Ga naar inhoud

Ford Focus RS


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Op topgear site staat geschreven dat er een 'drift-mode' komt ;)

 

Misschien kan @@tato daar iets meer over zeggen?

 

Die functie is inderdaad bevestigd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt benieuwd naar de eerste testen van deze. Maar de AWD zal toch een deel van de minpunten bij de vorige neutraliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond de vorige er wat bruter en ruiger uit zien. Past m.i. beter bij de RS. Komt er dit keer ook weer een 500 versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Basisprijs zou blijkbaar rond de 36.000 USD liggen:

 

Ford accidentally revealed pricing information for the 2016 Ford Focus RS on a half-built configurator we're pretty sure wasn't ready for public release. For a brief period of time, consumers were able to view pricing information for the 2016 Focus RS, which starts at $36,605 after destination fees.

 

Of course, Ford took down the feature on its consumer website so you can no longer build your own Focus RS. But we were able to find out that standard features on the model include 18-inch painted aluminum wheels, a 10-speaker Sony audio system with HD Radio, and partial leather Recaro seats with RS badging. Some options included navigation, a sunroof, 19-inch wheels, and $1,990 Michelin Cup tires. Ford's hot hatch ranks in the middle of the pack in terms of pricing. While the 305-hp Subaru WRX STI goes for $35,490, the 292-hp Volkswagen Golf R is priced higher at $37,425. But considering that the Focus RS packs significantly more power than these two competitors, we think it's a bargain. The 2016 Ford Focus RS features a turbocharged 2.3-liter I-4 engine that produces 345 hp and 324 lb-ft of torque, and is paired with all-wheel drive. Compared to the Focus ST, however, the RS model is quite a step up. This top performance hatch is more than $10,000 more expensive than the ST, which features 252 hp and 270 lb-ft of torque from its 2.0-liter turbo EcoBoost engine. Ford is keeping mum, however, saying it doesn't comment on "pricing speculation." So for more information, we'll just have to wait until we get closer to the car's launch in spring 2016.

Read more: http://wot.motortrend.com/1507_leaked_configurator_suggests_the_2016_ford_focus_rs_starts_at_36605.html#ixzz3hUGfCx9a

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vrees dat em zal tegen vallen, toch voor de puristen onder ons.

Het zal niet beter zijn dan een Golf R.  Ik zou graag een 4wd zien met parmanente vierwiel aandrijving en een center differentieel.

Maar dat tijdperk is voorbij, uitgezonderd Subaru.

 

Hyundai I30 N zou straks awd zijn, maar dat zal ook maar flauw afkooksel zijn vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat em zal tegen vallen, toch voor de puristen onder ons.

Het zal niet beter zijn dan een Golf R. Ik zou graag een 4wd zien met parmanente vierwiel aandrijving en een center differentieel.

Maar dat tijdperk is voorbij, uitgezonderd Subaru.

Hyundai I30 N zou straks awd zijn, maar dat zal ook maar flauw afkooksel zijn vrees ik.

Wat is er mis met de huidige Golf R volgens jou?

Volgens mij gaat hij niet tegenvallen, integendeel [emoji4]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met de huidige Golf R volgens jou?

Volgens mij gaat hij niet tegenvallen, integendeel [emoji4]

Het haldex diff, die kan gewoon niet volgen.  Zeker niet in veranderlijke omstandigheden kan een Golf R geen stabiel rijgedrag voorschotelen.  Constant worstelen tussen onder- en overstuur.  Soms is dat ook leuk om zo te kunnen spelen, maar bij de Golf R ligt dat anders en komt het allemaal onnatuurlijk en op een niet zo fijne manier..

 

Hopelijk heeft Ford beter zijn huiswerk gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het haldex diff, die kan gewoon niet volgen. Zeker niet in veranderlijke omstandigheden kan een Golf R geen stabiel rijgedrag voorschotelen. Constant worstelen tussen onder- en overstuur. Soms is dat ook leuk om zo te kunnen spelen, maar bij de Golf R ligt dat anders en komt het allemaal onnatuurlijk en op een niet zo fijne manier..

Hopelijk heeft Ford beter zijn huiswerk gemaakt.

Zou kunnen, heb een golf R nog niet kunnen ervaren. Het is wel zo dat het vermogen constant verdeeld wordt en ergens kan ik dat dan goed geloven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het haldex diff, die kan gewoon niet volgen.  Zeker niet in veranderlijke omstandigheden kan een Golf R geen stabiel rijgedrag voorschotelen.  Constant worstelen tussen onder- en overstuur.  Soms is dat ook leuk om zo te kunnen spelen, maar bij de Golf R ligt dat anders en komt het allemaal onnatuurlijk en op een niet zo fijne manier..

 

Hopelijk heeft Ford beter zijn huiswerk gemaakt. 

 

Hoor je toch in geen enkele review dat dat een probleem is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

De Ford Focus RS is zo'n auto die zijn geheimen druppelsgewijs prijsgeeft. Vandaag krijgen we te horen hoe het met de 0-100-tijd en de topsnelheid is gesteld.

 

Dat de nieuwe Focus RS vierwielaandrijving, een handbak en een 2,3-liter viercilinder turbomotor met 350 pk en 440 Nm heeft, weten we al sinds juni. Nu heeft het Ford behaagd om ons te laten weten wat je daar in de praktijk mee kunt.

Welnu: de sprint van 0 naar 100 km/h moet - al dan niet met hulp van de Launch Control-functie - in 4,7 seconden lukken en wie vrij baan heeft, kan de super-Focus doortrekken tot 266 km/h. 

Begin 2016 komt de Focus RS onze kant op. Het Nederlandse prijskaartje is nog niet bekend.

 

 

Bron; autoweek.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat BMWMB zegt klopt ergens wel, maar deze gaat meer te bieden hebben aan de rijders en minder aan de jhonny's denk ik.
Het is een beetje zoals bij de ST modellen, ze investeren in de onderdelen die het rijden beter maken en sparen geld uit door het interieur en exterieur grotendeels standaard te laten. Mij zou het niet storen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij stoort het brave uiterlijk niet.

Deze wagen gaat zoals je zegt zo veel meer te bieden hebben dan het vorig model.

Ik ga zeker eens langsgaan om een prijsofferte.

Gewoon wit en quasi nix van opties, net zoals de Evo indertijd. Die had enkel centrale vergrendeling.

Voor de rest niks, zelfs de ruiten waren niet elektrisch.

 

Als ik comfortabel wil rijden neem ik wel de ML.

Maar bon, we wijken af...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid