Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vergat intussen hoe knap ze zijn. Miljaarde :inlove:

Geplaatst:
1 uur geleden, SpeedExceed zei:

Hebben die niet een 7 jaar terug nog iets hoger gestaan gemiddeld. 

Hebben toch even gehyped dat ze niet onder de 200.000 te vinden waren. FCO  van Jorssen had er eentje maar is toch "maar" voor 170.000€ weg gegaan als ik het mij herinner.

In begin dat ik bij Jorssen werkte hadden we er denk ik een 6 tal grijze, 1 zwarte en 1 in deze kleur:

Heb ik ook eens een proefrit mee moeten doen, eigenaar deed er altijd een toertje mee rond de kerk met een sigaar en zijn witte poedel er in....interieur zag er uit. 
En ik denk dat de hardtop nog steeds bij Jorssen staat. Eigenaar is gestorven en geen idee wat er met de auto gebeurd is. 

z8.thumb.jpeg.29ed35b90d77edb32324dfc06efce366.jpeg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Z8, Prachtige klassieker, meeste staan volgens mij echter als belegging in één of andere opslag …

Geplaatst:
Zojuist, Fastflupke zei:

Z8, Prachtige klassieker, meeste staan volgens mij echter als belegging in één of andere opslag …

IMG_8721.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
15 minuten geleden, Jules_W zei:

IMG_8721.jpeg

The one that got away 😂

Geplaatst:

Blijven toch enorm mooie wagens hé!

In 2022 het geluk gehad om een groep van een 30-tal Z8s tegen te komen.

Z8_01.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
7 uren geleden, Bjorno zei:

Hebben die niet een 7 jaar terug nog iets hoger gestaan gemiddeld. 

Hebben toch even gehyped dat ze niet onder de 200.000 te vinden waren. FCO  van Jorssen had er eentje maar is toch "maar" voor 170.000€ weg gegaan als ik het mij herinner.

In begin dat ik bij Jorssen werkte hadden we er denk ik een 6 tal grijze, 1 zwarte en 1 in deze kleur:

Heb ik ook eens een proefrit mee moeten doen, eigenaar deed er altijd een toertje mee rond de kerk met een sigaar en zijn witte poedel er in....interieur zag er uit. 
En ik denk dat de hardtop nog steeds bij Jorssen staat. Eigenaar is gestorven en geen idee wat er met de auto gebeurd is. 

z8.thumb.jpeg.29ed35b90d77edb32324dfc06efce366.jpeg

Die velgen komen me bekend voor, kist zit momenteel bij een Duitser denk ik (of hij heeft een quasi identieke spec).

Geplaatst:

Toen ik mijn auto ging afhalen bij Jorssen stonden er 2 in de toonzaal

Geplaatst:
40 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Toen ik mijn auto ging afhalen bij Jorssen stonden er 2 in de toonzaal

Zwarte Alpina toen zeker? En een grijze.

Geplaatst:

Ik ben nooit echt fan geweest van de Z8, omdat ik het niet echt een mooie auto vind. Het lelijkste zijn nog de wielen, dus daarom dat ik de Alpina-variant al beter kan smaken.

Neen, als ik een oude Z zou kopen, dan is het wel de Z1. Qua looks veel meer mijn ding, maar minder waardevol dan de Z8 uiteraard.

Geplaatst:

Zou toch al zeer toevallig zijn, niet?

IMG_8998.jpeg

IMG_8996.jpeg

IMG_8995.jpeg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 uur geleden, BMWMB zei:

Ik ben nooit echt fan geweest van de Z8, omdat ik het niet echt een mooie auto vind. Het lelijkste zijn nog de wielen, dus daarom dat ik de Alpina-variant al beter kan smaken.

Neen, als ik een oude Z zou kopen, dan is het wel de Z1. Qua looks veel meer mijn ding, maar minder waardevol dan de Z8 uiteraard.

Idem hier. Heeft me nooit echt geraakt. Maar wel tof dat ze die schitterende mechaniek in een mooie verpakking hebben willen steken. Respect 👏

Geplaatst:
13 uren geleden, SpeedExceed zei:

Uni zwart met full crema (dus niet bicolor crema/zwart) is ook m'n favoriet. Al mag het langs buiten ook stratusgrau zijn (zelfde interieur).
Van de andere kleuren zijn er maar weinig m'n goesting, zilver wel; topaasblauw en rood liever niet.
Sowieso geen zwart interieur, da's zo jammer.

1 van beide officiële Individual-versies (bicolor exterieur) ook erg graag, maar ondertussen unobtainium.
De heel uitzonderlijke Sonderwunsch-modellen idem.

Geplaatst:
43 minuten geleden, Mich zei:

Idem hier. Heeft me nooit echt geraakt. Maar wel tof dat ze die schitterende mechaniek in een mooie verpakking hebben willen steken. Respect 👏

De Z8 is een auto die in de eerste 10 jaar dat-ie er was (dus gans z'n productieleven ook) verkeerd gepercipieerd is geweest. Men dacht/wou dat dat een rasechte sportwagen was, maar dat is het niet (en was ook nooit de bedoeling).
Nu nog lees/hoor je soms mensen verklaren dat die auto underperformt, maar dat is enkel het geval als je daar een rechtstreekse concurrent van pakweg een 911 turbo cabrio of een Ferrari Spider van verwacht. Dat kan de Z8 eenvoudigweg niet.

't Is er eentje met looks die niet iedereen bevalt, dat klopt. De zuiverheid en consequentie van z'n vormgeving (bijna niveau prototype) zijn evenwel verbluffend, bijna ongeëvenaard. Er zijn maar weinig concessies voor productie gemaakt moeten worden.

Ik heb het geluk gehad om er in 't begin enkele keren mee te kunnen rijden, idem met de V8 Roadster (Alpina-uitvoering). Voor mij was er geen weg terug. Ik vind de auto magistraal (ook al zijn er designgewijs enkele kleine 'minpuntjes', dus ik kan echt nog wel door de roze waas heen kijken :D ).

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
1 uur terug, bt. zei:

Zou toch al zeer toevallig zijn, niet?

IMG_8998.jpeg

Lijken mij Racing Dynamics op Z8-maat. Los van de complexe RacDyn-saga: dat zijn velgen die bijzonder zeldzaam zijn. Dat dan nog eens op een stratusgrijze met crema/crema interieur (waarvan er al maar 46 zijn, vermoedelijk). Kans lijkt me idd klein.

De auto die je toont is van de voorzitter van de Z8-club Duitsland, als ik me niet vergis. Da's natuurlijk wel iemand die aan de bron zit van het begeerlijke materiaal, dus 't is ook niet ondenkbaar dat die zich ook zo'n setje heeft weten te vinden. Maar ik gok ook wel dat 't dezelfde auto's zijn.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 minuten geleden, gTa zei:

De Z8 is een auto die in de eerste 10 jaar dat-ie er was (dus gans z'n productieleven ook) verkeerd gepercipieerd is geweest. Men dacht/wou dat dat een rasechte sportwagen was, maar dat is het niet (en was ook nooit de bedoeling).
Nu nog lees/hoor je soms mensen verklaren dat die auto underperformt, maar dat is enkel het geval als je daar een rechtstreekse concurrent van pakweg een 911 turbo cabrio of een Ferrari Spider van verwacht. Dat kan de Z8 eenvoudigweg niet.

Zo zie ik de Z8 ook, waarschijnlijk door die commentaar van vroeger, hielden die altijd goed waarde of zakten die na release snel in waard? Heb dat nooit echt gevolgd, wel benieuwd naar.

Geplaatst:

Knapste velg op de Z8 die ik ooit zag was van een Amerikaan die de "monodado"-velgen van de Z07 concept liet "namaken" op maat in 19" (maar 5-loch dan), inclusief de bredere stance (breedte/offset zoals op de concept).
't Is al heeel lang geleden dat ik die foto's zag (de Z8 was toen nog in productie en het internet was bijna nog een inbelmodem-gedoe :D ), ik heb ze niet opgeslagen én sindsdien heb ik ze niet meer teruggevonden.

bmw-z07_back.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 minuten geleden, gTa zei:

't Is er eentje met looks die niet iedereen bevalt, dat klopt. De zuiverheid en consequentie van z'n vormgeving (bijna niveau prototype) zijn evenwel verbluffend, bijna ongeëvenaard. Er zijn maar weinig concessies voor productie gemaakt moeten worden.

Ik heb het geluk gehad om er in 't begin enkele keren mee te kunnen rijden, idem met de V8 Roadster (Alpina-uitvoering). Voor mij was er geen weg terug. Ik vind de auto magistraal (ook al zijn er designgewijs enkele kleine 'minpuntjes', dus ik kan echt nog wel door de roze waas heen kijken :D ).

Feit is wel dat die heel hard heeft geleden onder de beslissing van BMW om de Z8 standaard met 1st gen Runflats uit te leveren. Loodzware, beenharde misbaksels van banden die de fijne afstelling en het geraffineerde rijgedrag grotendeels maskeerden. Daar is de Z8 eigenlijk nooit echt van "hersteld".
En het was ook de rechtstreekse oorzaak van de problemen met de veerkoepels (vooral bij stevig gereden exemplaren). ALPINA leverde de V8 Roadster standaard op velgen van 2 maten groter en heel goeie Michelins (non-runflat) en daarmee liep een stock Z8 zelfs zachter en fijner; de ALPINA zelf (met gewijzigde dempers/veren) nog eens des te meer.

Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

Je kan dat niet vergelijken. Een Z1 rijdt 2 generaties ouder dan een Z8 en heeft/geeft bijlange niet het gevoel dat een Z8 geeft, qua présence, klasse, afwerking, flair, rijgevoel, etc. Het verschil is enorm.

(En dat is geen verwijt naar de Z1 toe, au contraire. Die blijft z'n eigen, eigenzinnige, mooie en speciale zelve.)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 minuten geleden, gTa zei:

Feit is wel dat die heel hard heeft geleden onder de beslissing van BMW om de Z8 standaard met 1st gen Runflats uit te leveren. Loodzware, beenharde misbaksels van banden die de fijne afstelling en het geraffineerde rijgedrag grotendeels maskeerden. Daar is de Z8 eigenlijk nooit echt van "hersteld".

Tja, 'Z' staat voor voor Zukunft*, dus dat moet je er bijnemen. :D

* of was dat enkel bij de Z1 zo? 

Geplaatst:

Zal enkel voor de Z1 geweest zijn…. Daarna kwam de Z3, en dat was eigenlijk veel oud spul in een retro-jasje. 

Z8 was dan wel weer een kjjk vooruit op technologisch vlak (ik ben nog altijd in verwondering over die achterlichten)

Geplaatst:
22 minuten geleden, Framfy zei:

Tja, 'Z' staat voor voor Zukunft*, dus dat moet je er bijnemen. :D

* of was dat enkel bij de Z1 zo? 

Volgens mij geldt dat niet meer voor de Z8, neen. Met de Z3 is de Z-betiteling geëvolueerd naar een standaard-reeksletter voor 2-zits roadsters.

Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Zal enkel voor de Z1 geweest zijn…. Daarna kwam de Z3, en dat was eigenlijk veel oud spul in een retro-jasje. 

Z8 was dan wel weer een kjjk vooruit op technologisch vlak (ik ben nog altijd in verwondering over die achterlichten)

Neon! 🤩

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in