Ga naar inhoud

F40 vs F50


Lefty

F40 of F50  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. Pick one!



Aanbevolen berichten

Moeilijke. Exact hetzelfde gevoel als topicopener: vroeger "Bah F50" maar die veroudert prachtig en ondertussen vind ik 'm mooi (zeker achteraan en opzij). Net daarom (recentely acquired likings) en de atmosferische V12 (geen krachtbron klinkt beter ... oooooh dat filmpje van best motoring... :shock: amai): doe mij maar een F50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in monaco, in 2002, in een parking zo'n F50 zien staan, dak af, 't spel al minstens 2 jaar stilgestaan, stof, allé, eerder 't zand lag er dik op

ZONDE

 

ik zou in een F50 beduidend minder schrik hebben dan in een F40

dat turbo-spel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Corneel waarop berust je dit? 

 

Gevoel.

 

Klassiek verloop is dat een auto na 10-15 jaar op zijn dieptepunt zit qua waarde (want oud nieuws (vieux jeu) en nog niet oud genoeg om "hebbeding" te zijn). 

Van 15 - 20 jaar gaat de versleten brol eruit en beginnen enkel de zuivere exemplaren nog over te schieten. Ondertussen begint het groot publiek de klassieke waarde van het model terug te appreciëren (want vroeger was het toch beter een puurder) en begint de klim qua prijzen.

De zeldzaamheid van een model, stamboom en race-historiek bepalen dan de potentiële waardestijging. 

Kijk bv. naar de r129 van Mercedes, die begint nu in fase 2 te komen, idem F50. 

 

Nu ja, kan zijn dat bovenstaande een hoop zever samen is hoor.

Het is een cyclus die ik meen te spotten, de jaartallen kloppen zeker niet (sterk afhankelijk van model tot model).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevoel.

Nu ja, kan zijn dat bovenstaande een hoop zever samen is hoor.

 

Rare voorbeelden haal je aan. 

 

De Pagani Zonda is zo speciaal,uniek en begeerd, die gaat niet zo snel dippen. Er zijn nog altijd ontzettend weinig van gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare voorbeelden haal je aan. 

 

De Pagani Zonda is zo speciaal,uniek en begeerd, die gaat niet zo snel dippen. Er zijn nog altijd ontzettend weinig van gemaakt. 

 

Zwaar dippen nee, maar de grote waardestijgingen zie ik maar komen als de opvolger van de Huayra in productie is.

 

Again, het is een gevoel, gebaseerd op niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De f40 is puurder, maar heb ooit eens gelezen dat die zo gevoelig is om stuk te rijden, dat ik er schrik van zou hebben ermee buiten te komen. De f50 lijkt mij hoe vreemd het ook is bruikbaarder. Qua looks is het idd een wagen die moest rijpen, maar het is in mijn ogen een van de laatste titanen. De f50 dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De f40 is puurder, maar heb ooit eens gelezen dat die zo gevoelig is om stuk te rijden, dat ik er schrik van zou hebben ermee buiten te komen. De f50 lijkt mij hoe vreemd het ook is bruikbaarder. Qua looks is het idd een wagen die moest rijpen, maar het is in mijn ogen een van de laatste titanen. De f50 dus

 

Ik denk nu niet dat een F50 een toonbeeld van bruikbaarheid is :lol:

Schijnt toch ook een serieus nukkige kar te zijn in het dagelijkse verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Porsche Carrera GT geldt dat ook met die koppeling (de eerste versie dan, geen idee of alle auto's een update konden krijgen). Ik denk dat Roughneck ooit een review heeft geschreven over eentje en toen in de file heeft gestaan met dat ding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

F40, omdat ik die knapper vind, omdat de F50 me minder doet, en omdat de prestaties van de F40 in z'n tijd gewoon bonkers waren, terwijl de F50 niet erg veel beter was, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid