Ga naar inhoud

Welke weekend-wagen? Z3QP?


Deray

Aanbevolen berichten

Na de verkoop van mijn E46 M3 ben ik op zoek naar iets anders voor in het weekend mee rond te rijden. Om mij niet blind te staren op bepaalde modellen en inspiratie op te doen roep ik jullie hulp in.

 

Waarvoor zou ik de wagen gebruiken?

Het moet een wagen zijn waarmee ik in de buurt mee kan rondrijden en af en toe eens een trackday mee kan gaan doen. Ook driftdagen staan op het programma, dus liefst een achterwiel aangedreven wagen. Het is niet de bedoeling van veel personen mee te nemen dus het mag een 2-zitter zijn. Het is vooral belangrijk dat ik een wagen dat je goed kan aanvoelen tijdens het rijden.

 

Enkele voorwaarden (andere voorstellen doen mag ook)

- benzine

- 15.000 euro (mag iets meer, minder mag ook)

- rwd

- Tamelijk betrouwbaar (geen wagen die gekend zijn om elke 10.000km problemen te hebben)

 

Alvast bedankt om jullie visie eens te laten horen  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honda S2000 is iets wat me meteen te binnen springt.

Deze man wil ik dienen :D

Heerlijk atmoblok, zalige versnellingsbak, geweldige balans. Het dak neer...

Soit, ik ben wel biased :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze man wil ik dienen :D

Heerlijk atmoblok, zalige versnellingsbak, geweldige balans. Het dak neer...

Soit, ik ben wel biased :inlove:

 

Ik ben ook een beetje biased na het ritje in Alexis zijn spel. Wat een kar :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de verkoop van mijn E46 M3 ben ik op zoek naar iets anders voor in het weekend mee rond te rijden. Om mij niet blind te staren op bepaalde modellen en inspiratie op te doen roep ik jullie hulp in.

 

Waarvoor zou ik de wagen gebruiken?

Het moet een wagen zijn waarmee ik in de buurt mee kan rondrijden en af en toe eens een trackday mee kan gaan doen. Ook driftdagen staan op het programma, dus liefst een achterwiel aangedreven wagen. Het is niet de bedoeling van veel personen mee te nemen dus het mag een 2-zitter zijn. Het is vooral belangrijk dat ik een wagen dat je goed kan aanvoelen tijdens het rijden.

 

Enkele voorwaarden (andere voorstellen doen mag ook)

- benzine

- 15.000 euro (mag iets meer, minder mag ook)

- rwd

- Tamelijk betrouwbaar (geen wagen die gekend zijn om elke 10.000km problemen te hebben)

 

Alvast bedankt om jullie visie eens te laten horen  :)

Euh, je hebt juist de beste auto voor die voorwaarden verkocht me dunkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

130i, gestript, schroefkit powerflex rubbers, diff met kortere verhouding, rolkooi, kuipzetels, andere uitlaat en een set met straatbanden en semislicks. 

Je komt iets meer uit dan 15000euro maar veel nieuwe onderdelen en relatief goedkoop in onderhoud en zal perfect zijn voor wat je zoekt.(maak er een projectje van dan kan je de kosten wat spreiden)

 

 

of deze:  http://www.kapaza.be/nl/mercedes-benz/mercedes-c63-amg-lichte-vracht---33-000---btw-90039397.htm

Is  wel veel meer maar je spaart enorm uit aan taksen en gepeperd camionetje is altijd cool. :lol:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

of deze:  http://www.kapaza.be/nl/mercedes-benz/mercedes-c63-amg-lichte-vracht---33-000---btw-90039397.htm

Is  wel veel meer maar je spaart enorm uit aan taksen en gepeperd camionetje is altijd cool. :lol:  

 

Dubbel van het budget en een onderhoudskost om U tegen te zeggen...

 

Deray zoekt een wagen die niet om de 10 000 km brokken heeft. Dat wil vooral zeggen: niet te duur in onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel van het budget en een onderhoudskost om U tegen te zeggen...

 

Deray zoekt een wagen die niet om de 10 000 km brokken heeft. Dat wil vooral zeggen: niet te duur in onderhoud.

Denk dat de onderhoudskost gelijk loopt met een E46 M3 hoor...

(Heb het niet over benzine-budget)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig heb ik al een testrit achter de rug met een bmw Z4 coupe, en later deze week ga ik ook een testrit doen met een honda S2000. Voor dit topic sprak de honda mij niet echt aan, maar ik begin er meer en meer zin in te krijgen. Die wagen voldoet aan redelijk veel van mijn voorwaarden (veel fun, red, betrouwbaar, kan je met op track-day en driftdag, ...).

 

Ah ok, dacht dat een E46 M3 goedkoper was in onderhoud.

Als je een E46 M goed wilt onderhouden kost dit een aardig centje  :) . Dit is eigelijk bij vele wagens zo, en ik geef nog liever geld uit aan een goed onderhoud dan aan optische mods.

 

 

Denk dat de onderhoudskost gelijk loopt met een E46 M3 hoor...

(Heb het niet over benzine-budget)

 

Het verbruik van een wagen kijk ik niet echt naar, anders kan je bijna geen fun meer hebben  :) . Het is dan ook een wagen voor plezierritjes, voor dagelijks vervoer heb ik nog steeds een bmw E46 320d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op dit ogenblik ben ik wat aan het rondkijken naar een Z3QP.

 

tamelijk betrouwbaar

Veel fun

RWD

standaard sper!

beetje exclusief

binnen budget + nog ruimte voor upgrades en goed onderhoud (remmen, stuurhuis, differentieel, ...)

 

Nu roep ik terug jullie hulp in :) . Ik ga bijna elke dag de tweedehandssites af of er terug eentje is bijgekomen. Moesten jullie iets vinden, of eentje te koop weten staan, mag je dit hier melden of mij een pm sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een 2.8 z3qp gehad voor de M, reed ook zeker goed, als je het niet erg vindt om wat minder in de toeren te kunnen trekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid