Ga naar inhoud

Welke sportband of straatlegale semi slick?


-krikke-

Aanbevolen berichten

Nieuw en onbekend terrein voor mij...   :unsure:  

 

Ik ga nieuwe velgen bestellen voor de evo x en daarbij horen dus ook nieuwe bandjes...  Iemand tips voor een betaalbare sportband/semi slick in maat 245/40R18 waar je de weg mee op mag?  (ook om mee te tracken)

 

Merci alvast... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kumho KU36 als hij bestaat in die maat. Zeer tevreden van en vrij performant voor zijn prijs. Slijtage valt ook goed mee.

Het is wel geen echte semi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kumho zou ik nooit op een Evo steken ! Is een band die toch eerder gemaakt is voor een lichtere wagen. Slijt heel snel, maar wel goede grip. Ook vrij slappe maar communicatieve flanken.

Gaat totaal niet passen op een Evo.

Ik raad je Michelin Supersport aan. Veruit de beste allround sportieve band die voor een niet expert driver je sneller maakt dan een semi vanwege heel goed op de limiet te rijden.

Persoonlijk ging ik daar in het begin op Zolder sneller mee dan een semi.
Is ook een band die lang meegaat.

Enfin 100% zeker dat dit The best buy is voor u, zelfs qua prijs (slijtage)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een KU36 zit in dezelfde klas als de AD08 (voorganger AD08R) en deze laatstgenoemde zijn erg goed te rijden en racen in de regen. Misschien is "problematisch" een groot woord, maar dus "duidelijk minder goed".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat waren V70A("echte" semi's dus), wrslk toch iets verkeerd mee. Nu op de E36 wou ik ook Supersports maar zijn er niet in die maat. Aangezien ik heel veel goede dingen had gehoord van KU36 en Frits een goede prijs heeft die maar laten leggen in 245 breed rondom. Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee, wel wat Ecuyers, maar momenteel toch positief. Driften is wel moeilijker met een 245 achteraan op een grippy M3... 245 vooraan ism KW V1 en meer negatief camber stuurt zeer lekker IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm weldra de velgen bestellen (wacht nog op reply van de leverancier) en ga dan voor de Michelin Pilot Super Sport gaan.

Merci voor de feedback heren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid