Ga naar inhoud

Golf Sportsvan of Audi Q3


Jenkins

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!


 


Kleine situatieschets: mijn ouders rijden momenteel met een Zafira van 9 jaar oud, een 2.0 DTI. Beestje heeft in de beginjaren redelijk wat kilometers gedaan, maar na de verhuis van mijn ouders naar het centrum komt hij enkel nog buiten om naar de supermarkt te gaan. Door de jaren heen ook al wat kosten gehad en nu is de airco kapot... Conclusie: er komt een nieuwe auto.


 


Oudjes zijn allebei begin de 50, dus er is één aspect van die Zaf dat ze zeker niet willen opgeven en dat is de hogere instap. Ze willen nu ook graag terug een benzine wegens extreem weinig kilometers/jaar. Hun eerste gedacht gaat uit naar een Golf Sportsvan. Ik dacht spontaan aan een Q3.


 


Graag jullie advies en ervaringen met deze karren, want ik heb namelijk nog met geen enkele van de twee gereden :).


Andere alternatieven zijn absoluut ook welkom, mits deze criteria:


- Hogere instap


- Benzine


- Automaat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meriva? Goedkoper, ruim genoeg, ouw mannekes auto...

 

Ze hebben altijd al Opel gehad en zouden eens iets anders willen. Ook redelijk wat kosten gehad aan de Zaffer en daardoor vertrouwen beetje verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q3 heeft toch net een serieuze facelift gehad?

 

Klopt, is nog lelijker geworden... :fp:

Tussen deze twee zonder de twijfel de Dolf, dikker uitgerust voor hetzelfde geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders kwamen ook van een oude Opelbus en hebben nu een Mercedes B180 (benzine) 7G-DCT. Pa wou ook liever iets uit de Volkswagengroep maar dit was eigenlijk de beste keuze.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

+50: Sportsvan, Mercia of een of andere consoort dat je direct bevooroordeeld bent als mede-weggebruikter

 

Persoonlijk, de Q3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders kwamen ook van een oude Opelbus en hebben nu een Mercedes B180 (benzine) 7G-DCT. Pa wou ook liever iets uit de Volkswagengroep maar dit was eigenlijk de beste keuze.

Ik leg zo'n B ook eens voor, merci ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

't Is trouwens een Q3 geworden. Een mooi uitgeruste 1.4 TFSI S-Tronic, ze zijn er tot nu toe bijzonder content van.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je met de motorkeuze alleen maar feliciteren. Je spaart onze oren en onze longen :)

 

Met dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je met de motorkeuze alleen maar feliciteren. Je spaart onze oren en onze longen :)

 

Met dank.

 

Mensen doen ook maar 15000 km per jaar, dus zie ik totaal geen reden voor een diesel :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom noemen ze die Golf eigenlijk Sportsvan? Veel sportief zie ik daar niet in. Het is meer van dan sport.

Een camionetje met Adidas sloefkes aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe elke dag 7km, 3,5 op en 3,5 terug. En toch slaag ik er weer in van +25K per jaar te doen als ik mijn gemiddeldes per maand bekijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid