Ga naar inhoud

hogere klasse limo's met benzinepower: de sportievere V8 of de luxueuzeere V12 ?


gTa

dikke slee: de opvallende(r) sporty V8 of de elegantere luxe V12  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Audi

  2. 2. BMW

  3. 3. Benz



Aanbevolen berichten

De dualiteit B7 vs 760i deed me deze poll maken. Je moet bij de Audi's eentje kiezen, bij de BMW/Alpina ook, en bij de Benzen ook. Gewoon klikken mag, een motivatie hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer met m'n ogen gekozen. :D

 

De A8 W12, omdat ik die superknap vind, terwijl ik de S8 echt een van spuuglelijke addenda voorziene pimpbak vind.

De 760i, om dezelfde redenen (B7 is allerminst m'n ding qua looks).

Bij de Benz wel de AMG, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het lezen van de titel, zonder de openingspost te lezen dacht ik: de V8 leunt dichter bij mijn wensen voor als ik zelf achter het stuur kruip. Indien ik gereden wordt, dan kan ik het gezapige karakter van een V12 wel smaken.

 

De keuze per merk dan. Dat is wat moeilijker.

 

Voor mij bestaat er maar een merk in dat segment, en dat is Mercedes-Benz. De huidige 7 doet me weinig. Dus een S600L svp en omdat het echt moet een S8 voor als de 12 bougies moeten opgeblonken worden van de Benz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke. 

 

Ik ga voor W12, B7 en S600.

 

Vooral de laatste had ik het moeilijk mee.

 

 

Idem.

Bij de B7 neem ik genoegen met het feit dat het wat pimp is juist omdat de 760 extreme saaiheid uitstraalt IMO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A8 W12 - 760i - S600

 

Ook al prefereer ik bij alle merken de 12 cilinders, het is doodzonde dat deze bij Audi en Mercedes enkel in de LWB versie beschikbaar zijn.

Veel hangt natuurlijk af of je zelf gaat rijden, laten rijden of een combinatie van de 2, maar de SWB versies zijn meer in evenwicht.

 

De addenda van de S8 en S AMG versies vind ik nog goed meevallen (best wel knap bij die laatste), maar de B7 is IMO een foorbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij een A8 W12 en een S63AMG

amg voor de roffel, en W12 omdat het volgens mij een zalige cruiser moet zijn.

bmw 7is gewoon lelijk en wil ik niet. :D ik wil gerust een cat lager shoppen en neem genoegen met een 6GC M

waarvoor dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

A8 W12 - 760i - S600

 

Ook al prefereer ik bij alle merken de 12 cilinders, het is doodzonde dat deze bij Audi en Mercedes enkel in de LWB versie beschikbaar zijn.

Veel hangt natuurlijk af of je zelf gaat rijden, laten rijden of een combinatie van de 2, maar de SWB versies zijn meer in evenwicht.

 

De addenda van de S8 en S AMG versies vind ik nog goed meevallen (best wel knap bij die laatste), maar de B7 is IMO een foorbak.

Je moet eens goed naar de nieuwe S-klasse kijken. Die is ontworpen als lange versie. De kortere versie is nadien "ingekort". En dat zie je goed, vind ik. 't Is in mijn ogen de eerste limo die in verkorte versie niet meer homogeen oogt en in lange versie "correct" overkomt. Ziet er absoluut niet verlengd uit. (Bij de BMW en de Audi, en bij alle vorige limo's inclusief Benz, geef ik je gelijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer met m'n ogen gekozen. :D

 

De A8 W12, omdat ik die superknap vind, terwijl ik de S8 echt een van spuuglelijke addenda voorziene pimpbak vind.

De 760i, om dezelfde redenen (B7 is allerminst m'n ding qua looks).

Bij de Benz wel de AMG, denk ik.

 

Ik heb net het omgekeerde gekozen :-)

 

S8 + B7 omdat beide modellen de sportieve kant van beide sedans (die er imo zeker en vast aanwezig is, vb. Alu spaceframe van audi, sportieve heritage van BMW) dan het best uitkomt.

 

Een S lijkt me nog steeds in 1e instantie ontworpen voor comfort en luxe... En daar past zo'n dikke V12 het beste bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens goed naar de nieuwe S-klasse kijken. Die is ontworpen als lange versie. De kortere versie is nadien "ingekort". En dat zie je goed, vind ik. 't Is in mijn ogen de eerste limo die in verkorte versie niet meer homogeen oogt en in lange versie "correct" overkomt. Ziet er absoluut niet verlengd uit. (Bij de BMW en de Audi, en bij alle vorige limo's inclusief Benz, geef ik je gelijk.)

 

Interessant, dat wist ik niet, maar ik zou ze toch alle 2 eens naast elkaar moeten zien eer ik overtuigd ben :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid