Ga naar inhoud

De nieuwe perso-platen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uur geleden zei VanCamel:

Gisteren ook gehoord van een kameraad... Dat klinkt verleidelijk :)

Klinkt zeker verleidelijk, denk dat ik me volgend jaar of in de toekomst ook 1 neem.

Geplaatst:
7 uur geleden zei Speedhunter:

Klinkt zeker verleidelijk, denk dat ik me volgend jaar of in de toekomst ook 1 neem.

Probleem is dat ik van plan was elk halfjaar mijn plaat in te sturen... Taksen voor da ding zijn al snel 1500/jaar en dat gaat niet lukken met een perso plaat

Geplaatst:

Ik blijf het toch nog altijd een beetje een nutteloze vrijwillige taks vinden, grotendeels uitgevonden om Ali en Rachid uit Borgerhout ook eens wat te laten afdragen.

Stijvolle cijfer/letter combinaties die niet iedereen meteen ziet, kunnen wel leuk zijn. Maar ik ga het toch niet doen, ook niet voor 1000 euro. 

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Jeroen_M5:

Ik blijf het toch nog altijd een beetje een nutteloze vrijwillige taks vinden, grotendeels uitgevonden om Ali en Rachid uit Borgerhout ook eens wat te laten afdragen.

Stijvolle cijfer/letter combinaties die niet iedereen meteen ziet, kunnen wel leuk zijn. Maar ik ga het toch niet doen, ook niet voor 1000 euro. 

Ge vergeet de Mo

Geplaatst:
12 uur geleden zei VanCamel:

Probleem is dat ik van plan was elk halfjaar mijn plaat in te sturen... Taksen voor da ding zijn al snel 1500/jaar en dat gaat niet lukken met een perso plaat

Uitschrijven in de winter bedoel je? Hoeveel taks betaal je dan?

Geplaatst:
23 uur geleden zei RRD:

PABLO-69

ESCOBAR

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
10 uur geleden zei Polygoon:

Uitschrijven in de winter bedoel je? Hoeveel taks betaal je dan?

Afhankelijk van hoelang hij is ingeschreven. Een half jaar zal dan de helft zijn, als hij dan toch stil staat... Moest het toch nodig zijn kan ik een Z plaat gebruiken :)

Geplaatst:
15 uur geleden zei VanCamel:

Afhankelijk van hoelang hij is ingeschreven. Een half jaar zal dan de helft zijn, als hij dan toch stil staat... Moest het toch nodig zijn kan ik een Z plaat gebruiken :)

De BIV moet je niet telkens opnieuw betalen dan zeker? Maar ik dacht dat je wel telkens in het meest recente berekeningsmodel voor de VB komt, waardoor uw taks af en toe eens durft stijgen. 

Geplaatst:
12 minuten geleden zei Jeroen_M5:

De BIV moet je niet telkens opnieuw betalen dan zeker? Maar ik dacht dat je wel telkens in het meest recente berekeningsmodel voor de VB komt, waardoor uw taks af en toe eens durft stijgen. 

BIV moet je maar eenmalig betalen voor hetzelfde voertuig. Zat met dezelfde vraag als mijn inschrijvingsbewijs binnenkort verloopt :) 

Geplaatst:
7 uur geleden zei Jeroen_M5:

Dat laatste zou ik eens graag officieel bevestigd zien... Stijgt die sowieso niet elk jaar? Los van de herinschrijving?

Als dat het geval is schrijf ik onmiddellijk in op perso platen van zodra dat dat nog maar 1000 EUR kost B)

Geplaatst:
18 minutes ago, VanCamel said:

Dat laatste zou ik eens graag officieel bevestigd zien... Stijgt die sowieso niet elk jaar? Los van de herinschrijving?

Ja dat sowieso, maar ik heb bv een auto die nog in het "oude" verkeersbelastingsysteem zit. Als ik die nu uitschrijf en binnen een maand terug inschrijf gaat mijn VB met 200 euro omhoog.

Geplaatst:
16 minuten geleden zei VanCamel:

Nee, wordt alleen geïndexeerd. Ik heb net de mijne weer betaald voor een 3.0L diesel. 

Geplaatst:

1000 blijft me te veel, maar het zal de verkoop zeker weer omhoog helpen

Geplaatst:
15 uur geleden zei VanCamel:

Als dat het geval is schrijf ik onmiddellijk in op perso platen van zodra dat dat nog maar 1000 EUR kost B)

De jaarlijkse verkeersbelasting die je betaalt is telkens diegene van de op dat moment geldende wet, ongeacht hoe lang je de auto al hebt of hoelang hij in/uitgeschreven was. De BIV is slechts eenmalig te betalen wanneer er bij DIV een link gemaakt wordt tussen een rijksregisternummer en chassisnummer.

Als je een gepersonaliseerd kenteken wil, blijft dat vier maanden geldig na uitschrijven.

Geplaatst:

In de tussentijd zijn het wel de grootste Vlaamse marginalen die een perso plaat pakken.

MOEKE

VOKE

SCHATJE

...

Geplaatst:
2 hours ago, Alexanderr said:

De jaarlijkse verkeersbelasting die je betaalt is telkens diegene van de op dat moment geldende wet, ongeacht hoe lang je de auto al hebt of hoelang hij in/uitgeschreven was.

Van de wet die geldt het ogenblik van (her)inschrijving. Ik zit met de Porreche onder het oude systeem. Schrijf ik hem 1 dag uit en terug in val ik onder het nieuwe en betaal ik meer.

Geplaatst:

0-TOM-0

op een bmw

Geplaatst:

LOL-007 heeft daarstraks een moto aangereden.

Geplaatst: (aangepast)
8 uur geleden zei Timo:

In de tussentijd zijn het wel de grootste Vlaamse marginalen die een perso plaat pakken.

MOEKE

VOKE

SCHATJE

...

Zou JOHNNY al bezet zijn?

aangepast door VanCamel
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is reeds bezet.. 

Geplaatst:

CHICA op een BMW X5 (of zo). Zag er echter geen chica uit op 't eerste zicht.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in