Ga naar inhoud

Problemen eerste generatie S2000


VRX

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen onder jullie wel weten was mijn vorige auto een Civic EP3 Type R ( http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/522-2003-honda-civic-type-r-ep3/ )

 

Deze heb ik helaas door omstandigheden moeten verkopen, iets waar ik nog altijd énorm veel spijt van heb, maar hierdoor kan ik nu wel binnenkort mijn droomauto kopen: een S2000.

 

Ik heb toen ik in het bezit was van de EP3 ook al heel wat opzoekwerk gedaan, en kwam overal tegen dat de mensen zeiden van best eentje na 2003 te kopen, omdat de modellen van voor 2003 vaak problemen hadden.

 

Nu zie ik hier op het forum dat heel wat mensen echter met het de "eerste generatie" rondrijden, en hier ook best heel wat km's hebben opstaan.

 

Hebben jullie bij aankoop navraag gedaan of de terugroepacties allemaal gedaan zijn? Zijn er nog dingen waar je echt op moet letten?

 

Ik ben namelijk ook in de markt voor eentje, en het valt mij op dat ze rond bouwjaar 2003 toch een pak in prijs stijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1999 -> 286k op de klok.

Gewoon zien dat ze de terugroepacties gehad hebben, maar denk niet dat er nog eentje rondbolt waarbij dat niet gedaan is geweest toen begin

jaren '00 ;)

 

Waar ik vluchtig aan denk:

 

- zie dat het dak ok is. Toch best een jobje om dat te vervangen!

- voel na een testrit met wat stevig remmen aan de velgen... moeten alle 4 dezelfde temperatuur hebben. Vastkomende zuigers van klauwen zijn niet onbekend.

- koppelingscilinder aan pedaal controleren op lekkage

- zien dat hij wat deftig rijdt, velen hebben 3x toe gezeten.

- kettingsspanner mag niet ratelen bij warme motor op stationair toerental. Opschuren of nieuwe voor 150€...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1999 -> 286k op de klok.

Gewoon zien dat ze de terugroepacties gehad hebben, maar denk niet dat er nog eentje rondbolt waarbij dat niet gedaan is geweest toen begin

jaren '00 ;)

 

Waar ik vluchtig aan denk:

 

- zie dat het dak ok is. Toch best een jobje om dat te vervangen!

- voel na een testrit met wat stevig remmen aan de velgen... moeten alle 4 dezelfde temperatuur hebben. Vastkomende zuigers van klauwen zijn niet onbekend.

- koppelingscilinder aan pedaal controleren op lekkage

- zien dat hij wat deftig rijdt, velen hebben 3x toe gezeten.

- kettingsspanner mag niet ratelen bij warme motor op stationair toerental. Opschuren of nieuwe voor 150€...

 

Ja, die terugroepacties heb ik dus het meeste schrik voor. Kan je alleen 100% te weten komen via chassisnummer en dan via de dealer zeker?

 

Probleem is dat ik graag in Duitsland wil gaan zien, aangezien het aanbod daar véél groter is (en de prijzen in veel gevallen een stuk gunstiger), maar ik kan mij best inbeelden dat mensen het chassisnummer niet zomaar willen doorgeven?

 

Een tripje ginds en terug enkel om een voorschot te geven en chassisnummer te noteren om dan te laten nakijken en mits ok terug te gaan om de auto te gaan halen lijkt mij een beetje omslachtig :s

 

Valt het plastieken achterruitje trouwens wat mee? Of is dat altijd zo'n ramp als iedereen zegt qua krassen/dofheid enzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het chassisnummer niet willen geven zou ik al niet gaan zien, vind dat altijd zo'n zever :)

Moet je inderdaad bij dealer voor langsgaan.

 

Ik koos voor plastieken ruitje omdat het toch een pak groter is dan glas. Goedkoper ook, en had geen zin om m'n dakframe te wijzigen. Allemaal doenbaar echter...

Wordt uiteraard doffer met de tijd, maar kan je ook oppolieren of beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die terugroepacties heb ik dus het meeste schrik voor. Kan je alleen 100% te weten komen via chassisnummer en dan via de dealer zeker?

 

Probleem is dat ik graag in Duitsland wil gaan zien, aangezien het aanbod daar véél groter is (en de prijzen in veel gevallen een stuk gunstiger), maar ik kan mij best inbeelden dat mensen het chassisnummer niet zomaar willen doorgeven?

 

Een tripje ginds en terug enkel om een voorschot te geven en chassisnummer te noteren om dan te laten nakijken en mits ok terug te gaan om de auto te gaan halen lijkt mij een beetje omslachtig :s

 

Valt het plastieken achterruitje trouwens wat mee? Of is dat altijd zo'n ramp als iedereen zegt qua krassen/dofheid enzo?

Tijdens mijn zoektocht naar mijn Golf, heb ik zonder probleem chassisnummers door gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch begrijp ik dat wantrouwen naar het geven van het VIN wel hoor.

Mensen hebben schrik dat je op die manier misschien een sleutel kan laten bijmaken of wat dan ook, en dat is niet helemaal onterecht denk ik dan. Anderzijds staat het bij veel wagens gewoon zichtbaar af te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch begrijp ik dat wantrouwen naar het geven van het VIN wel hoor.

Mensen hebben schrik dat je op die manier misschien een sleutel kan laten bijmaken of wat dan ook, en dat is niet helemaal onterecht denk ik dan. Anderzijds staat het bij veel wagens gewoon zichtbaar af te lezen.

 

Ach, ik zal het eens ik effectief op zoek ga wel laten weten hoe ze reageren.

Ik moét het effectief hebben, want het is best belangrijk om die terugroepacties na te kijken, dusja...geen nummer krijgen, is op naar de volgende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid