Phil 12.492 Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Rustig verder gereden, en na zo'n 5 kilometer kom ik een bocht om, en zie ik dwars over de weg een ambulance, en daarnaast een draagberrie en iets verder de politiewagen van 5 min voordien. Mijn hart sloeg heel even niet meer, en ik vreesde al meteen het ergste want het was op een kruispunt waar de route passeert. Voorzichtig het ongeval genaderd en ik zag niet één, maar twee wagens in de gracht en een persoon met een bebloed hoofd. "Gelukkig" was het niemand van ons. Normaal ging ik daar rechtdoor gaan richting De Bourgondiër, maar ik zag de Z4 vanuit de verkeerde richting komen, dus besloot ik om nog even voor te rijden voor het geval zij de weg kwijt waren, om dan 10km later door te rijden. We waren de weg op dat punt niet kwijt, de plietsie liet ons niet naar rechts gaan op het kruispunt waar het ongeval was gebeurd. (ambulance stond ook wat in de weg) Dus moesten we naar links, dan teruggekeerd en toen zag ik jou daar naar rechts gaan en dacht ik 'fuck it' en zijn we toch maar de ambulance gepasseerd. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Ik kwam hier oorspronkelijk enkel om foto's te scrollen maar ben dan toch beginnen lezen. Klinkt alsof ik heb weer heel wat AM-leuks gemist, dedju toch! Klinkt allemaal weer belachelijk leutig Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Ha 't zal wel zijn! Rijden, daar draait het toch allemaal om? Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Gelukkig ben ik er bij op 19/04, maar een AM-only had net dat ietsje leuker geweest denk ik Chance dat Parijs de max is! Weertje hier is "superbe" 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Mijn kistje was niet op tijd klaar, en met het weer van zaterdag had ik toch niet meegereden denk ik. Hopelijk op 19 april een mooi weertje. 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Eigenlijk nog geen review geschreven. Event verdient het nochtans. Dus snel, tijdens het ontbijten van m'n havermoutbrok, effe wat bijeen tokkelen: Mij wat gehaast in de vrees dat ik de laatste zou zijn die aankwam ... maar dat was buiten meer dan de helft van de deelnemers gerekend. Toen ik toekwam was 't zeeer stilletjes, geen idee of dat aan mij lag of aan het somewhat nut freezing klimaat daar in Sint-Gillis-Wallifornia. Blij weerzien met enkele mensen die 'k al veel te lang niet had gezien, ook! Organisatie, briefing: top, kwam professioneel over. En dan weg: zowel Frekkel als ikzelf hadden geen slaafje bij om de bolletjes te kleuren dus liet Frekkel z'n gammele E91 staan en kwam 'ie met mij passagieren. We sloten aan in het groepje dat besliste om langs een wreed accident te rijden: een gracht werd aangereden door een vijftiger met bebloed hoofd in een Berlingo en door een jongere manspersoon in een Opel busje. Eens onszelf er van vergewist dat alle mensen, de gracht en de Berlingo het zouden halen (een Opel busje is al vanaf z'n geboorte een verloren zaak) 't ritje verder gezet. Ik sloot aan achter, zo ongeveer, Asserti (M5), Corre (Kermit), Mayo (MX4,5 met massa's negatief camber achteraan) en achter mij zag ik ook nog af en toe CAS met de witte 911. Heerlijk tempo: goed stevig, zodat het oersaaie Hollandse veldlandschap in één langgerokken blur langs de zijruiten zoefde (er is daar ook echt geen zak te zien op al die baantjes, chance dat er nog wat te rijden viel). Frekkel en ik onderhielden een plezante conversatie over o.m. Hollandse Daihatsu Charades turbo, wijven en hun -streken, Mayo z'n (heb ik dat al gezegd?) ca. 18° negatief camber op de achteras van z'n MX4,5, de sound van Kermit, enzovoorts. In alle rust, comfortabel gezeten in de comfortfauteuils, één voetje gebruiken (beetje gas, beetje remmen) en sturend met de linkerduim ... heerlijk rustige zaterdag-workout voor den dikken. Na wat slechts een minuut of 10 leek was 't pitstop. Na ons een beetje vergaapt te hebben aan een manueel geschakelde A4 (huidige generatie PFL) Avant 3.2 S-Line en een stom wijf in een blauwe Fiësta die met slippende koppeling de bumper van een forummer z'n kar op een tattoo trakteerde, en nog wat babbels, kwam uiteindelijk ook de rest van de bende toe. Wat een slakken! We hebben daar voorzeker een kwartier kou staan lijden! Niks wat een cola (of 3) niet kan verhelpen, sommigen waagden zich zelfs aan een croque en het zag er zelfs smakelijk uit. Heerlijk sfeertje over de middag. Maar de rechtervoet jeukte en onder aanvoering van een immer nerveuze (Zijmalweg? Zijmalweg?) Mayo was 't en route. Omdat Frekkel zo braaf Polleke Bijl had gelezen in de eerste helft, heb ik hem het stuur van mijnen dikken opgedwongen en kon ik (éindelijk) wat achteroverleunen en een uiltje knappen. Frekkel deed dat voorzichtig maar goed. Helaas werd er zo duchtig verkeerd gereden door iedereen, dat we algauw alleen (met Mayo achter ons) op baan waren. Met een half oog dus toch wat kaart gelezen en geïnstrueerd waarheen we moesten, tot we aan konden sluiten bij een slingerende zwarte lijkauto en twee grijze dansende tobben. Dat was goed: nu konden we weer volgen zonder te hoeven werken - heerlijk. Tot we snapten dat dat trio een offroad-stukje had uitgekozen. Omdat ongeplaveide wegen ons danig te min zijn, draaiden Mayo en Frekkel dus om en kozen de juiste weg. Waardoor we terug op onszelf aangewezen waren, hetgeen goed was want ik was nu toch wakker dus een beetje kaart lezen kon er nog wel bij. Zo op een drafje tot aan de meet gekacheld, waar de slingerende zwarte lijkwagen aan het slingeren was op de parking. Blijkbaar was dat offroad-stukje dus even snel als het onroad-stukje :-) Na aankomst aan de meet hebben we dus opnieuw mogen wachten op de rest van de deelnemers. We hebben daar voorzeker gedurende een uur of drie-vier onze noten staan afvriezen terwijl de taffelbende kwam binnengedruppeld. Eens iedereen aangekomen en weer vertrokken, werd de lokroep van een warme sportcomplexcafetaria te sterk. Ovomaltine, here we come! Bleek nog best gezellig, eigenlijk :-) Vooral de compagnie die overbleef bleek uiterst aangenaam en al snel werden plannen gesmeed om samen nog een pizza te eten. Op twee dames na wist niémand mijn plan om naar Adenau of Spa te rijden (heerlijke pizza's, daar) te appreciëren (booooh!), dus het werd de Sleepstraat. Ook goed. Geen parking te vinden daar, maar met een oude BMW '5 mag je daar dwars op 't voetpad parkeren dus klus geklaard. Heerlijk avondje dan, toffe compagnie en smakelijke etenswaren! Heerlijke namiddag en avond gespendeerd. Dank allen! 3 Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 miljaar, wat een close-up pictures van de forummers! maar tzag er de max uit 1 Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 miljaar, wat een close-up pictures van de forummers! maar tzag er de max uit Harde beelden. 1 Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Golle zijt allemaal een bende janetten!!!!Ikke maar werken... Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Waarom is hier nog niet gespeeld met de foto's van de forummers???Ik begin, 5 Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 gTa is gesponsord door Scapa Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Harde beelden. allez allez, ge ziet er goed uit Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 allez allez, ge ziet er goed uit Nee, dokter. Quote
TCT 6.310 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Ja, Duvel... Ik wou eerst van uw foto iets maken... Maar dan dacht ik van,'t is al erg genoeg voor die jongen', en heb ik het maar zo gelaten...Recept! Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Dadis echt van Mayo zijn camber. 2 Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 allez allez, ge ziet er goed uit Nee, dokter. Maar in de Bourgondiër waart ge wel héél welkom hé 5 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Mijn kistje was niet op tijd klaar, en met het weer van zaterdag had ik toch niet meegereden denk ik. Hopelijk op 19 april een mooi weertje. Hoop ik ook! Mijn MX-5 staat donderdag eindelijk op platen, ik kijk er al naar uit Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Dikke velgen @@PJH ! Waar heb je de centercaps dan laten spuiten? Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Ja, Duvel... Ik wou eerst van uw foto iets maken... Maar dan dacht ik van,'t is al erg genoeg voor die jongen', en heb ik het maar zo gelaten... Recept! Merci TCT. Ik zal dit mooie gebaar niet vergeten. Als ik je nog eens tegenkom trakteer ik je een tripel. 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Geplaatst: 7 april 2015 Dikke velgen @@PJH ! Waar heb je de centercaps dan laten spuiten? Nog nergens Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Smakelijk (binnenmonds, want op de werkvloer vertoevend) gelachen met je schrijfsels @@gTa! Quote
3000 1.080 Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Hoe dat jullie zo'n routes niet motorrijdersgewiijs rijden met een Garmin Zumo? Route uploaden, en geen gedoe met bolleke pijlke. Heeft wel z'n charme zo'n roadbook, maar kan maar zo gemakkelijk zijn toch? Kan je niet misrijden ook... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.