Ga naar inhoud

2015 Ford Focus (C346 facelift)


tato

Aanbevolen berichten

ku-xlarge.jpg

 

Ford's loving its new Aston-ish corporate grille so much that it's taken delight in slapping it on everything they make. It began with the Fusion, carried over onto the Fiesta and the 2015 Ford Mustang, and now here it is on the facelifted 2015 Ford Focus.

Though as corporate grilles go, the trapezoidal one definitely ain't bad. Which is a lot, considering how boring it is when every single car a company makes takes on the same face. (Lexus, I and everyone else in the world is looking at you.)

These pictures are technically not "official," but they did leak out on Ford's French site, so that's about as official as it gets. There are no official specs yet, but as it's just a facelift, don't expect anything too radical. MyFord Touch should be getting an update, and there might be a 1.0-liter EcoBoost option, and hopefully a plug-in hybrid version as well.

Though that last one may just be wishful thinking.

From the rear, the car is basically the same, though it's not quite apparent from these shots whether or not the smoked headlights/taillights treatment will extend across the range, or will be limited to top-of-the-line duty.

 

19gid6luab9oyjpg.jpg

The interior's been fiddled around with a bit as well, with a re-designed center stack and a different steering wheel.

 

ku-xlarge.jpg

Focus interiors definitely have come a long way since the original model, and this one looks like it's well-designed, with big, chunky dials and buttons. Which is always an upgrade from the J-Maysian interiors of days past. The new wheel looks like a big improvement as well, with a thick-rimmed three-spoke replacing the current four-spoker, which was getting a bit shabby.

Oh, and there's a station wagon version as well, as is traditional. And because it's a wagon, it looks good. Because of course it does.

 

19gidlsdyxf8cjpg.jpg

Now the only question is if they'll be making a Ford Focus ST wagon, and will they be selling it here? I'll take mine in brown. Always in brown.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dan ook geen spannende auto hé. Maar het doelpubliek ligt daar ook niet wakker van getuige zijn zeer goede (globale) verkoopcijfers. 

 

Het interieur is er toch stilletjes op vooruit gegaan. Op het gebied van ergonomie scoort het nieuwe stuurwiel ook beter tov de prefacelift imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op motorengebied maken de 1,6-liter benzine- en dieselmotoren plaats voor blokken met een inhoud van 1,5 liter. De 1.5 EcoBoost (benzine) is er met 150 of 180 pk, de 1.5 TDCi (diesel) met 95 of 120 pk. Volgens Ford is de technologie van de nieuwe motoren verwant aan die van de 1,0-liter Ecoboost-driecilinder.

Van de 1.0 Ecoboost komt een nieuwe versie met een uitstoot van 99 g/km, waarmee de Focus volgens z'n bouwers de eerste niet-hybride 'family car' is die onder de 100 gram duikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind dit jaar verwachten we ze in de showroom te krijgen...

 

Succes met jou ouwe stock nog buiten te krijgen...

 

(of is dat bij jullie niet echt een probleem?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ford is echt een kampioen in het lanceren van nieuwe modellen en dan maanden te wachten voor ze verkocht worden. Die nieuwe Mondeo bijvoorbeeld, zal al verouderd zijn als hij in de showroom komt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem wel mooi eigenlijk.

En hij zal waarschijnlijk goed rijden. Ik heb een tijdje met een nieuwe Fiësta gereden en dat was geen straf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met jou ouwe stock nog buiten te krijgen...

 

(of is dat bij jullie niet echt een probleem?)

 

Graag! Hangen altijd extra's aan voor ons :D

Ik voorzie daar geen problemen mee, denk wel dat de baas ook stillekesaan zal stoppen met stock inleggen. En het stock systeem gaat ook helemaal veranderen naar't schijnt, dusja...

 

 

Ford is echt een kampioen in het lanceren van nieuwe modellen en dan maanden te wachten voor ze verkocht worden. Die nieuwe Mondeo bijvoorbeeld, zal al verouderd zijn als hij in de showroom komt.

Dat wordt nog leuk! Nog een halfjaar of een jaar de pfl "nieuwe" Mondeo verkopen en dan ineens tada! Facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat wordt nog leuk! Nog een halfjaar of een jaar de pfl "nieuwe" Mondeo verkopen en dan ineens tada! Facelift.

 

Dat zal wel meevallen verwacht ik, als ik mijn planning mag geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

@@tato

 

 

Vandaag in m'n straat (lol!) de facelift ST stapvoets zijn passeren, UK platen, stuur rechts, voor- en achterkant ingepakt.

 

Wat doet dat hier in Brugge? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid