Ga naar inhoud

Wat te kopen als 2de daily…?


Sega

Aanbevolen berichten

Hmmm… Even wat meer uitleg misschien over de huidige situatie?

 

Ik ben aan het overwegen om een wijziging te doen in mijn wagenpark… 

 

Ik heb nu wel wat auto's staan maar ze hebben allemaal min of meer een specifiek doel. Momenteel bol ik rond met een E34 M5 met gebruikssporen… Eigenlijk een zalige kist maar zeker niet ideaal als daily. Daarnaast bol ik ook veel rond in een E34 325i Touring. Ook zalig! Niets op aan te merken eigenlijk maar het is en blijft een kar met leeftijd. 

Ik heb ondertussen nog een E34 M5 bijgekocht en die verkeerd (op enkele kleine zaken na) in zo goed als nieuwe staat. Ik heb een zeer mooie E36 M3 3.2 maar die wil ik eigenlijk niet meer gebruiken om teveel kms op te zetten. Hij is eigenlijk in te goede staat om er teveel met te rijden. Er is ook nog een E39 M5 en dat is werkelijk een droom om als daily met te rijden. Toch ga ik die droom nog even uitstellen en wil ik eerst nog wat andere prioriteiten en uitgaven doen vooraleer ik weer geld begin te hangen aan E39 M5-taksen, banden, benzine, enz… enz… :). Er staat ook nog een E36 M3 Cabrio in mijn stal… Een 3.0 en niet ingeschreven en ook mooie staat maar daar ben ik blijkbaar toch niet zo voor gewonnen…

 

Omdat ik toch nog een mooie E34 M5 heb staan en er dus naar de toekomst toe ook met een E34 M5 gereden kan worden (beide van 1991 dus nog heel even wachten tot oldtimer) kan ik eigenlijk nu perfect afstand nemen van mijn huidige E34 M5. Die M3 cabrio mag ook de deur uit… 

Met dat budget zou ik me dan iets anders willen kopen en de E34 525i Touring nog behouden. Die is toch niets meer waard en een kist hebben staan met trekhaak waar je niet te nauw moet naar kijken, is altijd superhandig… :D

 

Ik schat dat ik dan een budget heb van rond de 12k… Op de okkaziemarkt moet ik daar toch al wel iets heel leuk voor kunnen vinden denk ik… Maar wat?! Ik zou eigenlijk totaal niet weten wat ik dan zou moeten kopen. Er is zoveel leuk… Ik bezit tevens ook een Ford S-Max. Dat is eigenlijk mijn hoofddaily en gezinsvervoermiddel. Maar ik neem altijd een andere auto voor mijn woon- werkverkeer… Ik zou dus eigenlijk een tweede daily min of meer.

 

Echte vereisten heb ik niet… Het moet wel iets uniek zijn. Iets wat je niet te vaak ziet… Dat kan een wagen zijn die je wel veel ziet maar niet met die motorisatie… Ik denk nu bv. maar aan een 540i Individual ofzo… Het moet geen BMW zijn! Ik snap dat ik overkom als gigantische BMW-liefhebber en dat is ook wel zo maar ik ben niet vies van een ander merk. Integendeel… Ik ben altijd algemene autoliefhebber geweest en als 2de daily boeit het merk zelf minder. 

Lichte vracht mag… 2zitters ook. Het moet wel een beetje comfortabel zijn. Ik heb sowieso een benzine en V8 voorkeur maar diesels maken ze de laatste 10 jaar ook gewoonweg veel te goed en als daily overweeg ik evengoed om te dieselen…

 

Ik ben vooral benieuwd naar de voorstellen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja… Misschien wel heel breed maar ik wil het ook min of meer breed houden en veel overwegen...

 

Als ik echt vereisten ga stellen? Mis ik misschien leuke kisten waar ikzelf nooit aan zou denken. Neem nu bv. die Alfa dat je post… Daar zou ik nooit naar zoeken! Terwijl ik dat wel een hele mooie auto vind… Ik geef wel toe dat ik mijn bedenkingen heb bij een Alfa… Nooit echt gewonnen voor dat merk! Desondanks ik altijd de woorden van Clarckson blijf horen….: "to ben a bona fide petrolhead at some point you have to own, or have owned an Alfa… :D 

 

Misschien weleens de moment om eens te proberen...

 

Ik wil stiekem wel een automaat (denk ik :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja… Dikke benzine's mogen gepost worden… Maar ik ben niet van zin om veel taksen te betalen! Dan kan ik evengoed mijn E39 M5 terug van stal halen. ;)

 

Dus… Als het dikke benzine's zijn? Enkel met LV oplossingen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

E34 M5 - E34 325i touring - E34 M5 - E36 M3 3.2 - E39 M5 - E36 M3 cabrio 

 

wow, indrukwekkende line-up. Fotootje van allemaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In aansluiting van NFSThunder zijn post: B10 V8(S) Touring?

Moet voor ongeveer jouw budget te vinden zijn, kan op LV worden gezet, en vraag maar 'ns aan Steve wat hij daarvan vond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mégane RS

 

Stond blijkbaar al bij @ z'n links, superirritant dat je op alles moet klikken om iets te weten!

De huidige RS kan je ook aan 12k vinden denk ik...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bol nu met een E46 320d rond als dagelijks vervoer. Moet zeggen, de oem ophanging is echt geweldig goed. Ze kan haar lekker in de bochten leggen, en ze rijdt toch geen zacht op autostrades en steenwegen. Ook zijn er wat opties aanwezig die het leven gemakkelijker maken (zetelverwarming, automatische lichten, parkeersensoren, goeie geluidsinstallatie) zonder dat het overdreven wordt en er om de 2 weken iets kapot aan gaat.

 

Nu om aan jouw eisen een beetje te voldoen, zou ik voor een 330i gaan (eventueel met lpg'tje erin).

Prijzen beginnen vanaf 6500, voor 9000 euro heb je al een heel degelijke wagen, en met jouw budget heb je al een pareltje als je een beetje zoekt  :)

 

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel; als ik al vijf bmw's had zou ik zeker geen zesde kopen, diversiteit is meerwaarde.

 

Als je er dan toch al vijf hebt, zou ik meteen voor een zesde gaan... Dan zit net daar de meerwaarde voor de collectie. Doe maar een leuke clownshoe dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes E500 break in facelift braakt een mooie 387pk uit. Alles netjes underdog en ik vind dat stijlvolle auto's.

Ook verkrijgbaar met 4 wielaandrijving (kans is klein dat je dat wilt lijkt me :) )

 

Doe eens gek, koop een Porsche Cayenne (mits goed zoeken ook te vinden in manueel!).

Maar dat kan je niet voor je werk parkeren....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je kan ook zeggen fuck underdog en een E55 AMG break nemen :) 476pk onder je voet...

wel préfacelift in dat budget! Maar het kan...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid