Ga naar inhoud

BMW F30/F31 3 Series


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ok, dit wordt knap...

Weliswaar dus met de dakdragers en niet zoals op die zwarte van autojunk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Hmm, ik mis toch het punt van deze een beetje...

Ik veronderstel dat het een hatchback is? A la A5 Sportback. En die verkoopt ook ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat het een hatchback is? A la A5 Sportback. En die verkoopt ook ..

Klopt, eigenlijk is dat gewoon een goede samenvatting van zo'n GT. Merken zoals BMW (en Mercedes bijvoorbeeld) hadden vroeger enkel maar een vierdeurs sedan of een break. En zo'n vijdeurs is een beetje tussenin. Grotendeels de look van een vierdeurs en toch de ruimere en vooral grotere kofferopening. Daar is zeker een markt voor, want bij bv Ford is de Mondeo sinds de laatste facelift enkel nog verkrijgbaar in vijfdeurs of clipper. De sedan is afgevoerd in BE wegens veel te weinig verkopen. Dat zegt ook genoeg. Ik lig er alvast niet wakker van, vind een sedan zowieso mooier en als je echt ruimte wil kies je toch gewoon voor een Touring. Op zich zelfs, zeker bij BMW, nog knapper dan de sedan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die GT's van BMW kan je echt niet vergelijken met een BLS/CLS of een A5/A7.

Dat zijn gewoon eerder platgeslagen concurrenten voor een grand scenic, Touran,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die GT's van BMW kan je echt niet vergelijken met een BLS/CLS of een A5/A7.

Dat zijn gewoon eerder platgeslagen concurrenten voor een grand scenic, Touran,...

Als iets dubbel zoveel kost kan je het moeilijk concurrerende producten noemen toch?

Ik denk niet dat iemand die een 3 GT overweegt ooit een Grand Scenic zal overwogen hebben. En omgekeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je Naish nu nog niet beter? Hij denkt dat overdrijven zijn punt net versterkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

New Spy Pics Convince Us Mystery Mule is BMW 4 Series Gran Coupe

A month ago, a new BMW prototype was spied for the first time. At the time, given its fastback shape and substantial similarities to the 3 Series GT (3GT) prototypes we've been spying for months, we deemed it to be a 3GT with some camouflage removed or altered. But, the prototype has been spotted again and the additional looks at the prototype have us convinced that it is indeed the F36 4 Series Gran Coupe (4GC) being tested.

Here's a brief analysis of the clear differences between the two prototype models. The comparison photos below should also be helpful.

  • The hood and cowl height and hood slope of the 4GC prototype is different than the 3GT.
  • The shorter front bumper overhang on the 4GC.
  • The roofline of the 4GC prototype differs from the 3GT - it's lower and sleeker, and the line is a smoother parabolic shape, without the sudden transition that the 3GT roofline has where the windshield joins the roof.
  • The front windshield is more raked on the 4GC than 3GT.
  • The B pillar of the 4GC appears wider than on the 3GT.
  • The bottom door cutlines on the 4GC are horizontal, compared to the 3GT's upsweeping cutline (as it approaches the rear tires).
  • The 4GC has much more of a trunk deck area, with the rear roofline ending much earlier than on the 3GT.

Codenamed as the F36, the 4 Series Gran Coupe will top the 3-Series/4-Series range just as the 6 Series Gran Coupe does for the 5-Series/6-Series range. Like the 6 Series Gran Coupe, it will be the flagship of the non-M series line for the 3/4-Series lineup and will be priced accordingly. For reference, the 2013 640i Gran Coupe is priced at a $1600 premium over the 2013 640i Coupe.

Like the 6 Series Gran Coupe, the 4 Series Gran Coupe combines the convenience of 4 doors (and larger rear passenger cabin) with the sleek roofline and silhouette of a coupe. It will share the upcoming 4 Series Coupe (F32)'s overall styling, just as the 6 Series Gran Coupe shares with its coupe counterpart. The 4 Series coupe recently revealed its kidney grille design (photos), which we will also see on the 4 Series Gran Coupe. It will also share the same engine offerings as the 4 Series coupe and convertible.

With the 4 Series Gran Coupe as an addition, here is a summary of the upcoming 3 Series / 4 Series lineup:

  • F30 3 Series Sedan
  • F31 3 Series Touring
  • F32 4 Series Coupe
  • F33 4 Series Convertible
  • F34 3 Series (GT) Gran Touring
  • F35 3 Series Long Wheelbase (China only)
  • F36 4 Series Gran Coupe

www.bimmerpost.com

3GT_vs_4GranCoupe_front-2027570883-O.jpg

3GT_vs_4GranCoupe_side-2027570512-O.jpg

3GT_vs_4GranCoupe_rear-2027570506-O.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat iemand die een 3 GT overweegt ooit een Grand Scenic zal overwogen hebben. En omgekeerd.

Neen? Waarom niet? Er zijn momenten in het leven dat een rationele keuze de bovenhand haalt (exclusief wooter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen? Waarom niet? Er zijn momenten in het leven dat een rationele keuze de bovenhand haalt (exclusief wooter)

Tja, ik zou ze niet als concurrenten zien. Rij-eigenschappen, motorenaanbod, prijs. Al die dingen zullen maar erg weinig overlap tonen imo.

Maar wss zullen er idd wel enkelingen zijn die ze wel beide zouden overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zou ze niet als concurrenten zien. Rij-eigenschappen, motorenaanbod, prijs. Al die dingen zullen maar erg weinig overlap tonen imo.

Maar wss zullen er idd wel enkelingen zijn die ze wel beide zouden overwegen.

Vanaf een bepaald komt er het rationele naar boven. 2 of 3 kleine kinderen wegsteken in een GT gaat immers niet zo vlot als in pakweg een grand-scenic. Puur op het gespendeerde budget van de huidige firmawagen had ik een deftige 1 kunnen nemen, maar de passat is zoveel rationeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid