Tomski 5.334 Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 was m'n eerste dag op de zomervelgen.. en kist stuurt en rijdt compleet anders na die stuiterende pingpongballen van winterbanden. Was nog niet met 100% vertrouwen aan het rijden, en dat op vantijd smalle wegels, die je niet kent, met een beek naast jou. not helping also Quote
Tomski 5.334 Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 (ps: volgens mij kan je nog een pak zuiniger rijden. en zuinig rijden is voor mensen met diesels, fok that Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Weeral hartelijk dank aan @@PJH voor de fantastische organisatie! Heb me weer goed geamuseerd en m'n auto wat beter leren kennen, open rijden is echt wel de manier om optimaal te genieten. Gelukkig hebben we even zon gehad en toch een vrij lang stuk open kunnen rijden. 1 keer fout gereden, maar vrij snel terug de draad opgepikt. 1 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 open rijden is echt wel de manier om optimaal te genieten. Waarheid. Blij dat ik met de Mx-5 was ipv M3. 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Ik had het niet over uw snelheid in de bochten hoor. Dat is maar normaal. In veel bochten reed ik achter u zonder te remmen. Het leek voor mij alsof je even de rem aantikt maar eigenlijk amper vertraagt. Soort van reflex-remmen. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 Ik had het niet over uw snelheid in de bochten hoor. Dat is maar normaal. In veel bochten reed ik achter u zonder te remmen. Het leek voor mij alsof je even de rem aantikt maar eigenlijk amper vertraagt. Soort van reflex-remmen. Jij deed dat ook. En ik waarschijnlijk ook wel, denk ik. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 5 april 2015 Auteur Geplaatst: 5 april 2015 Waarheid. Blij dat ik met de Mx-5 was ipv M3. Ik bied 5k voor je M3. Bon, Zeeland Classic AM only edition. In tegenstelling tot vorig jaar zat het roadbook vrij snel in elkaar. Er waren minder wegenwerken, minder "klote" stukken en minder scherpe drempels in de beta-versie van de route dan op andere jaren, wat me toch wat vertrouwen gaf. Eén probleem dat ik wel had, en uiteindelijk ook niet kon oplossen, was dat er af en toe door een dorpje moest gereden worden. In die regio is het iets drukker kwa bebouwing dan in de regio's van vorige jaren, en daar maakte ik me toch wel wat zorgen over. Donderdag dan de laatste verkenning in het donker, de route was ok, het roadbook was ok en de goesting was er. Prima dus. Zaterdag begon dan voor mij al vrij vroeg met de laatste voorbereidingen, de meteo in de gaten houden, stressen of de E30 al dan niet klaar zou zijn, ... maar uiteindelijk kwam alles op zijn pootjes terecht om 12.55 was ik aan de start, alwaar een aantal deelnemers al stonden te wachten. De sfeer zat er al goed in, net zoals de koude wind. Nog een kwartiertje gewacht, terwijl mijn tafel en roadbooks al klaar gezet, en dan begonnen aan de briefing en de handtekeningensessie. Dat ging vlotter dan andere jaren omdat ik het uitdeelmoment een beetje herzien heb, dus daar ben ik best tevreden over En dan was het aan jullie.... De rit zelf heb ik maar gedeeltelijk gereden zoals altijd. Ik doe altijd de eerste 25-30km om te zien of er mensen zijn die ergens stil staan met navigatie problemen, en daarna zet ik koers richting tussenstop. Ongeveer op het punt waar ik de route normaal zou verlaten, kwam er plots een nederlandse politiecombi aan tegen hoge snelheid met zijn sirene en zwaailicht aan. Ik dacht al meteen "lap, dat begint al goed", ik begon te vertragen en ze sloegen inderdaad af waar de route heen loopt. Een verlaten boerenwegje in, waar normaal bijna geen verkeer is. Ik dacht dus echt al meteen aan klachten van mensen...maar toch hielden ze mij niet staande. Rustig verder gereden, en na zo'n 5 kilometer kom ik een bocht om, en zie ik dwars over de weg een ambulance, en daarnaast een draagberrie en iets verder de politiewagen van 5 min voordien. Mijn hart sloeg heel even niet meer, en ik vreesde al meteen het ergste want het was op een kruispunt waar de route passeert. Voorzichtig het ongeval genaderd en ik zag niet één, maar twee wagens in de gracht en een persoon met een bebloed hoofd. "Gelukkig" was het niemand van ons. Normaal ging ik daar rechtdoor gaan richting De Bourgondiër, maar ik zag de Z4 vanuit de verkeerde richting komen, dus besloot ik om nog even voor te rijden voor het geval zij de weg kwijt waren, om dan 10km later door te rijden. 14.15, aankomst in de tussenstop. Snel de tafels vrij gehouden, en de menukaartjes overal geplaatst, en nog geen kwartier later kwam er al een groepje deelnemers aan. Dat was snel Veel sneller dan verwacht. Dat kan maar 1 ding betekenen -> het was leuk, en de wegen waren inmiddels droog. Goed nieuws dus In een tijdsframe van +- 30 min was iedereen daar, en dan was het gezellig tafelen met de deelnemers, luisteren naar hun verhalen en meegaan in hun enthousiasme. Couldn't be better Omstreeks 16.15 dan de tussenstop verlaten net na CAS, om meteen door te rijden naar de aankomst. Daar was het jammer genoeg aan het druppelen, en ook erg koud, dus zijn we maar wat gaan opwarmen in de bistro bij de startplaats. Niet veel later hoorden we echter een E-AMG wat driften op de parking, dus ik had een sterk vermoeden dat de eersten er waren In het uur dat volgde kwamen jullie allemaal terug aan, met een grote smile en veel toffe verhalen. Daar doen we het voor Ik kan dus terug kijken op een geslaagde editie, ook al was ik niet 100% zeker van de route voor het begon. Dus -> me happy 7 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.