Ga naar inhoud

Keuring voor verkoop: verlengen mogelijk?


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik heb een wagen gekocht van iemand. Hij gaat deze auto komende dagen keuren voor verkoop.

 

Het probleem is echter dat ik deze enkele maanden ga stallen, en ik hem dus niet meteen ga inschrijven.

Het keuringsbewijs voor verkoop komt met andere woorden te vervallen na 3 maand.

 

Ik meen dat ik ooit eens gehoord heb, dat je dat keuringsbewijs kunt verlengen.

 

Klopt dit? Of heb ik dit verkeerd gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvraag tot inschrijving is 2 maanden geldig. Binnen de 2 maand niet ingeschreven is terug keuring voor verkoop !

Een verlenging bestaat niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die gekeurd is voor verkoop zie ik het probleem niet.... gewoon nadien zelf nog eens keuren voor verkoop. (Die 70 EUR ben je dan wel kwijt)

 

 

NOOT: het is sinds kort niet meer verplicht dat de verkoper naar de keuring voor verkoop gaat. Je moet dan als koper met nummerplaten van jezelf de wagen aanbieden op de keuring. Let wel: de auto mag nadien enkel op jouw naam ingeschreven worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als die gekeurd is voor verkoop zie ik het probleem niet.... gewoon nadien zelf nog eens keuren voor verkoop. (Die 70 EUR ben je dan wel kwijt)

 

 

NOOT: het is sinds kort niet meer verplicht dat de verkoper naar de keuring voor verkoop gaat. Je moet dan als koper met nummerplaten van jezelf de wagen aanbieden op de keuring. Let wel: de auto mag nadien enkel op jouw naam ingeschreven worden!

 

Met de willekeur in de verschillende keurcentra en de dubieuze staat van mijn achterbanden acht ik de kans reëel dat ik afgekeurd word :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de willekeur in de verschillende keurcentra en de dubieuze staat van mijn achterbanden acht ik de kans reëel dat ik afgekeurd word :)

 

Keuren met iemand anders zijn setje :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de willekeur in de verschillende keurcentra en de dubieuze staat van mijn achterbanden acht ik de kans reëel dat ik afgekeurd word :)

Keuringcentra in Eeklo en Wondelgem bevestigen dat ook, dus zal wel gemeen goed zijn.

Achterbanden moeten toch ooit vervangen worden als ze versleten zijn dus kun je dit zowel voor de keuring doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn nog net niet tot aan de indicator. Het zou gewoon zonde zijn van michelin cup's (semi's) in de vuilbak te gooien terwijl ze nog bakken grip geven. Is een beetje geldverspilling vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben dat ook niet van plan hoor. Die lijken me wel nog effe mee te kunnen voor hoeveel ik er maar mee rij.

Desnoods leen ik ergens m3 banden en velgen. We zien wel.

Kweet gewoon dat ze hier nogal streng zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid