dragonfly 14.973 Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 En btw, zijn er fotoots? Video maar zal wss ff duren Quote
Populair bericht PJH 21.018 Geplaatst: 16 juni 2014 Populair bericht Geplaatst: 16 juni 2014 Bon, de Ardennenrit 2014... Woensdag: *beep beep*, een smsje kwam binnen: "wegenwerken in LUX na 118km na de start, je kunt er niet door of omheen. Verder wel extreem goed.". -> slecht voor de stress Vrijdag: Na een lange werkdag van uit Brussel naar Longlier gereden om de route nog eens te gaan testrijden en zien of die wegenwerken een probleem gingen zijn of niet. Ik vermoedde namelijk dat de verkenners ergens gemist waren. Gezien het al zo laat was op een Vrijdag, was er geen kat op baan -> qualifying mode: on 2 uur 55 min later stond ik aan de barbecue in Wanne. De wegenwerken had ik gezien, maar deze waren geen probleem. So far so good dus. Omdat ik al de hele dag gestressed bezig was geweest wou ik nog even wandelen in de omgeving. Ik zag een wegwijzer staan naar "Tour Leroux" met daaronder een bordje dat het enkel de eerste 500 meter voor landbouwvoertuigen was. Ik dacht: Peutje klinkt als een zitmaaier, de beschrijving klopt. Dus dat weggetje ingereden dat uit kwam op een wandelpad midden in een bos. Verder rijden dus... en inderdaad, ik kwam uit aan de toren Prachtig zicht over Trois-Ponts met de ondergaande zon, een welgekomen ontspanning. Zicht over Trois-Ponts Mijn Land Rover Defender van dienst Uiteraard is terugkeren maar dom, want je hebt dat stuk al gezien, dus rijd je verder... had ik niet moeten doen 's nachts verloren rijden in een bos op een MTB spoor is ergens wel tof, maar niet als je al vrij moe bent Uiteindelijk rond 1 uur thuis gekomen met de auto vol slijk, maar allez, 't was tof Welcome to the jungle... met takken over het MTB pad. To go where no Peugeot 208 has gone before Zaterdag: Vroeg opgestaan want ik moest het vlees gaan halen. Een telefoonnummer gekregen van Tom en daarnaar proberen bellen, maar elke keer voicemail. Pas na de middag nam de persoon in kwestie op -> wrong number. Slecht voor de stress Direct een sms naar tom gezonden en 5 min later had ik mijn afspraak. Op naar Vleeswaren 't Houtlandt, om het netjes verpakte BBQ vlees. 15 min voor aankomst dan maar de Airco op max gezet zodat de auto al lekker fris was binnenin. Eénmaal aangekomen vriendelijk ontvangen en het vlees ingeladen, om dan terug naar Knesselare te rijden, met de airco op max Winterjas aan, trui rond het hoofd tegen de koude en een uurtje rijden. Net voor het vallen van de avond dan nog om vlees geweest voor ééntje met een voedselallergie en ook om vegetarisch eten voor mezelf en een deelnemer. Zondag: Vroeg opstaan, kleertjes aan, alles inladen in de BMW (die een pak ruimer blijkt dan de Peugeot qua kofferruimte) en naar Aalter. Aangekomen bij Tom alles ingeladen in de Multivan, en ook daar de airco op max. Ik kreeg al meteen medelijden als ik hem zag instappen met skijas, lederen handschoenen, ... terwijl ik in T-shirt zat met mijn schuifdakje open. Vertrokken uit Aalter richting Wetteren, na een kleine tussenstop thuis voor lenzenwater, om daar al een paar wachtenden op te pikken. Terwijl ik op de parking stond al een paar deelnemers zien voorbij vliegen, en ook onderweg hebben we er een aantal zien passeren. Leuk om te zien dat de troepen zich mobiliseren Aangekomen op de startplaats dan kort even staan praten met een paar deelnemers. Iedereen had er duidelijk zin in. Toen ook de zon plots door de wolken kwam piepen wisten we dat het wel goed zou komen. De tafel werd klaar gezet, de briefing gegeven en de roadbooks werden aan de nieuwe eigenaars toegewezen. Fire 'em up Toen iedereen goed en wel vertrokken was nog snel een koekje en een broodje opgegeten, een beetje gedronken en dan tom richting de BBQ gezonden met de multivan, terwijl ik het traject zou afleggen om te zien of er nog ergens problemen waren. De 318is in, en rijden maar Aanvankelijk zeer rustig gereden, ik had toch meer dan tijd genoeg want ik zou geen terrasjes doen, maar al snel kwam er mij een groepje motards voorbij in de buurt van Eschdorf... ik moest de eer toch verdedigen é Na 11km hebben ze mij maar doorgelaten. The old girl still knows how to handle the bends Verder in de dorpjes rustig gereden, hier en daar wat deelnemers zien zitten en af en toe thumbs up van jullie