Ga naar inhoud

Citroën C4 Cactus


Parsifal

Aanbevolen berichten

hopelijk maken ze ook een sedan of coupe op die manier

Ja, in ultra lightweight versie, met track pack, maar wel met variomatic automaat, een stoffen plooidak, een uitklapbare kattenbak achteraan en runflat-semislick-terreinbanden van 60kg 't stuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, in ultra lightweight versie, met track pack, maar wel met variomatic automaat, een stoffen plooidak, een uitklapbare kattenbak achteraan en runflat-semislick-terreinbanden van 60kg 't stuk!

Citroën :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: ik vind het er alleen maar grappiger op geworden. Licht en klein en zuinig en in dat geel-groen vind ik het nog zo lelijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citroen-c4-cactus-001.jpgcitroen-c4-cactus-002.jpg

Op een dag gaat een designer rond halfvijf aanvangen z'n kleurpotloden op te bergen, want 'ie is klaar met z'n werk. En kijkt naar z'n schets waarop bovenstaand staat. Pinkt een traan weg. Schoonheid werd geschapen, die dag. Door zijn hand. Wat een meesterwerk. Wat een meester! Tevredenheid ...

 

... of nee toch niet: in plaats van zwarte of gele spiegels en roofrails ... daar zouden WITTE nog leutiger bij passen!

 

:fp:

 

Een half uurtje later trippelt 'ie vrolijk het gebouw uit en wordt 'ie terecht driedubbel overreden door een gootveegmachine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit zalig. Echt zo typisch Citroën, nieuwe stijlelementen en allez, gewoon stootkussens op de flanken :lol: Zo "onnozel" dat het zalig is!

 

Kwil dat wel hebben, in't geel :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgerust met de nog niet nader gespecificeerde dieselmotor komt het model uit op 82 g CO2/km oftewel 3,1 l/100 km. Voor de benzineversie wordt eenvoudigweg ‘minder dan 100 g CO2/km’ opgegeven. Citroen spreekt van ‘de laatste generaties motoren met een kleinere cilinderinhoud’.

Efficiency en al het overbodige schrappen zijn de belangrijkste punten om het verbruik te verlagen zonder een beroep te doen op dure technologieën. De Cactus maakt onder andere gebruik van uitzetbare ruiten achter (-11 kg) en een neerklapbare achterbank uit één stuk (-6 kg).

 

 

Dat zijn de cijfers van de A2 3L en daar zit duidelijk minder luxe aan dan aan deze. Ik ben benieuwd naar de prijs en het formaat van deze, want die A2 was toen al een duur beestje zonder servo en zonder airco. Op zich is het wel leuk als je 1000 km bolt nadat je 30 liter diesel hebt getankt, elke keer een dikke smile aan die pomp ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De deuren zien eruit alsof ze "bwwwOOOB-bwob-bwob-bwob" zeggen als je ze toeslaat en ze blijven nog wat nabwobben.

 

Awel, ik wou het zelfde zeggen maar kreeg het niet verwoord!  :lol:

 

Dit ding is zo lelijk dat het grappig wordt! :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het gewicht is toch wel vrij spectaculair.

Vorige week op een parking in Frankrijk een 8-tal exemplaren gezien (wellicht testvoertuigen?), ziet er in het wit best funky uit. Rood was dan weer vreemd. Iedere niet-liefhebbersauto zou zulke rubbers aan de deuren moeten hebben :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Looks zijn 'speciaal', zoals de Megane in 2002 ook niet te geloven was.

Cactus gaat goede reviews krijgen denk ik, en dat laag gewicht, vraag me af hoe ze dat hebben klaargespeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto is ook sympa. Disclaimer gelezen? :D

Yep, vandaar vooral. :D

 

"the ADD"?

Jeemig! Moord! Brand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb er ook ene gezien vorige week,

1782407_10152013766001935_1643809445_o.j

Daar vanachter ergens, in da geelgroenig kleureke... Vond er maar weinig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid