kwiekie 3.008 Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Ik denk dat je vooral eerst moet uitmaken hoeveel ruimte je wil? Als je tevreden bent met de ruimte in een 147, waarom zou je dan naar een Mazda 6 of gelijkaardig gaan? Zal sowieso minder leuk sturen, denk ik. Wil je 2, 4, of 5 deuren? Maximum qua pk's? Maximum qua leeftijd? Koop maar een Golf GTI 5-deurs van rond de 13k Quote
Gast Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Mazdas rijden sowieso super... Je zou eigenlijk eens met een 6 moeten rijden. Persoonlijk vind ik hun rijgedrag vrij vergelijkbaat met dat van een 147. Ik vind onze mazda 2 maar matig. Het voelt sportief aan als je rustig rijdt door de redelijk zenuwachtige vering, de manier waarop je erin zit en doordat het gaspedaal erg gevoelig afgesteld is. Maar zodra je wat begint door te rijden krijg je snel en redelijk veel onderstuur. Enige leuke eraan qua rijden is dat hij makkelijk uitbreekt op de rem. Verder is het een doorsnee onderstuur hok, het lijkt alleen potentieel te hebben zo lang je uit de buurt van de grenzen blijft. Als je niks van auto's kent zal dit idd sportief lijken en misschien zelfs een leuke auto zijn. Maar als je een beetje weet hoe de dynamiek van een auto werkt en hoe je met de balans van een auto speelt is het gewoon een kuthok zoals de meeste mainstream auto's. Mijn swift was totaal het omgekeerde. Als je rustig reed merkte je dat de vering wat droog hard was maar verder was het een heel normale auto qua rijden, als je wat begon et pushen echter merkte je wat een prachtige balans er in de auto zat. Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Golf GTI ? Octavia RS combi TSI ? Ik krijg zowaar koude rillingen alsek terug denk aan mijn Alfa 147 Ti. Zeer geestig rijdende auto maar alles voelde en was toch zo fragiel ... Mijn velgen: ik weet niet of ik ze 9 of 10 maal heb laten rechten op 38000 km. Mijn koppeling: op 38.000 km bijna gaar, en das zowaar de enigste auto waarmee ik t ooit gehad heb. ( en heb er al toch al een paar gehad met vele km's) De versnellingsbak: nooit iets mee gehad, maar deze voelde toch zo teer aan. Ohja en de airbagmodule is er eens uitgevlogen langs achter aan de C stijl Telkens ik daar wat mee gezwijnd had 's avonds, voelde ik dat 's ochtends erna nog altijd. Als je daar een trackday mee zou doen, zouden de brokken er waarschijnlijk afvliegen... Mijn volgende wagen: peugeot 307 sw voelde zowaar solide aan in vergelijking daarmee. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 Ik vind onze mazda 2 maar matig. Het voelt sportief aan als je rustig rijdt door de redelijk zenuwachtige vering, de manier waarop je erin zit en doordat het gaspedaal erg gevoelig afgesteld is. Maar zodra je wat begint door te rijden krijg je snel en redelijk veel onderstuur. Enige leuke eraan qua rijden is dat hij makkelijk uitbreekt op de rem. Verder is het een doorsnee onderstuur hok, het lijkt alleen potentieel te hebben zo lang je uit de buurt van de grenzen blijft. Als je niks van auto's kent zal dit idd sportief lijken en misschien zelfs een leuke auto zijn. Maar als je een beetje weet hoe de dynamiek van een auto werkt en hoe je met de balans van een auto speelt is het gewoon een kuthok zoals de meeste mainstream auto's. Mijn swift was totaal het omgekeerde. Als je rustig reed merkte je dat de vering wat droog hard was maar verder was het een heel normale auto qua rijden, als je wat begon et pushen echter merkte je wat een prachtige balans er in de auto zat. Was dat Swiftje een benzine? Quote
tuscani 11.792 Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 aangezien je met kosten zit qua huis en kind, zou ik de alfa oprijden. hij kost momenteel niets, en je krijgt er ook niets meer van. voor het geld dat je hem zou verkopen kan je immers niets anders kopen, waarvan je zeker bent dat je daar geen kosten aan gaat krijgen. oprijden dus tot de dag komt dat je kosten hebt en dan smijt je hem buiten. hetgeen ik nu ook met de clio doe. ik krijg er geen zak meer van, dus blijf ik er mee rijden tot ik een rode kaart krijg, en dan zie ik wel voor iets anders. Quote
Lefty 19.511 Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 de alfa hij kost momenteel niets does not compute Quote
Raf 28 Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 Ga je de verbouwingen zelf doen of meehelpen? In dat geval zou ik de Alfa nog wat houden en verder oprijden. En intussen de huidige Mazda 3 nog wat in prijs laten zakken en daarna zoiets zoeken tweedehands. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 Ga je de verbouwingen zelf doen of meehelpen? In dat geval zou ik de Alfa nog wat houden en verder oprijden. En intussen de huidige Mazda 3 nog wat in prijs laten zakken en daarna zoiets zoeken tweedehands. Mijn gedacht. Quote
Gast Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 Was dat Swiftje een benzine? 1.3 diesel Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 1.3 diesel Reed dat zo leuk? Wat was het verbruik daarvan Quote
Gast Geplaatst: 29 november 2014 Geplaatst: 29 november 2014 Ding onderstuurde amper, brak progressief uit en voelde licht, gooibaar aan. Niet heel speciaal maar je vindt het niet meer overal gezien de meeste auto's daar te veel voor ondersturen. Maar bv een fiesta of corsa sport zullen wel ongeveer hetzelfde kunnen. Verbruik weet ik niet. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 30 november 2014 Geplaatst: 30 november 2014 Ding onderstuurde amper, brak progressief uit en voelde licht, gooibaar aan. Niet heel speciaal maar je vindt het niet meer overal gezien de meeste auto's daar te veel voor ondersturen. Maar bv een fiesta of corsa sport zullen wel ongeveer hetzelfde kunnen. Verbruik weet ik niet. Binnen een jaar wordt de Mitsu hier buiten gegooid en wil moeders iets zuinigs om te pendelen. Ze rijdt nu met Tucson (gezinswagen) en het ding zuipt waanzinnig. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.