Ga naar inhoud

Load index banden


msxx

Aanbevolen berichten

De voorgeschreven load index voor banden op mijn wagen is 97. Ik veronderstel dat ik dan geen lagere load index moet gebruiken/mag gebruiken.

 

Is er bezwaar denkbaar tegen een hogere load index? 100 in plaats van 97?

 

Achtergrond: banden zijn in mijn maat een stuk beter verkrijgbaar met load index 100 doordat er veel Audi's rondrijden met deze maat met loadindex 100 ...

 

Ga ik daar last mee krijgen (keuring, denk het niet?) of hinder door ervaren (stugger?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoger mag inderdaad altijd. Heb wel eens gezeik gehad op de keuring omwille van een  laadindex die niet voorgeschreven was om mijn homologatiepapier.  Voor 16" velgen staan enkele maten met 91, voor mijn zomerbanden 17" dus ook banden laten monteren met  laadindex 91. Blijkbaar komt dat niet voor in dat lijstje, allemaal 94. Die kerel met handen en voeten moeten uitleggen dat het gewicht van mijn auto nu toch wel gelijk (enfin, misschien een kilo per band) blijft.  Uiteindelijk dik tegen de goesting van de stationschef met een groen kaart kunnen vertrekken.

Achteraf goca gecontacteerd en ik blijk inderdaad gelijk te hebben. Sindsdien neem ik die mail steeds mee naar de keuring. Was wel de enige keer dat daar enen over viel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid