Ga naar inhoud

Herinschrijving voertuig, zelfde titularis andere doelstelling


Sibo Berebrouckx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik zit met een groot vraagteken omtrent het opnieuw inschrijven van een voertuig met een andere doelstelling maar onder dezelfde titularis zoals dat officieel zo mooi heet :).

 

Even de situatie schetsen:

In 2003 kopen we een nieuwe Toyota LC 120 als (toen nog) lichte vracht 5 zitplaatsen op de zaak. In 2011 wordt deze uit het verkeer gehaald en aan de kant gezet (met het oog op een tripje Sahara, waarvoor we uiteindelijk de LC toch niet gebruikt hebben, maar soit.).

 

Nu wil ik als zoon van met deze wagen beginnen rijden, maar als Lichte Vracht 2 zitplaatsen. Hij moet ook in de zaak blijven.

 

Dus ik heb de volledige ombouw zelf uitgevoerd, gelijkvormigheids attest en pvg-sticker aangevraagd en ontvangen bij de lokale toyota garage.

 

Nu komt het.

 

Niemand weet blijkbaar wat er nu moet gebeuren. Bij Toyota zeiden ze dat ik eerst naar de Homologatie keuring moest (met nr-platen van andere wagen met zelfde titularis), dan inschrijven en met platen terug naar keuring voor een weging.

 

Dit verhaal werd bevestigd door een vriendelijk mevrouwtje op de keuring die ik telefonisch gesproken heb.

 

Dus ik deze morgen vol goede moed naar de keuring, en mijnheer de stationchef vertelde mij daar dood leuk dat ik er niets kon komen doen, maar eerst moest inschrijven en dan terug komen.

 

Mijn verzekeringsagent heeft geen idee hoe dit in zijn werk gaat.

 

Weet iemand de juiste manier?

 

Kan ik deze nu inschrijven? Ik heb toch geen "aanvraag tot inschrijvings formulier" ? 

 

Het zou super zijn moest iemand me hier kunnen helpen! :)

 

Groeten,

Sibo

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige eigenaar moet deze herinschrijven (vragen aan verzekering) dan krijg je een nieuwe plaat en kan je naar de keuring voor lichte vracht. Daarna kan je kostenloos (wegens zoon van) de wagen op uw naam inschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wagen blijft gewoon op de zaak staan en de zaak is dan ook "vorige eigenaar".
Alleen weet er niemand hoe die wagen heringeschreven moet worden, rekening houdend met de "verandering van doelstelling" (personen wagen --> LV)

 

Groeten,

Sibo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het simpelste zal zijn om de garage het te laten doen zeker? Z plaat erop laten keuren als lv en dan inschrijven. Want als die al 10j uitgeschreven is heb je ook geen platen meer liggen vermoed ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jups, kheb hier ne mail liggen rechtstreeks van Verkeersveiligheid NV, waarin ze zeggen dat het zo kan.

 

Ondertussen met meerdere Station Chefs gebeld, die zeggen dat dat niet gaat, dat ik gewoon keuring voor verkoop moet doen :).

 

Is natuurlijk het gemakkelijkst voor hen! En . . . . guess what, het brengt hun ook het meeste $$$$ op ;)

 

Groeten,

Sibo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid