Ga naar inhoud

BMW 635CSI oldtimerkeuring


BMweetje

Aanbevolen berichten

Enkele jaren geleden ben ik in het bezit gekomen van een BMW 635CSI midden jaren '80.

 

Het is een Nederlandse wagen met een nieuw ingebouwde LPI (dampspanning gas injectiesysteem) en verder voorzien van een spaghetti uitlaatspruitstuk met sportuitlaat, verder is deze wagen geheel origineel.

 

 

Ik weet dat omtrent oldtimerkeuring al een topic gewijd is in "AutoMinded" maar dit ligt toch nog even anders.

 

 

De Nederlandse wagen heeft alle officiële Nederlandse papieren en is al langs de douane gepasseerd voor een 705 vignet maar heeft spijtig genoeg geen gelijkvormigheidsattest.

 

 

Ik weet dat je een gelijkvormigheidsattest kan bekomen bij de invoerder maar dan zal waarschijnlijk de uitlaatcollector en sportuitlaat door een originele vervangen moeten worden.

 

 

Nu mijn vragen:

 

 

1) Kan ik deze wagen zo aanbieden als oldtimer bij de keuring, dus zonder gelijkvormigheidsattest?

 

2) Kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijkse wagen?

 

3) Mag een oldtimer die ook als zodanig met een O-plaat ingeschreven zou zijn een LPG-installatie hebben?

 

4) Kan ik een gelijkvormigheidsattest bekomen zonder langs de invoerder te passeren?

 

 

Hopelijk is er iemand op dit forum die er meer weet van heeft.

 

 

Al vast bedankt

post-3173-0-78568800-1390337022_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Kan ik deze wagen zo aanbieden als oldtimer bij de keuring, dus zonder gelijkvormigheidsattest?


Ja


2) Kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijkse wagen?


Ja


3) Mag een oldtimer die ook als zodanig met een O-plaat ingeschreven zou zijn een LPG-installatie hebben?


Ik vermoed van wel maar ben niet 100% zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren een oude Mercedes SL zien rondrijden met een 1-O..-... plaat met LPG installatie, de sticker hing erop en aan de zijkant zag je de tankdop dus ik vermoed van wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1) Kan ik deze wagen zo aanbieden als oldtimer bij de keuring, dus zonder gelijkvormigheidsattest?

 

Ja, om op O-platen rond te rijden

 

2) Kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijkse wagen?

 

Dat kan, het mag niet, maar het kan.

Je mag je wel bij de keuring aanbieden met die nummerplaten, en dan kan je de wagen inschrijven op dezelfde naam als de houder van die platen. Maar op de openbare weg begeven, ongekeurd en zonder correcte verzekering mag niet.

 

3) Mag een oldtimer die ook als zodanig met een O-plaat ingeschreven zou zijn een LPG-installatie hebben?

 

Dat mag, maar je moet wel jaarlijks naar de controle voor de LPG installatie

 

4) Kan ik een gelijkvormigheidsattest bekomen zonder langs de invoerder te passeren?

 

Ja, als je keuring alleenstaand geval doorloopt op de technische controle. Meer informatie gaan ze u daar kunnen geven

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Hartelijk bedankt voor jullie reacties, het geeft me al veel meer moed om in het voorjaar de technische controle te passeren met mijn gewone platen, natuurlijk ga ik dan even langs de verzekering om dat dan toch even in orde te brengen.

Het is begrijpelijk dat een gasinstallatie vanwege de veiligheid een periodieke keuring moet doorstaan, hopelijk wordt dan niet telkens de hele wagen gecontroleerd.

Op zich kan dat natuurlijk geen kwaad maar voor die duizend Km per jaar eigenlijk onnodig :)

 

Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid