Ga naar inhoud

Mercedes-Benz GLE Coupé


Gast

Aanbevolen berichten

Zou X6 concurrent moeten zijn.

Lijkt me weer iets dat niet voor de Belgische markt gaat zijn.

In de zin van niet beschikbaar of weinig kans om door te breken?

 

 

Ik hoop voorzichtig op het eerste. Als dat ding uitkomt gaat dat sowieso verkopen, net als een X6. Geld garandeert geen smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua uiterlijk had ik er niet meer van verwacht, maar het stelt me teleur dat ze nu in alle modellen die GPS op die manier gaan integreren, ondanks de kritiek.

Voor de rest min of meer hetzelfde als een ML/GL dashboard, maar de middenconsole is hier een pak lelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de zin van niet beschikbaar of weinig kans om door te breken?

 

 

Ik hoop voorzichtig op het eerste. Als dat ding uitkomt gaat dat sowieso verkopen, net als een X6. Geld garandeert geen smaak.

weinig kans door te breken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje het gevoel dat het oog om oog, tand om tand is. 

 

B-Class --> BMW neemt het concept over met de 2 AT

 

GLE --> Overgenomen van de BMW X6.

 

 

 

De commentaren van de fans op "mijn" pagina's zijn zeer uiteenlopend.

 

Van "Une belle attaque au x6 !" en c'est trop belle

 

Naar WTF ? C'est une x6 ? Plagia ? Ou concurrence ? ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een markt voor, er is een spotje te claimen in die markt en 't is niet dat Mercedes geen ervaring heeft met duust modellen op de markt smijten  :P  Of ze allemaal even schoon zij laten we in het midden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buitenkant: ça va nog (binnen dit 'segment').

 

Interieur: :sick: Net zoals de ML geeft dit een heel Koreaans/Amerikaans gevoel, bovendien onsamenhangend en verouderd van look.

Op dat vlak scoort de X6 10 keer beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het succes van de X6 (ik sta nog steeds paf hoeveel van die dingen in België rondrijden), is het normaal dat Benz dit concept overneemt.

 

Spijtig wel dat ze de X6 zo hard hebben gecopieerd en dat er geen typische Mercedes-lijn inzit. Ze hebben er verdekke bijna de Hofmeister-knik ingezet !

 

Dat gezegd zijnde, na enkele keren met een X6 te hebben gereden, ben ik redelijk fan. Het was iets verfrissend: een luxecoupé om in te zitten, terwijl ik toch niet weggedoken zat achter een te hoge gordellijn als in een gewone coupé of berline. Redelijk wat kofferruimte en, voor een zigeuner als ondergetekende, serieus wat gewicht, power en 4WD voor als ge uw sleurhut wilt verzetten :D

 

Hét probleem met de X6 was dat ik na elke testrit een bezoek aan de tandarts en de osteopaat nodig had :mellow:

 

Dus als Mercedes dat in dit model even kan oplossen...

 

... dan nog koop ik mij een Range Rover (Sport) als ik in deze categorie zou kunnen gaan shoppen ;)

 

De buitenkant: ça va nog (binnen dit 'segment').

 

Interieur: :sick: Net zoals de ML geeft dit een heel Koreaans/Amerikaans gevoel, bovendien onsamenhangend en verouderd van look.

Op dat vlak scoort de X6 10 keer beter.

 

Het interieur is inderdaad een boeltje, net als dat van de A etc trouwens.

 

De X6 is (nu nog) een stuk soberder, maar wordt dat nieuw model? Hetzelfde klooienboeltje als de 3 en de 1 tegenwoordig? Ik heb ooit eens proberen tellen hoeveel verschillende types zwarte kunststof ik in mijn gezichtsveld had op een 3 renter recentelijk en ik heb opgegeven. BMW en Mercedes zijn nie goe bezig op dat vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid