Ga naar inhoud

Seat leon fr 1.4 tsi 150pk ACT of 1.8 tsi 180pk


CarZ

Aanbevolen berichten

Na een lange zoektocht, ben ik dan toch bij seat terecht gekomen. Mijn besluit staat al vast omtrent het model maar qua motorisatie lig ik nog wat in de knoop. Ik heb al een testrit kunnen doen met de 1.8 tsi en ik was onmiddellijk verkocht. De wagen waar ik nu mij rijd, heeft waarschijnlijk nog met moeite 105pk. Dus het verschil was duidelijk te voelen ;). Ik twijfel nog tussen de 1.4 tsi 150pk ACT of de 1.8 tsi 180pk. De 1.8 tsi is wel krachtiger maar is dit verschil wel duidelijk te merken? Wanneer ik dan praktisch denk heeft de nieuwe 1.4 tsi, active cilinder technology wat het verbruik duidelijk mindert. Ook de verzekering en inschrijving zijn wel minder. De vraag die ik me dan stel, is het een meerwaarde om voor de 1.8 tsi te gaan of biedt de 1.4 tsi voldoende fun en trekkracht?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is dan vooral of je die 1.8 verzekerd krijgt, ik denk dat die 1.4 al kantje boordje is.

Ja daarme was ik ook al aan het denken alhoewel een 21 jarige kan ook ne Opel Corsa met 211 PK verzekeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is dan vooral of je die 1.8 verzekerd krijgt, ik denk dat die 1.4 al kantje boordje is.

De kosten zullen inderdaad hoger liggen, maar wanneer men die 2 motoren vergelijkt ongeacht van mijn leeftijd. Veel is er niet te vinden over de 1.4 tsi met 150 pk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ga je met de auto doen?

 

Moet hij dienen om 2 kinderen in te steken, die af te zetten bij de schoolpoort en dan 7km verder naar je werk te rijden, dan is 150pk meer dan genoeg. Zit je echter elk weekend op de nurburgring, dan is 180pk te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals hierboven.

en ik vermoed meer voorkeur voor de 1.4 aangezien de taksen en verzekering ook minder is.

want eerlijk gezegd twijfel ik of je het verschil in pk's in het dagelijkse verkeer veel gaat merken.

mijn vorige had 140pk en de huidige 177pk, en ik zeg eerlijk dat ik geen (groot) verschil opmerk. ergens had ik meer verwacht, en moet het verschil in pk's groter zijn om echt voelbaar te zijn, en kan je dus beter voor de besparing kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ga je met de auto doen?

 

Moet hij dienen om 2 kinderen in te steken, die af te zetten bij de schoolpoort en dan 7km verder naar je werk te rijden, dan is 150pk meer dan genoeg. Zit je echter elk weekend op de nurburgring, dan is 180pk te weinig.

 

Ik zoek zeker geen nurburgring-gedoe ;). Ik zoek een wagen met pit en die leuke tussenacceleraties kan neerzetten. Liefst zou ik natuurlijk voor de 1.4 tsi gaan maar ik vraag me dan af of die motorisatie voldoende is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, een leon is ook geen supergrote zware wagen.

vroeger bestonden er golfjes met 75pk (en minder) en die waren ook al fun. :D

en je kan dan nog gemakkelijker steeds uitkijken naar zwaarder als je een nieuwe koopt. zakken van pk's bij een nieuwe aankoop, is minder leuk.

ik ben indertijd begonnen aan 75pk dan eentje van 136pk dan 140 en nu 177pk. ik klim dus gestaag naar boven. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou denk ik ook voor de 1.4 gaan dan, tenzij je echt vaak boven de 140km/h zit op de snelweg (maar dan zou je wss geen benzine kopen).

 

Vermogen gaat snel wennen, de prijs om er mee te rijden iets minder :P Neem dan beter wat opties die hem leuker maken (en eventueel de herverkoopwaarde gunstiger maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daarme was ik ook al aan het denken alhoewel een 21 jarige kan ook ne Opel Corsa met 211 PK verzekeren.

Dat was een fout door de verzekering als het over een AF-er gaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de 1.4 overwegen. 150 pk in een leon is voldoende denk ik. Zal ook wel wat schelen op jaarbasis aan taksen en verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil in aankoop tussen een 1.4 150pk en een 1.8 is 700€.

De 1.8 heeft wel een onafhankelijke multilink achterophanging en grotere remmen, de 1.4 heeft een starre torsie achteras.

De 1.8 heeft een distributieketting, de 1.4 een riem alhoewel VAG beweerd dat ie waarschijnlijk nooit vervangen zal moeten worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 150pk gaat redelijk vlot nog, persoonlijk zou ik de 1,4nemen. Zeker kijkende naar verzekering etc. Starre achteras of de multilink gaat 9 op de 10 niet eens het verschil merken (laat staan dat ze weten wat het verschil is) en bij gewoon rijden gaat em dat ook geen verschil geven. Als ge daarentegen continue gaat vlammen op circuit gaat ge er wel voordeel uithalen, maarja dan gaat ge ook wel geen leon kopen imo. 

 

Stap gewoon is een seat garage binnen en vraagt u een testrit met de 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil in aankoop tussen een 1.4 150pk en een 1.8 is 700€.

De 1.8 heeft wel een onafhankelijke multilink achterophanging en grotere remmen, de 1.4 heeft een starre torsie achteras.

De 1.8 heeft een distributieketting, de 1.4 een riem alhoewel VAG beweerd dat ie waarschijnlijk nooit vervangen zal moeten worden.

 

Dit vind ik nu eens argumenten die de algemene verkoopspraat overstijgen, trek hier je conclusie uit, meer dan door het vermogen imo (want dat went altijd). 

 

Daarenboven rijd een multilink ophanging toch wat volwassener, en bij een auto uit het C-segment draagt dat ook bij aan het comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 1 jaar later...

Omdat er zeer weinig vraag naar deze motor was in België. In het buitenland is hij nog wel leverbaar. De nieuwe 1.8TSi heeft nu trouwens 192 pk en 320MN maar is in Belgie enkel leverbaar in de Ibiza Cuprz. Spijtig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

aa oke ma was van plan om binnekort zo ne FR ST te kopen. ma ik was van plan om ne tweedehandse in duitsland te gaan halen dus daar geen probleem dus ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Leon ST FR 1.8 TSI DSG en ben daar zeer gevreden over. Verbruik is gemiddeld 7,5liter. Ik zou wel een model met het media systeem plus kopen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid