Ga naar inhoud

B3 of D3


Salokin

Aanbevolen berichten

Aantal kilometers per jaar zijn ca. 15k, je houdt rekening met fiscale aftrekbaarheid, restwaarde maar ook met rijplezier, wat kies je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15K per jaar? B3 uiteraard

D3 is nochtans beste diesel waar ik ooit mee gereden heb, is een B3 dan zoveel beter, rekening houdend met aftrekbaarheid en restwaarde?
Link naar reactie
Delen op andere sites

D3 is nochtans beste diesel waar ik ooit mee gereden heb, is een B3 dan zoveel beter, rekening houdend met aftrekbaarheid en restwaarde?

 

 

Met dat laatse hou ik geen rekening maar ik zou toch liever B3 rijden, als ik de keuze had. Heb ze beiden gereden en hoewel de diesel niet slecht klinkt en - op vergelijkingsbasis met andere diesels - een schitterend gasrespons heeft, zal dat toch nooit de B3 kunnen benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

i8

Geen zin om telkens ecoverhaal bij klanten te moeten expliceren. Bovendien heeft hij ook achteraan twee deuren nodig en mag hij niet te flamboyant zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat laatse hou ik geen rekening maar ik zou toch liever B3 rijden, als ik de keuze had. Heb ze beiden gereden en hoewel de diesel niet slecht klinkt en - op vergelijkingsbasis met andere diesels - een schitterend gasrespons heeft, zal dat toch nooit de B3 kunnen benaderen.

Of je nu met restwaarde of aftrekbaarheid rekening houdt, het draait om de centen dus ik zie het verschil niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu met restwaarde of aftrekbaarheid rekening houdt, het draait om de centen dus ik zie het verschil niet.

 

 

Leg eens uit, begrijp niet wat je bedoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg eens uit, begrijp niet wat je bedoelt?

Bedoeling is hem 4 jaar te houden, wat kost je het meest rekening houdend met alle factoren; aankoop, fiscaal en verkoop. Tenzij ik tijdens 'de rit' sterf moeten alle opgesomde parameters in rekening gebracht worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeling is hem 4 jaar te houden, wat kost je het meest rekening houdend met alle factoren; aankoop, fiscaal en verkoop. Tenzij ik tijdens 'de rit' sterf moeten alle opgesomde parameters in rekening gebracht worden.

 

 

Fiscaal kan je zelf checken, aankoop en verkoop zal de B3 moeten onderdoen voor de D3, tenzij ze stevig aan de dieselwetgeving/taxatie gaan sleutelen. Koffiedik kijken natuurlijk.

Ik voorspel wel dat je daar zelf redelijk vaak in gaat kruipen, op lange ritten zou ik eventueel zelfs de Alpina verkiezen boven de M.

Mijn gok is dat het niet bij die 15K blijft, reden te meer om voor de D3 te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid