Ga naar inhoud

Volkswagen Polo GTI


Phil

Aanbevolen berichten

Wie oh wie koopt dit? Ik kijk net naar de prijzen van een nieuwe polo en ik zie de goedkoopste 1.2 TSI voor 17k gaande tot 21k. Hoeveel kost zo'n GTI dan 24-25K?

 

Echt erg hoe kleine autootjes zo 'groot' zijn geworden. 25k voor zo'n klein model (al dan niet GTI) is gestoord. Dit is ook zo bij de A/B klasse en de 1 serie. En die auto's kun je dan nog eens aankleden tot ver over de 50k. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie oh wie koopt dit? Ik kijk net naar de prijzen van een nieuwe polo en ik zie de goedkoopste 1.2 TSI voor 17k gaande tot 21k. Hoeveel kost zo'n GTI dan 24-25K?

 

Echt erg hoe kleine autootjes zo 'groot' zijn geworden. 25k voor zo'n klein model (al dan niet GTI) is gestoord. Dit is ook zo bij de A/B klasse en de 1 serie. En die auto's kun je dan nog eens aankleden tot ver over de 50k. 

M'n broer wou een Volkswagen maar is rap van dat idee afgestapt nadat hij voor dezelfde prijs van een redelijk uitgeruste Polo bij Mitsubishi een Lancer heeft gekocht, gps, xenon, cruise control, audio. En dan nog is veel ruimer. Pas op niks tegen zo'n Polo zijn hele toffe wagens maar hun prijzen swingen de pan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vag in het algemeen is overpriced (seat/skoda na dan). Polo wrc kost via dealer kleine 38k. :lol: polo gti zal met alle opties ook wel op een 30a32k komen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I want! Vrees dat die wel duurder gaat zijn dan een polo 6r wrc.

 

In de praktijk wel.

 

Toen de WRC gelanceerd werd moest die 36k kosten, maar in de praktijk vind je ze voor rond de 25k op het net.

 

Dus het zal zowat gelijk uitkomen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ale jong, die 1.8t manueel is ideaal om op te drijven. Zie maar naar de 1.8t 20v van de polo 9n3 gti. Is potentieel uit dat blok te halen.

Vermogen is ook niet alles hé, en die 1.8 staat ook niet bekend als een betrouwbare motor. Zo'n Swift Sport zal wel veel leuker rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet wat vw met die wrc gedaan heeft. Is net of ze er een berg gemaakt hebben en dan in 1 dag op de markt gedumpt. Je zag er plots tientallen te koop staan op tweedehands sites voor een stuk onder de normale prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n broer wou een Volkswagen maar is rap van dat idee afgestapt nadat hij voor dezelfde prijs van een redelijk uitgeruste Polo bij Mitsubishi een Lancer heeft gekocht, gps, xenon, cruise control, audio. En dan nog is veel ruimer. Pas op niks tegen zo'n Polo zijn hele toffe wagens maar hun prijzen swingen de pan uit.

Maar als hij er dan vanaf wil zal hij zo blij niet meer zijn.

Collega krijgt na 1 jaar nog de helft van de aankoopprijs.

Schandalig maar wat doe je er aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien koop je een wagen ook niet om slechts 1 jaar te houden natuurlijk. Tevens heb je in dat jaar de grootste waardevermindering.

Na 3 jaar krijg je bijvoorbeeld nog 2/5de en heb je verhoudingsgewijs minder verlies geleden. Als je zulke wagens koopt en je wil dat optimaal benutten moet je er minstens 10j mee rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als hij er dan vanaf wil zal hij zo blij niet meer zijn.

Collega krijgt na 1 jaar nog de helft van de aankoopprijs.

Schandalig maar wat doe je er aan.

 

 

Normaal gezien koop je een wagen ook niet om slechts 1 jaar te houden natuurlijk. Tevens heb je in dat jaar de grootste waardevermindering.

Na 3 jaar krijg je bijvoorbeeld nog 2/5de en heb je verhoudingsgewijs minder verlies geleden. Als je zulke wagens koopt en je wil dat optimaal benutten moet je er minstens 10j mee rijden.

Hij rijdt er al mee sinds 2011 en is van plan om die nog te houden, je auto na 1 jaar wegdoen is het stomste wat je kunt doen maar soms kun je niet anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij rijdt er al mee sinds 2011 en is van plan om die nog te houden, je auto na 1 jaar wegdoen is het stomste wat je kunt doen maar soms kun je niet anders.

Als madam er van door gaat met de 2 kids zijn er andere prioriteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid