Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, ex-Mooseman zei:

En wie geeft hier altijd af op mensen die een LV-ombouw doen of een andere fiscale oplossing zoeken voor hun mobiliteit?

Wat heeft dat met kopen wegens fiscaliteit te maken, @ex-Mooseman? Ik heb dat niet nodig als oldtimer, die zevertax bestaat hier al niet. 

Ik wil wel mijn auto kunnen verkopen na een tijd (en niet in 2030) en spijtig genoeg bestaan die idiote taxregels elders wel en zijn ze het hoofdcriteria bij de keuze van een wagen voor zowat elke autoliefhebber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
20 minuten geleden, The Swede zei:

Paar jaar geleden kon ik zo een Sierra coupe (wat is de juiste benaming??)  2.9 kopen voor een appel en een ei, als je de prijzen nu ziet van die 2.9, nog maar te zwijgen van een Cossie 😶

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Krikkie zei:

Paar jaar geleden kon ik zo een Sierra coupe (wat is de juiste benaming??)  2.9 kopen voor een appel en een ei, als je de prijzen nu ziet van die 2.9, nog maar te zwijgen van een Cossie 😶

Dat was de XR4i, met de Cologne 2.9 V6 van 150pk en die dubbele achtervleugel. 

Cosworths zijn idd onbetaalbaar geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Heb in deze lijst nog precies niet echt iets zien staan over de vroegere Franse 'executive' sedans.

cit3.jpeg

De Citroën CX ('74 - '89) zit in de lift en stijgt van categorie 10.000 - 25.000 naar die erboven.  Reden waarom ligt bij de "te duur" geworden Citroën DS die in 'Wertgutachten Zustand 2' al gauw tussen de 30.000 en 50.000 € zit.  De CX is in goede toestand ook behoorlijk zeldzaam.  Meest gezochte exemplaren zijn Prestige (verlengde luxeversie), de GTi versies met metalen bumpers (dus van vóór 1986) en de GTi Turbo 2 (na 1986).

Ik zie die CX modellen dus in waarde stijgen.  Maar echte beleggingsobjecten zullen het natuurlijk niet worden.  Wel mooie liefhebbersdingen 😉

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, zijn nu al klassiekers. Zalige lijnen ook.

Ik blijf daar ook een zwak voor hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

... en binnen een paar weken staat er zoiets op mijnen oprit (maar in een ander kleurke en zonder dat koppel daar op den achtergrond) 😉

 

cit4.jpeg

  • Vind ik leuk 5
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn grootnonkel had er zo een, rijke boer in de Condroz,

geparkeerd stond de koffer altijd open want de hond lag daar graag

maar een enkele keer in meegereden: dat stuur 🧐 en dan die koets die eerst moest omhoog komen voor je wegreed

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, flupke73 zei:

Mijn grootnonkel had er zo een, rijke boer in de Condroz,

geparkeerd stond de koffer altijd open want de hond lag daar graag

maar een enkele keer in meegereden: dat stuur 🧐 en dan die koets die eerst moest omhoog komen voor je wegreed

Dat stuur valt toch best mee? Ik heb nog een eerste generatie Visa gehad met eenspaaksstuur, waarbij de naaf niet in het midden stond. Als je dat rond draaide kreeg je dus een soort hoelahoep effect. Ze hebben dat wel vrij snel aangepast, sloeg niet aan bij de klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker ook posten als je hem hebt.

Toch stiekem altijd een beetje Citroën liefhebber geweest. Zeker van hun limo modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, wil ik graag posten.  Ben newbie: is er een topic waar ik als niet-betalende forumbezoeker mijn aanwinst mag showen?  Of mag dat hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jef zei:

OK, wil ik graag posten.  Ben newbie: is er een topic waar ik als niet-betalende forumbezoeker mijn aanwinst mag showen?  Of mag dat hier?

Meer posten dan gaat "mijn auto" open voor u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, zit dat zo 😄

Allé, OK, dan zullen jullie nog wat geduld moeten hebben...

