Ga naar inhoud

Mazda MX-5 2.0i Roadster Sport of Toyota GT86(Subaru BRZ) 2.0l ?


Speedhunter

Mazda MX-5 of Toyota GT86 ?  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je?

    • Mazda MX-5 Roadster Sport 2.0i
    • Toyota GT86/(Subaru BRZ) 2.0l


Aanbevolen berichten

Welke funwagen kies je voor een relatief beperkt budget?

1) Een MX-5 van Mazda met een 2.0l motor van 160 pk

0-100 km/h: 7.6 sec
Topsnelheid: 213 km/h

r2u7.png

ojwi.png

fgtr.png


2) Toyota GT 86/Subaru BRZ met een 2.0l motor van 200 pk

0-100 km/h: 7.6 sec
Topsnelheid: 226

q4cc.png

toqv.png

xpib.png


Beide wagens hebben dingen die essentieel zijn voor rijplezier en er een echte driverscar van maken:

-RWD (achterwielaandrijving)
-Sperdifferentieel
-Handbak
-Atmosferisch
-Optimale gewichtsverdeling
-Laag gewicht

Ze kosten nieuw allebei rond de 30K of als jonge occasie 20 a 25K.

Graag uw mening icon_smile.gif

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de toy zal misschien leuker rijden als je de commentaren leest. (gemakkelijk in drift te zetten) maar ik vrees dat hij snel in een tjoeningcultuur gaat terechtkomen. en als je hem tegenover een roadster zet, is mijn keuze snel gemaakt. de mazda voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen ervaring mee maar de mx-5 heeft zijn tijd nu wel gehad dus tijd voor Toyota :D

Ik vind het net straf dat een model het 25 jaar kan uithouden, het is tevens ook de meest verkochte roadster aller tijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pak dan ineens de MX-5 met stalen dak, dan heb je niet alleen een roadster maar is hij ook nog polyvalenter.

 

Voor mij geen twijfel, de MX-5 all the way. De Toyota is lelijk, zal vast goed rijden maar ik heb er echt niets mee. Niets zo zalig als een driverscar waarvan het dak eraf kan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen fan van de achterlichten en spoiler van de Toyota. En de MX-5 is een cabrio, wat ik hier wel een pluspunt vind.

 

Voor mij de MX-5 dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cabrio zou k altijd voor een coupe kiezen. Maar vind de looks van BRZ/GT86 pakken knapper dan die van de MX5. Moest de BRZ/GT86 als cabrio uitkomen zou k deze zeker voor MX5 kiezen. 

Zelf heb k geen van beiden gereden , dus mening voornamelijk op looks van de wagen gebaseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een MX5 is een zwarte sneaker zonder logo's. Die kan je onder een korte broek aandoen, een jeans, een stoffen broek en zelfs sommige geklede broeken.

Een GT86/BRZ is een paar flashy loopschoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik toch stoppen om let je E30 snel te rijden hoor :D

 

Feit :D Maar ik heb dus al trackdays geweten die een E30 V8 toelaten, maar een MX-5 niet wegens softtop :') Was in Frankrijk op het circuit waarvan ik de naam vergeten ben :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

MX-5 met stoffen dak! De Toyota is leuk voor even maar gaat volgens mij snel een fout imago krijgen (of heeft dat al?) en vergeten worden. De MX-5 is tijdloos, komt sympathiek over en is nog een cabrio ook. Denk dat de MX-5 zijn lage gewicht ook voordelig gaat op vlak van rijplezier. Als je ziet dat ie met 40pk minder dezelfde 0 - 100 tijd kan neerzetten...

 

Ook qua inruilwaarde/verkoopbaarheid gaat de MX-5 beter scoren denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MX-5 omwille van het open rijden ('t zijn allebei auto's die niet supersnel aanvoelen en dat helpt dan alvast).

BRZ als de kleine mee moet kunnen obviously.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een MX5 is een zwarte sneaker zonder logo's. Die kan je onder een korte broek aandoen, een jeans, een stoffen broek en zelfs sommige geklede broeken.

Een GT86/BRZ is een paar flashy loopschoenen.

 

Kan ik me in vinden!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tgoh, ik zou het nog niet weten.

 

Ik heb nog nooit met een cabrio gereden dus geen idee of het iets voor mij is (ik vermoed van wel).

De MX-5 is wel knap in bovenstaande config :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid