Dimitri 571 Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Het zat er al jaren aan te komen, behalve een IS-F en RC-F zou er ook een GS-F komen. Voor de gelegenheid heeft Lexus de aandrijflijn uit laatstgenoemde in de weinig subtiele GS gelepeld. Daar waar BMW, Audi en Mercedes-Benz turbo-motoren in hun powersedans en -stationwagons hangen, daar blijft Lexus vasthouden aan een atmosferische V8. Het 5-literblok schopt het weliswaar tot een respectabele 477 pk, de concurrentie doet het tegenwoordig al met een pk’tje of 100 meer. Ook van fratsen als vierwielaandrijving moet Lexus niets hebben, de GS-F stuurt al zijn krachten naar de achterwielen. Dan is de auto zeker ook voorzien van een handbak, zul je wellicht denken. Nee, je krijgt je GS-F altijd met achttraps automatische bak, die uiteraard wel met de hand te bedienen is. Het onderstel heeft volgens Lexus twee gezichten: het is comfortabel genoeg voor vele snelwegkilometers en daarnaast strak genoeg om ook op een bochtig circuit niet door het ijs te zakken. In de praktijk komt dat meestal neer op een compromis dat het beide net niet is, al zullen we eerst moeten gaan rijden voor we daarover oordelen. Momenteel levert Lexus de GS alleen in twee hybride-uitvoeringen in Nederland, gezien het Nederlandstalige persbericht hebben we goede hoop dat ook deze GS-F hier in de showroom zal verschijnen, maar uitsluitsel hebben we nog niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimitri 571 Geplaatst: 9 januari 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Atmosferische V8 en RWD, klinkt op papier allesbehalve slecht. Qua uiterlijk vind ik hem niet lelijk, maar mooi kan ik hem op het eerste zicht ook niet noemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.542 Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 Wat een dom introductieartikel van autoblog. Ben wel fan van het design. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 9 januari 2015 Delen Geplaatst: 9 januari 2015 dikke kist wel. Die spiced up Lexussen kom je helaas weinig tegen :-( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.053 Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 het is een alles of niets relatie met lexus. die snuit daar ben je voor of 100% tegen. ik ben er nog niet aan uit. maar binnenin zit zo'n GS heel goed, en ziet er alles sportief uit qua afwerking. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 10 januari 2015 Delen Geplaatst: 10 januari 2015 De uitlaten mochten misschien iets groter en ovaler, meer naar voorbeeld van de IS-F? Vond die wel vet en duidelijk hetgeen waar ze mee willen tonen: dit is een snelle, dikke Lexus. Wat ik vooral zot vind is de kop die hij trekt Die roosters links en rechts trekken zo'n grote hoek, hoog tot aan de koplampen (die dan weer wat aan de smalle kant lijken op de foto). Velgen zijn wel heerlijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef 442 Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.883 Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Ah, jef! hoe is het met de verkoopscijfers in Be? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef 442 Geplaatst: 18 augustus 2015 Delen Geplaatst: 18 augustus 2015 Ah, jef! hoe is het met de verkoopscijfers in Be? Een mooi braaf kabbelend beekje stroomopwaarts Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.