gekregen en 1 keer zelfs applaus. Een teken dat het goed zat Rustig verder karren doorheen Luxemburg, terug België binnen en zo richting bbq. Een half uurtje voordat ik daar zou arriveren kreeg ik plots de alarmerende SMS van Tom -> ze zijn er al. WTF! Een aantal van die lichtgrijze dunne streepjes later (je kent dat wel, als je zo optrekt met minimale slip en de banden echt voelt grippen, dan zie je die soms verschijnen in je spiegels ) stond ik ook aan de BBQ, klaar om te helpen waar nodig. Tafels zetten, groenten uitpakken, drankjes klaarzetten, brood snijden, ... gelukkig brandde het vuur al want dat was toch één van de grootste zorgen na vorig jaar. Een kleine 45min later rook de vallei naar BBQ en dat trok een 100-tal hongerige maar tevreden leeuwen aan. PJH keek en zag dat het goed was Tot nu toe was het allemaal zeer goed verlopen, maar perfectie is toch moeilijk om te behalen blijkbaar.... want net toen ik riep dat het de laatste stukjes vlees waren, kwam er nog 8 man toe 8 man.... en we hadden nog 8 stukken vlees, en dat op een All-you-can-eat BBQ. Dat kon toch bijna niet? Vorig jaar hebben we meer dan 20 ribben moeten weggooien, samen met nog wat worsten enz. Hoe kan dat dat alles al op is? Er waren immers ook broodjes dit jaar, meer chips, meer groenten, ... dat wil je dus ECHT niet meemaken zette voor ons echt een serieuze domper op de feestvreugde, maar het ergste moest eigenlijk nog komen. Uiteindelijk die mensen nog wat vegetarisch kunnen bakken, en bij het afscheid nog eens de gemeende excuses aangeboden, maar daarmee is de maag natuurlijk niet vol En toen waren we alleen en kon de opkuis beginnen. Toch nog een dikke 2 uur bezig geweest om alles proper te krijgen en ingeladen en klaar voor vertrek. Onderandere één van de zaken die moest ingeladen worden, was de blauwe koelbox die al de hele avond achter de camionet stond. Die koelbox zat 's morgens vol met ijsblokjes, maar omdat tom een koelbox had op 12V hadden we het ijs overgeladen in een andere.... ik nam dat ding vast en zei luidop "tjiens, dat spel weegt gelijk nog veel". Tom zei al voor de grap "stel je voor dat daar nog vlees inzit". FUUCCCKKKKKKKKKKKK Een hele doos worsten en een hele doos saté's. BALEN als een stekker heet dat. Eerst moet je mensen teleurstellen omdat je blijkbaar te weinig vlees hebt, ook al heb je evenveel gekocht, en dan mag je op het einde van de dag toch nog dingen weggooien Da's dus ECHT niet tof, zeker niet als je zelf continue zegt dat enkel perfect goed genoeg is. We hebben gevloekt, ik denk dat ze het tot in Trois-Ponts konden horen. Nuja, gedane zaken nemen geen keer. Alweer iets bijgeleerd voor volgend jaar -> zet alles samen in dezelfde verpakkingen, dan vergeet je dat niet. Bijvoorkeur doorzichtige verpakkingen. Perfectie halen is echt moeilijk: - 2014: vlees fiasco - 2013: BBQ die niet aan wil + 1 auto perto - 2012: markt op een dorpsplein net die dag waardoor we niet door konden (tenzij met een omleiding uiteraard) - 2011: .... Aarrggggg, doet pijn om te weten dat het perfect had kunnen zijn, maar het opnieuw net niet was. Op naar de volgende editie, waar we alweer zullen mikken op perfectie qua start/rit/bbq/bediening... want ooit moet het ons eens lukken en enkel perfectie is goed genoeg. Nog eens extra bedankt voor: - het begrip voor de vleessituatie - bert om mee te helpen bakken - tom om een hele dag in een rijdende koelkast te kruipen + zijn hand te verbranden aan de BBQ in al zijn enthousiasme - alle andere helpers - jullie goed humeur - de buurtbewoners - de weergoden - Luxemburg, voor het bouwen van een zalig wegennet, goedkope brandstof te leveren en geen flitspalen te zetten daar waar ze de fun zouden bederven I'll be back. 15 Quote
Matthi 3.562 Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Regel nog een rondrit volgende maand thx 1 Quote
iRicky 299 Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Het was top mannen. Bedankt voor de organisatie. Volgend jaar Ben ik zeker weer van de partij!! Quote
kenson 8 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Was een toprit! Zalige banen, mooi weer, toffe groep, weinig verkeer, heerlijke engine-sounds (S2000 )... bedankt Asserti om de groep veilig maar vlot te leiden, ook al was het soms spannend met de moto's... Je kist verbaasde me, was super om deze op de limiet door een bocht te zien vliegen! Cojones... you have them En PJH: bedankt! Eén van de mooiste en snelste ritten die ik reeds heb gemaakt! 2 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 PJH ik kom dat vlees persoonlijk halen in Knesselare!! Haha dat is echt wel een klotesituatie geweest als je dat vlees ontdekt hebt waarschijnlijk Ik vond het natuurlijk een beetje een domper dat er geen vlees meer was, maar kon het wel begrijpen omdat iedereen zo vroeg begonnen was met eten en dat gewoon een hel moet zijn om perfect te organiseren.. Mijn vriendin vond het iets minder leuk omdat zij vond dat 25 euro voor niets was ( terwijl ik het had betaald ). Ik kon het relativeren door de fantastische rit die je uitgestippeld hebt Wat ik wel jammer vind is dat wanneer we toekwamen, alweer mensen vertrokken.. Ik kreeg het gevoel dat na de rit iedereen rap rap eet om weer naar huis te kunnen vertrekken ( omdat de meeste nog 2u moeten rijden ). Het zou leuker zijn mocht iedereen tegelijk beginnen aperitieven en eten, dat er wat meer groepssfeer gecreëerd wordt. Voor alle duidelijkheid, volgend jaar ben ik er zeker weer bij hoor Quote
Bruno Vanhercke 33 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Ik vond het al raar dat er te weinig vlees was Jammer Quote
Baiden 522 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Heeft interesse in een 2de editie van de Ardennenrit 2014 in juli:- Baiden Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Heeft interesse in een 2de editie van de Ardennenrit 2014 in juli: - Baiden - Jonass Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 17 juni 2014 Auteur Geplaatst: 17 juni 2014 Ja @@PJH, welke weekends ben je nog vrij deze zomer? We gaan hier toch eens moeten voor kijken. Vanavond neem ik de tijd om iets uitgzbreider te reageren als nabeschouwing. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Ja @@PJH, welke weekends ben je nog vrij deze zomer? We gaan hier toch eens moeten voor kijken. Vanavond neem ik de tijd om iets uitgzbreider te reageren als nabeschouwing. Check mijn topic voor een Moto editie, wellicht dat daar ook de tweede editie hiervan bij aan kan sluiten? Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 FUUCCCKKKKKKKKKKKK Sorry, maar :lolz: :lolz: Natuurlijk niet fijn voor de mensen in kwestie, en voor jullie als organisatie, maar ik heb hier wel luidop zitten lachen Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Sorry, maar :lolz: :lolz: Natuurlijk niet fijn voor de mensen in kwestie, en voor jullie als organisatie, maar ik heb hier wel luidop zitten lachen Ik heb zelfs geen worst gegeten Idd niet fijn om mee te maken, ocharme PJH & TomT Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Ik ga komende zondag nog eens de Ardennenrit doen denk ik. Heeft er iemand nog het roadbook van de vorige jaren met start in Lummen? Heb een weekendje een M135i, en gezien dat al genoeg gaat kosten aan brandstof zou ik liefst wat dichter bij huis vertrekken. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Ik ga komende zondag nog eens de Ardennenrit doen denk ik. Heeft er iemand nog het roadbook van de vorige jaren met start in Lummen? Heb een weekendje een M135i, en gezien dat al genoeg gaat kosten aan brandstof zou ik liefst wat dichter bij huis vertrekken. Ik heb daar nog een GPX van denk ik 2012? Maar volgens mij was er ook eentje vroeger die in Lummen startte. Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Ik heb daar nog een GPX van denk ik 2012? Maar volgens mij was er ook eentje vroeger die in Lummen startte. 2011 is ook nog uit Lummen gestart Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Dennis, ik was vergeten antwoorden op je FB PM. Nee ik heb zo geen roadbooks. De ritten vanuit lummen waren nog niet door mij ontworpen. Misschien vragen aan Fiddy? 1 Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Sorry, maar :lolz: :lolz: Natuurlijk niet fijn voor de mensen in kwestie, en voor jullie als organisatie, maar ik heb hier wel luidop zitten lachen Triestige opmerking Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 17 juni 2014 Geplaatst: 17 juni 2014 Triestige opmerking Maar neen, ik was mij dat gewoon aan het inbeelden dat je die frigobox opheft en voelt dat er iets niet klopt.. PJ en Tom kennen mij goed genoeg en weten dat ik hier niets verkeerd mee bedoel. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.