Ga naar inhoud

Peugeot 108 / Citroën C1 / Toyota Aygo


Parsifal

Aanbevolen berichten

Peugeot heeft de eerste foto's en informatie van de 108 vrijgegeven. De opvolger van de 107 is weer onderdeel van het trio dat wordt gecompleteerd door de Citroën C1 en Toyota Aygo.

Net als de onthullingsfeestjes van de Renault Twingo en BMW Active Tourer viel ook die van de Peugeot 108 enigszins in het water omdat afbeeldingen van de bewuste auto's eerder dan de bedoeling was op internet terecht kwamen. Bij deze de informatie en het beeldmateriaal van de 108, afkomstig van Peugeot zélf.

De Peugeot 108 lost de populaire 107 af, die een drie-eenheid vormde met zustermodellen Citroën C1 en Toyota Aygo. De 108 is opnieuw onderdeel van dit trio, de opvolgers van laatsgenoemde modellen laten dan ook niet lang meer op zich wachten. Ze zullen de strijd niet alleen met elkaar moeten aangaan, maar ook met bijvoorbeeld de nieuwe Renault Twingo.

In tegenstelling tot de Twingo, die er (voorlopig) alleen als vijfdeurs is, zal de 108 net als z'n voorganger als drie- én vijfdeursversie leverbaar zijn. Voor openluchtliefhebbers heeft Peugeot een groot roldak in de aanbieding in de stijl van de Fiat 500 en Citroën DS3. Die versie heet 108 Top. Dat dak is maximaal 80 centimeter breed en 76 centimeter lang.

De 108 is 3,47 meter lang en 1,62 meter breed. Daarmee is-ie vier centimeter langer dan de 107, maar ook vier centimeter minder breed. De spoorbreedte bedraagt 1,42 meter en de draaicirkel 9,60 meter. In de bagageruimte kun je 196 liter kwijt.

Peugeot heeft flink z'n best gedaan om de 108 hoger in de markt te zetten dan de 107. De nieuweling heeft bijvoorbeeld optioneel een 7-inch informatiedisplay met smartphone-ondersteuning en ontelbare personalisatieopties. Denk aan two-tonelak, stickers en drie soorten interieurs.

Ook zijn er diverse opties die we voorheen alleen in hogere segmenten zagen, zoals een achteruitrijcamera, climate control en Keyless Entry. De uitrustingsniveaus kennen we inmiddels bij Peugeot: Access, Active en Allure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het begint toch wel erg op een Fiat 500 te lijken.

 

Begrijpelijk dat dat zo snel na de Twingo wordt vrijgegeven :D

 

De 107 vond ik toffer owv zijn ontroerende eenvoud.

 

Ik vond dat al een overcomplex ding.

 

Niks schoner of "simpeler" dan de 106 destijds (of AX) :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De peugeot voor mij, al vind ik die ook niet echt mooi, maar de andere twee zijn wel erg excentriek.

 

Peugeot heeft imo de chiqueste uitstraling...

 

Ben benieuwd hoe de Aygo er zal uitzien met wieldoppen in basistrim...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die x in de neus van de aygo... :fp:

 

Op een koenigsegg had dat nog wel redelijk kunnen staan, maar wat moeten de vriendinnen van je oma denken als ze hiermee aankomt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan/hoop dat dit gewoon een optie is, en dat je 90% van die dingen gewoon in het effen zal zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wel, het enige dat mij doet twijfelen is het feit dat de panelen ervoor gemaakt zijn. Dat doe je vast niet als je 90% denkt te verkopen zonder dat kleurverschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: Goed busy, @@Ritsuke . Ik kan niet wachten om de eerste Peugoet te zien. Ik vind de Citroën nog geslaagd, eerlijk gezegd. Die volgt de designrichting van de C4 Picasso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: Goed busy, @@Ritsuke . Ik kan niet wachten om de eerste Peugoet te zien. Ik vind de Citroën nog geslaagd, eerlijk gezegd. Die volgt de designrichting van de C4 Picasso.

 

Hela, ik heb gekopieerd wat @@Parsifal schreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan, @@Parsifal, een admin moet bij de pinken zijn. Nu ik zo nog eens naar de Peugeot kijk, het is precies wel een verbetering tegenover zijn voorganger. Ik zou 'm trouwens zonder streepjes nemen. Die zijn naar mijn gevoel helemaal niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid