Guest sjim schepers Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Beste leden, Ik heb een vraag in verband met het betalen van BTW en invoerrechten wanneer je een oldtimer invoert. Mijn Oldtimer uit 1965 komt binnenkort aan in Antwerpen, daar zou ik 21% btw en 10% douanewaarde moeten betalen. Als ik deze auto in eerste in Nederland invoer betaal ik maar 6% BTW omdat het een oldtimer is ouder dan 30 jaar. Ik het dus niet verstandig om de wagen eerst van Antwerpen naar Nederland te brengen en hem daar in te voeren, om deze vervolgens weer in te voeren in Belgie, om hem vervolgens te verkopen? Zitter en nog haken en ogen aan of in dit prima te doen zonder te veel gedoe. Mvgr, Sjim Schepers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martini Racing 2,559 Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Ik denk dat de haven waar hij binnenkomt bepalend is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sjim schepers Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Ja dat is mijn vraag dus ook. maar ik ben er niet zeker van.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DDke 7,425 Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Ik denk van niet. Dat zou willen zeggen dat alle goederen die door Belgie transitten hier ingevoerd moeten worden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Voor import via Nederland moet je een adres hebben in NL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sjim schepers Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 dat adres zou geen probleem zijn, zet ik hem voorlopig op naam van een vriend. in de wet staat dat als je in Europa aankomt je moet melden bij het eerste douane kantoor, maar of daar iemand toezicht op houdt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieterrrrrrrr 0 Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 En hoe is het afgelopen? ik zit zelf ook met een "projectje"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B3noît 3,767 Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 Gezien ik niet bepaald een specifiek topic vind kort vraagje: Iemand wil m'n wagen inschrijven in Frankrijk. Koper is ongerust over de procedure ter aanvraag voor de carte grise. Wat raad ik die mens best aan? Of hoe kan ik het alvast voorkauwen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 53,310 Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 Just now, B3noît said: Wat raad ik die mens best aan? Tire ton plan? Lijkt me dat als je zoiets wil doen je best als koper goed ingelicht bent? Je gaat toch niet vertrouwen op wat de buitenlandse verkoper je vertelt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon ik 7,033 Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 28 minuten geleden, B3noît zei: Gezien ik niet bepaald een specifiek topic vind kort vraagje: Iemand wil m'n wagen inschrijven in Frankrijk. Koper is ongerust over de procedure ter aanvraag voor de carte grise. Wat raad ik die mens best aan? Of hoe kan ik het alvast voorkauwen? Graag alles betalen alvorens af te halen. non refundable 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bt. 6,684 Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 1 uur terug, B3noît zei: Gezien ik niet bepaald een specifiek topic vind kort vraagje: Iemand wil m'n wagen inschrijven in Frankrijk. Koper is ongerust over de procedure ter aanvraag voor de carte grise. Wat raad ik die mens best aan? Of hoe kan ik het alvast voorkauwen? Ik zou die doorverwijzen naar een VDB Transit of consoorten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challazer 3,637 Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 1 uur geleden, B3noît zei: Gezien ik niet bepaald een specifiek topic vind kort vraagje: Iemand wil m'n wagen inschrijven in Frankrijk. Koper is ongerust over de procedure ter aanvraag voor de carte grise. Wat raad ik die mens best aan? Of hoe kan ik het alvast voorkauwen? Maken dat de auto een keuring heeft die nog min 6 maand geldig is, heel de boel doorsturen naar Vanderbiest en 2 dagen later heb je een WW- nummerplaat op de koper zijn naam. Dan kan hij in FR zelf verderdoen voor zijn definitieve carte grise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bompa 15,991 Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 10 uren geleden, B3noît zei: Gezien ik niet bepaald een specifiek topic vind kort vraagje: Iemand wil m'n wagen inschrijven in Frankrijk. Koper is ongerust over de procedure ter aanvraag voor de carte grise. Wat raad ik die mens best aan? Of hoe kan ik het alvast voorkauwen? Ik vermoed dat hij dat inderdaad zelf zal moeten regelen via zijn locale préfecture. Die zullen wel zeggen wat hij moet doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B3noît 3,767 Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 Bedankt voor alle info!@Challazer ik veronderstel dat ik geen specifieke keuring voor verkoop nodig heb voor buitenland? Gezien nog geldig tot 2025 zal dat dus nog ok zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challazer 3,637 Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 2 uren geleden, B3noît zei: Bedankt voor alle info!@Challazer ik veronderstel dat ik geen specifieke keuring voor verkoop nodig heb voor buitenland? Gezien nog geldig tot 2025 zal dat dus nog ok zijn Als ik het me nog goed herinner heb je geen specifieke keuring nodig indien hij gekeurd is en nog min 6 maand geldig. Maar Vanderbiest zal je daar wel antwoord kunnen op geven. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts