Ga naar inhoud

Welke "nieuwe" kar @10K


DuDe

  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kar?

    • Laguna coupé GT
      2
    • C30 D5
      2
    • Iets anders? (liefst ook even melden wat)
      3


Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Ik zit met een klein probleempje. Vorig jaar heb ik al moeite van de wereld gedaan om mijn Megane te verkopen. Ik vond toen echter geen enkele geïnteresseerde. Ondertussen heb ik een huis gekocht en had eigenlijk geen enkele intentie meer om men kar te verkopen. Maar blijkbaar had ik mijn zoekertjes niet verwijderd. Nu een hele tijd later heb ik, door die onverwijderde zoekertjes, een geïnteresseerde die mijn prijs wil geven. Op zich goed nieuws want het is blijkbaar een zeer moeilijke kar om te verkopen.

 

Maar nu zit ik met het probleem dat ik een opvolger moet zoeken en ik heb geen flauw idee wat. Het idee was oorspronkelijk om een grotere kar te kopen met veel koppel. Ik rijd zo'n 35k km/jaar dus een diesel is spijtig genoeg de beste optie. Echter vind ik weinig breaks voor mijn budget (10 à 12K) die aan men vereisten voldoen. Dus ben ik al naar andere opties aan het kijken.

 

De vereisten zijn vrij simpel. Diesel, 10 à 12K, koppelrijke motor, tamelijk zuinig, <125k km, betrouwbaar. Ruimte is handig maar een bijzaak. 

 

Ik heb er al wel enkele gevonden die men interesseren:

 

http://www.autoforum.be/showthread.php?67099-2008-Volvo-C30-2-4-D5-Summum

 

http://www.autoforum.be/showthread.php?67066-2009-Laguna-Coupe-GT-2-0-dCi-4Control

 

Nu zijn dit beide ook weer wagens die moeilijk gaan verkopen en naar de toekomst toe (kindjes?) niet echt handig. Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mits een klein supplement krijg je een topkar ter beschikking, vraag maar aan @@Lotuzzz.

http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/2612-2006-bmw-e91-330d/

 

Kist is gaar!

 

Nee serieus, op zich zou zoiets mij zeker interesseren. Maar ik heb redelijk veel schrik gekregen van die kilometerstanden bij BMW door men Z4. De kosten die ik daar allemaal aan gehad heb, kan ik mij momenteel niet echt permitteren. Bovendien komt er ook een hoop taks en BIV bij de aankoopprijs bij. 

 

Wat gaan die C30 en Laguna beter doen dan jouw Megane?

 

Goh weinig eerlijk gezegd. Al is da Laguna toch wel een klasse hoger dan mijn Megane en ik weet ook hoe die rijdt met zen 4Control. De C30 spreekt mij voornamelijk aan door de motor die er in ligt. Altijd al een Volvo fan geweest. Is volgens mij echt wel bommetje. 

 

Die Laguna vind ik echt wel knap.

 

Maar die is ook quasi onverkoopbaar. Dus als je die koopt, moet je die oprijden :)

 

Ik vind hem ook enorm knap maar inderdaad enorm slecht verkoopbaar. Op deze moment zou ik zeggen, ja! Ik rijd hem op. Maar ik ken mezelf..  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagen staat er al bijna een jaar dus kan je ferm op afbieden...

 

Maar natuurlijk ook weer zo goed als onverkoopbaar erna :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt een zwak voor onverkoopbare karren :-). En van buiten vind ik dat best nog wel dik. Binnenkant zegt me veel minder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou met de megane blijven rijden.

er was niet echt nood aan iets nieuws aangezien je er nog steeds mee aan het rijden bent, en degene die je voorstelt gaan zeker niet gemakkelijker zijn met kinderen.

blijf dan liever met je vertrouwde wagen nog wat rijden, ipv een vreemde wagen over te kopen waar je misschien problemen mee gaat hebben en je later ook niet gaat kwijtgeraken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid