet je tenminste dat je goed zit  :)

De verschillen tussen de hero3+ en de 'oude' hero 3 ( echt wel de moeite )

 

 

De vraag is gewoon voor wat je die camera wilt gebruiken. Je zegt enkel IN de auto, maar wel voor je fun-ritjes, dus waarom ook niet buiten monteren? 

 

fun-ritjes = gopro

altijd filmen voor verzekering en dergelijke = dashcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit topic nog eens omhoog te kicken.

 

Is er een easy-mount voor de Blackvue te verkrijgen? Zoals bij de Gopro met een zuignap of dergelijke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid