Ga naar inhoud

Golf 7 R vs Subaru WRX Sti


Rabbit

Golf 7 R of Wrx Sti  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Golf 7 R of Wrx Sti

    • Golf 7 R
      11
    • WRX STI
      12


Aanbevolen berichten

De vraag is eigenlijk simpel: Stel je hebt een 42k te besteden, naar welke gaat je voorkeur?

 

De impreza komt voor dat geld quasi full option (standaard)

 

En de Golf kun je nog voor 4000 euro speccen naar wens. Basis: 38000

 

Beide hebben een beetje dezelfde layout (althans op papier): 300 pk, 4WD, 4 cilinder turbo, ...

 

Pick one en vertel waarom

 

c6d54d40-98e4-11e3-b320-2bbd0914e915_201

 

Subaru-WRX-STI-rear-wing-dyanmic.jpg

 

vw-golf-r-mj2014-img-01.jpg

 

photo-volkswagen-golf-7-R-2014.jpg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Golf R.

 

Omdat nieuw kopen betekent dat ik ze als daily zou gebruiken en minder als ragkrel. 

De golf is nu eenmaal voor mij de ideale daily. Je hebt alle luxe om aan te schuiven in belgië, te knallen op de autobahn en evt. te raggen in de ardennen.

 

tweedehands zou ik evenwel de subaru overwegen als tweede kar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Golf, omdat dat volgend jaar nog altijd een "nieuw model" is, terwijl Subaru waarschijnlijk wel weer een volledig andere WRX op de markt zal smijten. Nooit gesnapt die hun beleid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de Subaru, zo'n WRX STI is een icoon, een rally wagen voor op de openbare weg.

Wat een groot nadeel is voor de Subaru dat hij een verouderde motor heeft, nog steeds die 2.5 waardoor je met + 4000 BIV zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje van rijden houdt, kies je voor de Subaru..

 

Golf R, understeer galore :inlove: Om nog maar te zwijgen van de speakertjes die instaan voor het motorgeluid, enz. enz.

 

Met de Subaru kan je nog ouderwets raggen als een malle, en hij klinkt ook 20x beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Subaru leunt minder en minder aan bij de Subaru's van weleer en de Golf R is een van de beste Golfs ooit met de beste dynamiek... Snel gekozen voor mij!

@Greg: al met de Golf 7R gereden? Want sorry maar dat is écht geen onderstuur galore hoor imo... :s

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Subaru leunt minder en minder aan bij de Subaru's van weleer en de Golf R is een van de beste Golfs ooit met de beste dynamiek... Snel gekozen voor mij!

 

Je denkt dat die golf beter rijdt dan een subaru?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Subaru leunt minder en minder aan bij de Subaru's van weleer en de Golf R is een van de beste Golfs ooit met de beste dynamiek... Snel gekozen voor mij!

@Greg: al met de Golf 7R gereden? Want sorry maar dat is écht geen onderstuur galore hoor imo... :s

 

 

Nee :) Het kan natuurlijk zijn dat hij stukken beter is dan zijn voorgangers, want dat was niet veel..

 

Maar dan nog blijf je met een Haldex zitten, geen echte 4WD imo.

 

Met een Golf kan je sportief knallen, met een WRX STI kan je brakken, da's het verschil wat het hem doet voor mij. Kan die ESP trouwens nu al volledig uit bij de Golf, nog zoiets ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denkt dat die golf beter rijdt dan een subaru?

 Ja. Zal op funritjes minstens even leuk zijn, doet beter de daily commute en is pakken beter afgewerkt en je kan er nog ergens mee komen zonder een bepaald imago op je geplakt te krijgen.

Nee :) Het kan natuurlijk zijn dat hij stukken beter is dan zijn voorgangers, want dat was niet veel..

 

Maar dan nog blijf je met een Haldex zitten, geen echte 4WD imo.

 

Met een Golf kan je sportief knallen, met een WRX STI kan je brakken, da's het verschil wat het hem doet voor mij. Kan die ESP trouwens nu al volledig uit bij de Golf, nog zoiets ;)

Golf 7R is hélemaal anders dan zijn voorgangers, vroeger was dat bij wijze van spreken een getunnelde GTI met 4Motion, nu is dat een heel ander model. Ik hoop dat je eens de kans krijgt om ermee te rijden, dan zal je me snappen.

En ESP kan idd volledig uit bij de R.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

die impreza doet me weinig, dus de golf, uit armoede.

Maar veel liever ga ik me met dat geld om een tweedehands scirocco 2.0tfsi (met handbak) voor alle dag en een impreza gt turbo voor in het weekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor enkel funritjes de WRX, heb de test gelezen in autowereld en dat lijkt me echt een beest :o

 

Als daily sowieso de Golf R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gekozen voor de WRX STI, een ruwe bolster die je (denk ik) nog echt moet temmen. Iets meer longinhoud en wat meer racepedigree als een VW.

 

De Golf daarentegen is zeker geen verkeerde auto, een heel compleet pakket en zoals eerder aangehaald de perfecte daily. Misschien is het probleem van de Duitser dat hij te efficiënt is en te weinig drama biedt. Daarin lijkt de Subaru beter te scoren.

 

En waarschijnlijk door onderstaand filmpje te zien is mijn keuze ook zwaar beïnvloed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie echt maar 1 reden waarom je de golf zou nemen en dat is het feit dat hij er wat acceptabeler uitziet.

Ik heb gisteren nog een Golf 7 R gezien, nou met die 4 knoerten van uitlaten ziet hij er ook niet al te subtiel uit  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij de Subaru maar, de Golf R wekt bij mij geen enkel gevoel op en die 4 uitlaten staan 'm totaal niet. Voor mij een kar om mee te raggen, ik vind het fenomenaal hoe hard je daarmee de bocht omkan.

 

Dus, vanuit het hart: de Subaru!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de sub heb je nog zijn verleden en hij lijkt me ook gemakkelijker in het dagelijkse leven (4 deuren grotere koffer) want zo'n budget spenderen aan een weekendwagen is wat veel. (voor velen vermoed ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid