B3noît 4.400 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Kga eens vragen of ze daar voldoende ballast hebben om iedereen op mijn gewicht te zetten als ik het filmpje zie van benoit tov STA, en benoit tov jokke. dat scheelt misschien 10 kg en dat verschil in acceleratie in ENORM. Dan versta ik al beter mijn tijden Ik was al aan het wachten tot deze reactie ging komen. Ok, gewicht zal er zeker toedragen, maar anderzijds moet je ook wel kijken dat je als verdedigend je lijn aanpast en je achtervolger wel de juiste lijn kan nemen met als gevolge een betere exit-snelheid. Maar ik geef toe dat het zeker een voordeel is om minder gewicht mee te draaien. Neem daarbij dan nog de boost door het ventielleke van het kerssysteem tussen de stoel en de motor en ik ben helemaal niet meer te houden 5 Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Neem daarbij dan nog de boost door het ventielleke van het kerssysteem tussen de stoel en de motor en ik ben helemaal niet meer te houden Ik had bonen gegeten, maar te laat om nog effect te hebben tijdens de wedstrijd. Mijn vrouw heeft het wel geweten vannacht 2 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 7 november 2014 Auteur Geplaatst: 7 november 2014 Ik zou dat niet doen Bert. Ge gaat geen excuus meer hebben om u achter weg te steken Jawel, zwaartepunt Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Kga eens vragen of ze daar voldoende ballast hebben om iedereen op mijn gewicht te zetten als ik het filmpje zie van benoit tov STA, en benoit tov jokke. dat scheelt misschien 10 kg en dat verschil in acceleratie in ENORM. Dan versta ik al beter mijn tijden Ik weeg hetzelfde als STA (if not ben ik zelfs zwaarder) en ik was ook sneller op de rechte stukken in Race 1. Hij had powergewijs een zeer matige kart denk ik. Brengt enkel meer eer toe aan zijn derde plaats. @@Simoni ging anders ook wel vooruit zeg Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 7 november 2014 Auteur Geplaatst: 7 november 2014 Ik weeg hetzelfde als STA (if not ben ik zelfs zwaarder) en ik was ook sneller op de rechte stukken in Race 1. Hij had powergewijs een zeer matige kart denk ik. Brengt enkel meer eer toe aan zijn derde plaats. @@Simoni ging anders ook wel vooruit zeg Ja Simoni ging wel netjes Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 FAAAAAK die filmpjes :'( waarom moet ik net NU ziek vallen. Het vuurwerk in Brussel gemist EN de AM Karting :'( Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Klopt. Het was inderdaad een wedstrijd zonder incidenten 1 Quote
STA911 5.731 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Za-lig filmke Benoît! Waarvoor dank! Het is de eerste keer dat ik mezelf zie rijden in een kart eigenlijk. Interessant om te zien. Feit is, zoals Benoît aanhaalt, als je je lijn gaat verdedigen moet je soms de bochten induiken opdat de achtervolger je niet aan de binnenkant bocht kan nemen waardoor je foute lijnen rijdt en wijd uitkomt. Maar het valt echt niet te ontkennen dat 17kg verschil tussen Benoît en mij bv niet niks is. Jokke weegt er misschien 14kg meer dan Benoît maar kann profiteren in het begin van een foutje van Benoît en weg was hij. Proper gereden zo aan de kop, niet altijd evident. Ik wil me voor niets goedpraten, het is een wedstrijd en je krijgt een kart toegewezen, en zo moet je je race uitrijden. Maar je kan er toch echt wel veel pech mee hebben, getuige @@dragonfly. Ik had beduidend minder power dan Lotuzzz in de eerste stint en als ik het filmke bekijk van de tweede stint waar ik als 2e voor Benoît rijd dan vind ik het echt zot hoe gemakkelijk hij het gat kan toerijden puur op power in de situaties waar ik niet mijn lijn aan het verdedigen ben en dus mooi de "correcte" lijnen rijd. Nevertheless, het is niet omdat Benoît een pluimgewicht is dat daarom zijn 2e eindplaats onverdiend zou zijn, écht niet! Ik denk dat ik mezelf ook zo op video zou bezig horen moest ik een camera gemonteerd hebben. Lachen! 2 Quote
OlivierV 219 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Dat van het verschil tussen karts kan ik wel bevestigen. Vroeger eens 2 sessies na elkaar gereden maar met verschillende karts (was in Mariembourg). Eerste sessie had ik een zeer goede kart, de tweede sessie had ik véél minder grip (banden). Het verschil was echt enorm! Tot zover mijn bijdrage in het topic Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Benieuwd naar dat filmpje wil mezelf wel is bezig zien. STA en ik wegen min of meer hetzelfde. Als je verschil in Acceleratie ziet is dat de kart maar meer waarschijnlijk de snelheid die je meepakt dat scheelt enorm. Op dat vlak heeft gewicht een voordeel. Ik heb dit reeds aangehaald en zie dat elke woensdag. 10kg is op een huurkart easy 0.2 per 60 sec minimum Quote
STA911 5.731 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Ik zou het interessant gevonden hebben om u eens bezig te zien in ons "pack". Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Ik ook kan u en Benoit melden dat ik even hard lig te sakkeren Quote
STA911 5.731 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Ge waart benieuwd naar het filmke. Het staat hierboven al he.... Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Benieuwd naar dat filmpje wil mezelf wel is bezig zien. STA en ik wegen min of meer hetzelfde. Als je verschil in Acceleratie ziet is dat de kart maar meer waarschijnlijk de snelheid die je meepakt dat scheelt enorm. Op dat vlak heeft gewicht een voordeel. Ik heb dit reeds aangehaald en zie dat elke woensdag. 10kg is op een huurkart easy 0.2 per 60 sec minimum Dat is dus een 0,33% sneller, valt al bij al nog heel goed mee vind ik. Ik zou durven stellen dat dit vaak nog meer scheelt.Anyway, volgende keer kan ik me hopelijk wel vrijmaken, lijkt me zeer tof qua deelnemersveld. Ik denk dat ik wel moet kunnen meestrijden in de middenmoot van het pak. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 En dan het filmpje die me nu een enorme lach op het aangezicht deed toveren bij herbekijken! Zeker de moeite waard om helemaal uit te kijken (in 720p/1080p) Heerlijke duels met @@Jokke_vlo @@STA911 @@Simoni en @ Ik ben veel te eerlijk op 9.30 ergens... En mijn bandjes maar piepen! 1 Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Ge waart benieuwd naar het filmke. Het staat hierboven al he.... Ja maar ik zit ergens in Limburg op een circuit en dat lukt hier niet Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Prachtige strijd maar owee ik zie nog veel foutjes in sommige lijnen bij mezelf. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Dat is dus een 0,33% sneller, valt al bij al nog heel goed mee vind ik. Ik zou durven stellen dat dit vaak nog meer scheelt. Anyway, volgende keer kan ik me hopelijk wel vrijmaken, lijkt me zeer tof qua deelnemersveld. Ik denk dat ik wel moet kunnen meestrijden in de middenmoot van het pak. Die 0,2 van Jokke is een minimum. Het is ook baanafhankelijk natuurlijk. Veel hairpinnekes = grotere gewichtshandicap. Gemiddeld heb ik altijd gehoord dat het 0.4 zou schelen. Jij zou mooi meedraaien in die top 6/7. Zelf heb ik maar één keer gereden met 390cc en dat was geen onverdeeld succes (kende het circuit niet, aard van de grip niet en kreeg het precies ook niet direct in de vingers). Als Rijssel nu eens zo ver niet zou zijn... is de volgende datum al bekend? Met zo'n deelnemersveld wil ik wel moeite doen om af te komen Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Die 0,2 van Jokke is een minimum. Het is ook baanafhankelijk natuurlijk. Veel hairpinnekes = grotere gewichtshandicap. Gemiddeld heb ik altijd gehoord dat het 0.4 zou schelen. Jij zou mooi meedraaien in die top 6/7. Zelf heb ik maar één keer gereden met 390cc en dat was geen onverdeeld succes (kende het circuit niet, aard van de grip niet en kreeg het precies ook niet direct in de vingers). Als Rijssel nu eens zo ver niet zou zijn... is de volgende datum al bekend? Met zo'n deelnemersveld wil ik wel moeite doen om af te komen Als iedereen die hierboven genoemd is mee zou draaien in de top 6/7 is dat geen top 6/7 meer maar een top 9/10 he Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Ik heb dit reeds aangehaald en zie dat elke woensdag. 10kg is op een huurkart easy 0.2 per 60 sec minimum Hangt dat niet van het vermogen af? Zal op een tragere kart toch meer schelen dan op een snellere? Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Zou tof zijn In Genk kan je vanaf 25 man 10' kwalif + 50' race rijden, maar denk niet dat we dat hier in 1-2-3 bijeen krijgen. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Zou tof zijn msxx In Genk kan je vanaf 25 man 10' kwalif + 50' race rijden, maar denk niet dat we dat hier in 1-2-3 bijeen krijgen. Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Trouwens, 0.2 op 60 seconden, dat is 0.1-0.2 op de rondjes die we daar draaiden. Volgens mij zit er meer variatie op de rondetijden van elke piloot dan die 0.1-0.2 seconden waar je over spreekt. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Als iedereen die hierboven genoemd is mee zou draaien in de top 6/7 is dat geen top 6/7 meer maar een top 9/10 he Des te beter! Maar niet iedereen zal elke keer tijd vrij kunnen maken zeker? Zou tof zijn In Genk kan je vanaf 25 man 10' kwalif + 50' race rijden, maar denk niet dat we dat hier in 1-2-3 bijeen krijgen. Daar vrees ik ook voor... Genk is om de hoek :-) Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Je moest de lijn van die bocht voor de rechte echt goed uitvlakken en mikken op het einde van dat beton stukje. Te veel sturen en je schuift te veel naar buiten Ik denk eigenlijk dat dat mijn probleem vooral is: scherper gaan sturen om de lijn van lichtere rijders te willen vasthouden, en daardoor nog meer naar buiten toe schuiven... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.