BMweetje 0 Geplaatst: 21 januari 2014 Delen Geplaatst: 21 januari 2014 Enkele jaren geleden ben ik in het bezit gekomen van een BMW 635CSI midden jaren '80. Het is een Nederlandse wagen met een nieuw ingebouwde LPI (dampspanning gas injectiesysteem) en verder voorzien van een spaghetti uitlaatspruitstuk met sportuitlaat, verder is deze wagen geheel origineel. Ik weet dat omtrent oldtimerkeuring al een topic gewijd is in "AutoMinded" maar dit ligt toch nog even anders. De Nederlandse wagen heeft alle officiële Nederlandse papieren en is al langs de douane gepasseerd voor een 705 vignet maar heeft spijtig genoeg geen gelijkvormigheidsattest. Ik weet dat je een gelijkvormigheidsattest kan bekomen bij de invoerder maar dan zal waarschijnlijk de uitlaatcollector en sportuitlaat door een originele vervangen moeten worden. Nu mijn vragen: 1) Kan ik deze wagen zo aanbieden als oldtimer bij de keuring, dus zonder gelijkvormigheidsattest? 2) Kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijkse wagen? 3) Mag een oldtimer die ook als zodanig met een O-plaat ingeschreven zou zijn een LPG-installatie hebben? 4) Kan ik een gelijkvormigheidsattest bekomen zonder langs de invoerder te passeren? Hopelijk is er iemand op dit forum die er meer weet van heeft. Al vast bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouver 36 Geplaatst: 21 januari 2014 Delen Geplaatst: 21 januari 2014 1) Kan ik deze wagen zo aanbieden als oldtimer bij de keuring, dus zonder gelijkvormigheidsattest? Ja 2) Kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijkse wagen? Ja 3) Mag een oldtimer die ook als zodanig met een O-plaat ingeschreven zou zijn een LPG-installatie hebben? Ik vermoed van wel maar ben niet 100% zeker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tracer 359 Geplaatst: 22 januari 2014 Delen Geplaatst: 22 januari 2014 ik heb gisteren een oude Mercedes SL zien rondrijden met een 1-O..-... plaat met LPG installatie, de sticker hing erop en aan de zijkant zag je de tankdop dus ik vermoed van wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 22 januari 2014 Delen Geplaatst: 22 januari 2014 1) Kan ik deze wagen zo aanbieden als oldtimer bij de keuring, dus zonder gelijkvormigheidsattest? Ja, om op O-platen rond te rijden 2) Kan ik naar de keuring rijden met de nummerplaat van mijn dagelijkse wagen? Dat kan, het mag niet, maar het kan. Je mag je wel bij de keuring aanbieden met die nummerplaten, en dan kan je de wagen inschrijven op dezelfde naam als de houder van die platen. Maar op de openbare weg begeven, ongekeurd en zonder correcte verzekering mag niet. 3) Mag een oldtimer die ook als zodanig met een O-plaat ingeschreven zou zijn een LPG-installatie hebben? Dat mag, maar je moet wel jaarlijks naar de controle voor de LPG installatie 4) Kan ik een gelijkvormigheidsattest bekomen zonder langs de invoerder te passeren? Ja, als je keuring alleenstaand geval doorloopt op de technische controle. Meer informatie gaan ze u daar kunnen geven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMweetje 0 Geplaatst: 22 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2014 Beste, Hartelijk bedankt voor jullie reacties, het geeft me al veel meer moed om in het voorjaar de technische controle te passeren met mijn gewone platen, natuurlijk ga ik dan even langs de verzekering om dat dan toch even in orde te brengen. Het is begrijpelijk dat een gasinstallatie vanwege de veiligheid een periodieke keuring moet doorstaan, hopelijk wordt dan niet telkens de hele wagen gecontroleerd. Op zich kan dat natuurlijk geen kwaad maar voor die duizend Km per jaar eigenlijk onnodig Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.