Hierbij een voorproefje van wat nog volgt, tot ik de kans krijg een eigen topic te openen 😜

 

CX GTi Turbo 2 - 4b.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

The Nissan Skyline R34 is USA legal from today! May 2023 represents 25 years to the month since the release of the earliest R34s. The 25 year import rule goes from the month and year, so this month only 1998-05 produced cars will be legal. Despite our GT-R Registry name, we do have a lot of production data on non GT-R Skylines, including of course the R34. The GT-R is not USA legal until Jan 2024 if using the 25 year law to import.

 

Please use our website to view the factory information about the R34, including the all important production date, along with factory transmission, body, colour, and all of the factory specified options. 

 

About the R34 Skyline:

ER34 - this chassis code covers the 25GT (commonly called GT), 25GT-Turbo (commonly called GT-T) and GT-V. The ER34 are rear wheel drive and have 4 wheel steer, except for the 25GT. Only the 25GT-Turbo have the factory fitted 2.5L RB25DET turbo engine, while the rest are non turbo. A total of 37339 ER34s were produced across all versions. They were also sold in Brunei, Hong Kong and New Zealand.

 

ENR34 - this chassis code covers 25GT FOUR (aka GT-4), 25GT FOUR L Selection and 25 GT-X FOUR. These cars are all 4WD and normal steering (without rear steer). These are only available with the 2.5L RB25DE non turbo engines. Only 3408 of these were produced, so pretty rare.

 

HR34 - this chassis code covers the GT and GT Special Edition. These are the lowest spec R34s and have the 2L RB20DE engine. These are all rear wheel drive and normal steering. 14937 were produced.

 

We have a comparison chart of all R34s to check out here:

🇬🇧 https://gtr-registry.com/en-r34-comparison-chart.php

🇯🇵 https://gtr-registry.com/ja-r34-comparison-chart.php

 

You can search a VIN for the production data, check out production numbers, factory options, new pricing, and VIN ranges at the following pages:

 

ER34

🇬🇧 https://gtr-registry.com/en-er34-vin-table.php

🇯🇵 https://gtr-registry.com/ja-er34-vin-table.php

 

ENR34

🇬🇧 https://gtr-registry.com/en-enr34-vin-table.php

🇯🇵 https://gtr-registry.com/ja-enr34-vin-table.php

 

HR34

🇬🇧 https://gtr-registry.com/en-hr34-vin-table.php

🇯🇵 https://gtr-registry.com/ja-hr34-vin-table.php

 

Lastly, we have provided the production data on the VIN table in a different format for the ER34. Do you like it, or prefer the way that the factory options for the ENR34 and HR34 is displayed? (You may need to change the number of results to 100 and scroll down the page a bit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 3/1/2014 om 21:14, msxx zei:

- Renault Alpine A610

- Mercedes SL W129

- Audi RS2

- Volkswagen Corrado VR6

- Lancia Delta Integrale

- Volvo 780

- Subaru SVX

- Alfa ES30 (wellicht nu al te gewild)

- Porsche 968

 

Stuk voor stuk wagens die wat extra's te bieden hadden en nu nog altijd hebben. Wagens die voor die tijd iets unieks hadden

Wat er in 9 jaar van waar geworden?

Van de Delta en de Alfa wisten we altijd dat ze klassiek gingen worden. Had wel niet verwacht dat ook de Alfa 75 en nu zelfs de 164 pokkeduur gingen worden.

De Corrado en Volvo werden duurder dan ik toen verwachtte. 

De 968 zie ik niet echt als “is duur geworden”.

Ook de SL R129 is niet zo duur geworden als verwacht. Ik dacht dat die de 500E gingen volgen of de 190E 2.5-16, maar je kan echt nog redelijk wat R129’s vinden voor minder dan 12-13k. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2023 om 20:51, Jef zei:

OK, wil ik graag posten.  Ben newbie: is er een topic waar ik als niet-betalende forumbezoeker mijn aanwinst mag showen?  Of mag dat hier?

Als betalend lid mag je niks meer 😉 

Er zijn er zelfs een hele nest habitués die geen 12 euro kunnen betalen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt de Nissan 370Z een klassieker? 

Een andere waarvan ik hoorde dat hij klassieker wordt, is de W140 Coupé. 

Thoughts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, The Swede zei:

Als betalend lid mag je niks meer 😉 

Er zijn er zelfs een hele nest habitués die geen 12 euro kunnen betalen.

Stop eens met uw gezaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Wat er in 9 jaar van waar geworden?

Van de Delta en de Alfa wisten we altijd dat ze klassiek gingen worden. Had wel niet verwacht dat ook de Alfa 75 en nu zelfs de 164 pokkeduur gingen worden.

De Corrado en Volvo werden duurder dan ik toen verwachtte. 

De 968 zie ik niet echt als “is duur geworden”.

Ook de SL R129 is niet zo duur geworden als verwacht. Ik dacht dat die de 500E gingen volgen of de 190E 2.5-16, maar je kan echt nog redelijk wat R129’s vinden voor minder dan 12-13k. 

Als je toen een 968 of SL kocht heb jr nog steeds een goede zaak gedaan..

De SL’s gingen voor 10k nu eerder het dubbele. De 968’s voor 15k nu eerder 30k?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Jules_W zei:

Stop eens met uw gezaag

Ik heb het niet over u maar over degene die hier met een dikke voituur willen komen stoefen maar geen 12 euro ter ondersteuning kunnen geven.

16 minuten geleden, msxx zei:

Als je toen een 968 of SL kocht heb jr nog steeds een goede zaak gedaan..

De SL’s gingen voor 10k nu eerder het dubbele. De 968’s voor 15k nu eerder 30k?

Jein. De prijzen van de 968 van toen, ken ik niet. Nooit echt het model geweest waar ik naar uitkeek.

Bij de SL’s had je toen veel wagens voor 5k, zelfs onder 200k km. Alleen had je daar dan 10k kosten aan om die goed te zetten.

Ik heb toen die 300SL-24 gekocht. 150000km, geen roest, maar de kleine prullen  deden de kost van in orde te zetten erg snel oplopen. De kost van onderdelen voor de R129 is nl een veelvoud van die van een W124.

Soit. Gezien de richting de prijzen toen uitgingen van de ‘90-er Mercedessen, had ik verwacht dat een tiptop exemplaar zoals dat er nu makkelijk 25k waard zou zijn. In realiteit ben ik blij dat mijn maat hem heeft overgenomen want zelfs aan 15k geraakt hij hem niet kwijt.

Het probleem is het overaanbod aan wagens aan lagere prijs. Die “zien” er goed uit (benodigen ongetwijfeld wel een nest werk), en zo maken ze het moeilijk voor de verkoper van een tiptop exemplaar zijn hogere prijs te krijgen.

Ondertussen zijn die echt goedkope kisten er wat uit, maar kijk even online en er staan nog steeds meerdere honderden SL’s met minder dan 200k km online voor onder de 16000 Euro. 

https://nl.leparking.be/#!/tweedehands-auto/mercedes.html%3Fid_modele%3D1322%26id_pays%3D1|5|6|12|14|15|17|18|21|24|26|31|32|34|40|41%26slider_prix%3D1|16000%26slider_km%3D1|200000%26slider_millesime%3D1991|1996%26tri%3Dprix_croissant

En dit is niet wat ik 10 jaar terug had verwacht.

RRD voorspelde in het begin van dit topic dat de 500SL een hoge vlucht ging nemen. Ik zie er toch nog teveel staan aan prijzen die het moeilijk maken die 20-25k te krijgen voor een goede wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er gewoon te veel gemaakt, enkele uitzonderingen daargelaten (geitjes, kevers, Mustangs,…) moet je iets zoeken met low production numbers, imo, als je wil speculeren op een waardetoename die substantieel boven de inflatie gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid