Ga naar inhoud

(US) 2015 Dodge Challenger SRT HELLCAT (707pk)


Bralo20

Aanbevolen berichten

De Dodge Challenger krijgt voor volgend modeljaar een nieuwe motor die maar liefst kan beschikken over 707 pk.  Ook voor de Dodge Charger zou deze motor voorzien zijn wat het van de Charger de krachtigste berline ter wereld zou maken die standaard van de productielijn rolt. (doch nog onbevestigd al staat de Charger wel op de SAE documenten die ingediend zijn voor de motor)

Enkele basisgegevens:

 

- 6.2 liter V8 HEMI (supercharger)

- 882Nm koppel (557Nm reeds beschikbaar vanaf 1.200rpm)

- 6 speed manuele bak of 8 speed automaat

- RWD

- 2 sleutels die verschillende vermogens vrijgegeven: de standaard, zwarte sleutel geeft 500pk, de rode geeft 707pk

- 0-60mph: 3,5 seconden

- Topsnelheid: 199mph (320km/h)

- Verbruik: 20mpg of zo'n 11,7 liter / 100km (snelweg)

 

De "gewone" 2015 Dodge Challenger SRT 392 krijgt eveneens een upgrade in vermogen en stijgt van 470 naar 485PK.  Dit vermogen wordt geleverd uit de atmosferische 6.4 liter V8 HEMI.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

BEESCHT!

En ziet er nog eens goed uit ook...

 

Ik wil dat in de nieuwe Charger, ziet er imho nog iets beter uit dan de Challenger en je hebt er tenminste plaats in :D

 

Maar ja, voor een US car ziet de afwerking er nog wel degelijk uit, wel benieuwd naar de prijs...

 

 

Dat spel heeft dus 67pk en 68Nm meer dan de 8,4 liter V10 uit de Viper :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen ook de prijs gevonden:

 

 

59.995 USD voor de versie met de automaat (incl. 1.700 USD gas guzzler tax voor de automaat, voor de manuele is dit 2.100 USD)

 

 

Valt wel mee voor dat vermogen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig dat ook zij met 2 sleutels werken! :lol:

 

Yup, en blijkbaar beperkt die sleutel nog meer dan louter het vermogen:

 

De zwarte sleutel:

 

- Beperkt tot 500pk

- Beperkt tot 4.000rpm

- Vertrekt enkel vanuit 2de versnelling

 

 

Verder zijn nog talrijke zaken beperkt met de zwarte sleutel maar 'k vind de volledige gegevens (nog) niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof ooit iemand die zwarte sleutel gebruikt :lol:

Dat is voor als de vrouw of de bomma rap nog een pakske boter in de winkel wil gaan halen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me enkel af, gezien het een Amerikaander is, hoe zijn wegligging zal zijn. Is al meer dan eens bewezen dat Amerikaanders daar slecht in zijn.

700 pk immer gerade aus, al wat je wil. Maar ho maar, een bocht nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me enkel af, gezien het een Amerikaander is, hoe zijn wegligging zal zijn. Is al meer dan eens bewezen dat Amerikaanders daar slecht in zijn.

700 pk immer gerade aus, al wat je wil. Maar ho maar, een bocht nemen?

 

Ik zou dat er nog willen bijnemen.

 

Da's één brok emotie, die kar. Da's niet één brok prestatie, daarvoor koop je een Italiaans of Duits snel ding ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 65mph mee te doen in de States :lolz:

Toet toet, als er geen flikken in de buurt zijn kan je daar galant harder rijden :D  Ik ben zo al eens van Vegas naar LA gereden met een gemiddelde van net geen 100mph ('t spel kon niet harder, 't was een Tahoe)  (achteraf bezien wel vééél chance gehad aangezien ze daar vanuit het vliegtuig ook controleren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me enkel af, gezien het een Amerikaander is, hoe zijn wegligging zal zijn. Is al meer dan eens bewezen dat Amerikaanders daar slecht in zijn.

700 pk immer gerade aus, al wat je wil. Maar ho maar, een bocht nemen?

 

Dat is ook "van den oude tijd" ze.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toet toet, als er geen flikken in de buurt zijn kan je daar galant harder rijden :D  Ik ben zo al eens van Vegas naar LA gereden met een gemiddelde van net geen 100mph ('t spel kon niet harder, 't was een Tahoe)  (achteraf bezien wel vééél chance gehad aangezien ze daar vanuit het vliegtuig ook controleren)

 

Ja, als er geen flikken in de buurt zijn kan je in België ook 300 km/h rijden ....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als er geen flikken in de buurt zijn kan je in België ook 300 km/h rijden ....

Met dat verschil dat het hier vol vogelkastjes staat en ginder niet...  Trouwens, veel harder mogen we met onze 120km/h ook niet hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid