Ga naar inhoud

Standaard Welke VAA vriendelijke wagen kopen met budget van 3000 euro?


Tjeu

Aanbevolen berichten

Nu de MR2 deskundig geprakt is ( http://www.nieuwsblad.be/cnt/blwpo_01443812 ), ben ik aan het kijken voor opvolging. 

De gegevens : 
- we hebben nu nog een driedeurs golf IV 1.4 nafte met 145.000km waarvan het blokje al wat olie verbruikt. De Golf staat privé, de MR2 stond op de zaak.
- in februari 201komt normaal een oude Range Rover TD6 in huis. Die zal tegen dan 260.000km hebben en zal nog 2 tot 4 jaar bij ons blijven alvorens we er afscheid van zullen nemen. 
- Wanneer de Range komt, zullen we ook aan kindjes beginnen
- een driedeurs is niet handig voor kinderen
- De Range komt privé, de andere wagen op de zaak

De twee opties:

1) voor 3000 euro iets leuk zoeken, om een jaar mee te rijden en dan ZONDER VERLIES terug van de hand te doen, eventueel ook dan de Golf van de hand doen en iets anders kopen dat kind vriendelijk is, ofwel nog even aanmodderen met de combi Golf/Range. 

2) nu reeds een wagen kopen die in 2016 de Golf zal vervangen en waar ik mee rij tot de Range er is. 
In dat geval moeten we voor 3000 euro een wagen vinden die beter is dan een 14 jaar oude golf. Klinkt makkelijk, maar is het niet. De Golf is immers een erg degelijk product. Daar rammelt niets aan en rijdt best aangenaam (wel sloom). Vrouwlief wil zeker geen traditionele sedan. Dat vindt ze niet praktisch. 

Ongeacht de optie moet het wel een VAA vriendelijke oplossing zijn. Dat wil zeggen lage CO2 en lage oorspronkelijke aankoopprijs of lichte vracht.

Met de MR2 heb ik vorig jaar 8000km gereden, een nafte is dus aangewezen. 

Alle ideeën die binnen al het bovenstaande vallen zijn welkom. Zelf heb ik nog maar 1 wagen gevonden die aan alles (van optie 2) voldoet : 

http://www.2dehands.be/autos/mitsubi...218468753.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid