Ga naar inhoud

Audi a4 avant B7 1.9tdi verkopen en aankoop benzinewagen


Pierre

Aanbevolen berichten

Na bijna 4 jaar heb ik in juni mijn trouwe 190d vervangen door een audi a4 avant B7 1.9 tdi. Een vrij impulsieve aankoop, te nemen of te laten. Vermits ik offshore werk, bovendien vaak in het buitenland ben en dus meer met huurwagens rijd heb ik niet echt nood aan een eigen dieselwagen. Gelukkig heb ik een kameraad die het geen probleem vindt om met mijn wagen te rijden als ik weg ben. Omdat ik voordien in de automotive sector gewerkt heb, automotive engineering gestudeerd heb, doe ik zoveel mogelijk zelf tenzij ik echt de tools niet heb.

 

Om een lang verhaal kort te maken, zou ik voor de volgende keuring (juni), mijn audi willen vervangen door een benzine wagen. Ik zou dan ook voor een sedan gaan, omdat het eigenlijk toch maar voor privé verplaatsingen is en ik nooit veel spullen hoef mee te nemen. Ik ben er totaal nog niet uit wat ik juist wil van wagen. Ik dacht eerst aan een Mercedes oldtimer, bv 190E 2.6 of w123CE, maar de prijzen zijn vrij hoog en het aanbod van degelijke wagens schaars. Verder kijk ik ook naar Scandinavische merken Saab en Volvo.  Maar hier heb ik geen ervaring met de kwaliteit van hun benzinemotoren. Heeft er iemand ervaring met Saab of Volvo benzinemotoren. Welke motoren zijn goed, welke niet? Het budget is ongeveer het zelfde wat ik nog voor de a4 zou krijgen, rond de 7000 euro max.

 

Een saab 93 1.8t  heb je voor een appel en een ei, maar ik weet niet of de kwaliteit zo goed is en de rijprestaties? Een saab 95 model 2003 spreekt me ook wel aan. Er staan een paar aero's te koop, heeft iemand ervaring met deze wagens?

 

Volvo s70/S60 spreekt me ook best aan, ik weet niet of dit degelijke motoren zijn?

 

Graag jullie tips/advies...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf altijd fan geweest van een 9-3 Aero. Geen idee hoe sterk die 2.0T is. Maar die moet alleszins wel te vinden zijn voor uw budget dus ik zou dan ook niet voor 1.8t gaan. Bij Volvo heb je de keuze tussen 2.0, 2.4 & 2.4T. Vooral die eerste 2 (vnl 2de) zijn zeer degelijk maar allesbehalve snel en zuinig. 2.4T heb ik geen ervaring mee maar ik vermoed dat die 3de ook die eigenschappen heeft buiten dat ie wel een stuk vinniger is. Verder heb je dan nog de T5 en R versie. Zalige karren maar of je die voor het opgestelde budget gaat vinden, betwijfel ik. Misschien met heel veel kilometers op de teller..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik begin meer en meer verliefd te worden op die saab 93. Een normale 1.8t of 2.0t vind je voor niet te veel geld. Ik wil ook een pre-facelift dus 2003-2008. Aero blijft men favoriet, maar in België vind ik er geen enkele... Misschien importeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid