Ga naar inhoud

Opvolging Alfa 147


Stephane

Aanbevolen berichten

Mijn Alfa heeft ondertussen meer dan 200.000km en gaat in 2015 z'n 10e gebruiksjaar in. Daarom ben ik eens aan het uitkijken naar alternatieven. Let wel, "Money IS an issue here" met verbouwingen en een kind die nog wel beslag leggen op m'n portefeuille.

 

Idealiter zou de wagen 4 zitplaatsen moeten hebben en rijplezier (bochtenwerk/snelheid) bieden, met lage "running costs" (aankoop 2ehands - inschrijving - onderhouds-herstellingskosten). Ik neig eerder naar een benzine vanwege de weinige kilometers die ik tegenwoordig nog rij met de alfa (voornamelijk woon/werk) Eventueel een diesel zonder dpf zou ook kunnen uiteraard.

ik kan natuurlijk ook gewoon de Alfa oprijden...

Wat zouden jullie aanraden/verkiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Alfa heeft ondertussen meer dan 200.000km en gaat in 2015 z'n 10e gebruiksjaar in. Daarom ben ik eens aan het uitkijken naar alternatieven. Let wel, "Money IS an issue here" met verbouwingen en een kind die nog wel beslag leggen op m'n portefeuille.

 

Idealiter zou de wagen 4 zitplaatsen moeten hebben en rijplezier (bochtenwerk/snelheid) bieden, met lage "running costs" (aankoop 2ehands - inschrijving - onderhouds-herstellingskosten). Ik neig eerder naar een benzine vanwege de weinige kilometers die ik tegenwoordig nog rij met de alfa (voornamelijk woon/werk) Eventueel een diesel zonder dpf zou ook kunnen uiteraard.

ik kan natuurlijk ook gewoon de Alfa oprijden...

Wat zouden jullie aanraden/verkiezen?

 

Fiesta ST

 

Maar money is an issue zonder te vermelden hoe groot het issue is... maakt het niet gemakkelijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiesta ST

 

Maar money is an issue zonder te vermelden hoe groot het issue is... maakt het niet gemakkelijk :-)

 

des te minder des te beter... de situatie vandaag is ook niet de situatie binnen pakweg een half jaar... daarom dat ik er nog geen bedrag op kleef...

 

Fiesta ST huidige generatie of eerste generatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

des te minder des te beter... de situatie vandaag is ook niet de situatie binnen pakweg een half jaar... daarom dat ik er nog geen bedrag op kleef...

 

Fiesta ST huidige generatie of eerste generatie?

 

Hangt van het budget af.

 

Als je iets meer uit wilt geven, de GTI van DDke :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van het budget af.

 

Als je iets meer uit wilt geven, de GTI van DDke :-)

 

zoals ik al zei, minder is momenteel beter ;)

 

zo'n ST van de 1e generatie, zijn die goed? van de huidige zeggen ze van wel, vorige geen idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al zei, minder is momenteel beter ;)

 

zo'n ST van de 1e generatie, zijn die goed? van de huidige zeggen ze van wel, vorige geen idee

 

Op AF zat iemand die er een had. Ken voor de rest niemand met zo'n wagen. Maar het zijn leuke rijdersauto's volgens alle tests. Ik zou eens vragen aan @@gl3nn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet je te verwachten onderhouden oplijsten met mogelijk datums alsook nog enkele gevallen van draagarmen e.d.? Ik denk dat blijven verder rijden de laagste running cost gaat zijn. Voor de ketel krijg je toch niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verschiet ervan dat je de 200.000 km al gehaald heb

 

Ik heb een 147 Q2 en dat ding heeft nu 120.000km (eindelijk uit lease)

 

En ik ben blij dat ik zelf het onderhoud voor de kar niet moest betalen

 

2x draagarmen vooraan

2x electronica die flipte

1x stuurbekrachtiging naar de kloten

3x gebroken veren

2x nieuwe BC moeten steken

 

 

Waarom geen Giulietta uit stock? Ze moeten er gigantisch snel vanaf... Voor minder dan 20k heb je een nieuwe benzine met Tributo pack...

Daar zit het volgende op (komt van de site)

Blijft natuurlijk wel een pak centen... Maar met een nieuwe zit je gerust (garantie) en dat is met een kleine en verbouwingen ook een niet te onderschatten voordeel (zit in dezelfde situatie, m'n dochter is zelfs dag op dag even oud :D )

 

  • 7" lichtmetalen velgen
  • Lederen zetelbekleding
  • Automatische bizone airconditioning
  • Cruise control
  • Uconnect Radio (5'' touchscreen) : CD MP3, Aux-in, USB en Bluetooth
  • Sportstuur met leder bekleed en audio- en telefoonbedieningsknoppen
  • Donkergetinte achterruiten
  • Verdonkerde koplampen
  • Mistlampen
  • Aluminium sportpedalen en voetsteun
  • Armsteun voor- en achteraan
  • Zwart interieur (dakhemel, zonnekleppen en deurstijlen)
  • Zijschorten
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik verschiet ervan dat je de 200.000 km al gehaald heb

 

Ik heb een 147 Q2 en dat ding heeft nu 120.000km (eindelijk uit lease)

 

En ik ben blij dat ik zelf het onderhoud voor de kar niet moest betalen

 

2x draagarmen vooraan

2x electronica die flipte

1x stuurbekrachtiging naar de kloten

3x gebroken veren

2x nieuwe BC moeten steken

 

 

Waarom geen Giulietta uit stock? Ze moeten er gigantisch snel vanaf... Voor minder dan 20k heb je een nieuwe benzine met Tributo pack...

Daar zit het volgende op (komt van de site)

Blijft natuurlijk wel een pak centen... Maar met een nieuwe zit je gerust (garantie) en dat is met een kleine en verbouwingen ook een niet te onderschatten voordeel (zit in dezelfde situatie, m'n dochter is zelfs dag op dag even oud :D )

 

  • 7" lichtmetalen velgen
  • Lederen zetelbekleding
  • Automatische bizone airconditioning
  • Cruise control
  • Uconnect Radio (5'' touchscreen) : CD MP3, Aux-in, USB en Bluetooth
  • Sportstuur met leder bekleed en audio- en telefoonbedieningsknoppen
  • Donkergetinte achterruiten
  • Verdonkerde koplampen
  • Mistlampen
  • Aluminium sportpedalen en voetsteun
  • Armsteun voor- en achteraan
  • Zwart interieur (dakhemel, zonnekleppen en deurstijlen)
  • Zijschorten

 

 

Hoe is't met uw dochter eigenlijk? :)

 

draagarmen en 147'n met grotere velgen, herkenbaar verhaal

electronica amper of geen problemen met gehad, buiten 1x melding koelluchtventilatoren defect (lampje motor) en bij die herstelling heeft Buga Antwerpen zonder melding op voorhand en zonder mijn akkoord een draadherstelling uitgevoerd, omdat het "nodig" was.

 

mijn grootste kopzorgen zijn (geweest): die koppeling en een rammelend geluid aan mijn wiel rechtsvoor bij het afdraaien naar links of hevig optrekken. Dit geluid is er nog steeds en we krijgen het er niet uit. Enkel het stuurhuis kan nog vervangen worden al de rest is al gebeurd. Gelukkig nietmeer in het afzettersnetwerk van Alfa Romeo, maar bij de topgaragist die @@Riskitalltowin me heeft aangeraden laten herstellen.

 

Geld voor een nieuwe is er op dit moment zeker niet, en als het er was zou ik het zeker niet in een Giulietta steken, die wagen kan me gewoon niet zo bekoren als m'n 147 doet tijdens het rijden.

 

Garantie is me momenteel niet veel waard, ik ken genoeg automecaniciens die me op dit moment voort kunnen helpen met werkjes aan een wagen, maar daarom zoek ik nog geen wagen waarvan op voorhand al geweten is dat er veel kwaaltjes aan zijn, of dat onderdelen superduur zijn.

 

en oh ja... 7 inch lichtmetalen velgen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is't met uw dochter eigenlijk? :)

 

draagarmen en 147'n met grotere velgen, herkenbaar verhaal

electronica amper of geen problemen met gehad, buiten 1x melding koelluchtventilatoren defect (lampje motor) en bij die herstelling heeft Buga Antwerpen zonder melding op voorhand en zonder mijn akkoord een draadherstelling uitgevoerd, omdat het "nodig" was.

 

mijn grootste kopzorgen zijn (geweest): die koppeling en een rammelend geluid aan mijn wiel rechtsvoor bij het afdraaien naar links of hevig optrekken. Dit geluid is er nog steeds en we krijgen het er niet uit. Enkel het stuurhuis kan nog vervangen worden al de rest is al gebeurd. Gelukkig nietmeer in het afzettersnetwerk van Alfa Romeo, maar bij de topgaragist die @@Riskitalltowin me heeft aangeraden laten herstellen.

 

Geld voor een nieuwe is er op dit moment zeker niet, en als het er was zou ik het zeker niet in een Giulietta steken, die wagen kan me gewoon niet zo bekoren als m'n 147 doet tijdens het rijden.

 

Garantie is me momenteel niet veel waard, ik ken genoeg automecaniciens die me op dit moment voort kunnen helpen met werkjes aan een wagen, maar daarom zoek ik nog geen wagen waarvan op voorhand al geweten is dat er veel kwaaltjes aan zijn, of dat onderdelen superduur zijn.

 

en oh ja... 7 inch lichtmetalen velgen? :D

 

Was 17"

 

Met de dochter loopt alles op rolletjes...

Als je goede garagisten kent is het natuurlijk een ander verhaal.

 

Als ik van jou was zou ik gewoon voor de degelijke jap gaan die lekker rijdt...

Zoiets?

 

http://www.kapaza.be/nl/mazda/mazda-6-1-8i-16v-active---leder--52000km-12m-wb-90298017.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik van jou was zou ik gewoon voor de degelijke jap gaan die lekker rijdt...

Zoiets?

 

http://www.kapaza.be/nl/mazda/mazda-6-1-8i-16v-active---leder--52000km-12m-wb-90298017.htm

 

en voor zoiets dus dit topic, ik had nooit op een 6 gedacht. Maar wat zijn daar zo ongeveer de running costs van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en voor zoiets dus dit topic, ik had nooit op een 6 gedacht. Maar wat zijn daar zo ongeveer de running costs van?

 

Running costs lijken me zeker niet duur te zijn...

 

@@Mazdastruction zal daar meer over weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een benzine is om te lachen. Om de 10.000km een oliewissel aan €50à60, om de 20.000 een groot onderhoud. De prijs van een groot onderhoud varieert tussen de € 250à €350, afhankelijk wat er nodig is. Net eens gekeken naar een gelijkaardige wagen met 100.000km. Klant heeft 5 grote onderhouden laten doen, remblokken voor en achter laten vervangen en zit nu op een totale kost van +- € 1900.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een benzine is om te lachen. Om de 10.000km een oliewissel aan €50à60, om de 20.000 een groot onderhoud. De prijs van een groot onderhoud varieert tussen de € 250à €350, afhankelijk wat er nodig is. Net eens gekeken naar een gelijkaardige wagen met 100.000km. Klant heeft 5 grote onderhouden laten doen, remblokken voor en achter laten vervangen en zit nu op een totale kost van +- € 1900.

 

en is er ook iets waar wat rijplezier uit te puren is... eventueel wel een beetje kleiner dan een 6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazdas rijden sowieso super...

Je zou eigenlijk eens met een 6 moeten rijden. Persoonlijk vind ik hun rijgedrag vrij vergelijkbaat met dat van een 147.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid