Ga naar inhoud

Exige V6 of Cayman GT4


PJH

  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Lotus of Porsche

    • Lotus Exige V6
      7
    • Porsche Cayman GT4
      39


Aanbevolen berichten

De vraag is eenvoudig: track & spirit-drive weapon met nummerplaat, welk zou je kiezen

 

Exige V6:

- Manueel

- Midengined

- 1176kg

- 350pk/400Nm

- Supercharged 3.5L V6

- 0-100: 3.7

- 272km/h

- Vanaf: 67k

 

Cayman GT4

- Manueel

- Midengined

- 1340kg

- 380pk/420Nm

- 3.8L flat-six atmo

- 0-100: 4.4

- 295km/h

- Vanaf: 87k

 

 

en vooral, waarom? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit een keer het geluk gehad om met zo een Exige te rijden

Ik vind die iets te krap voor mijn atletisch lijf ,iets te spartaans en verdomme moeilijk

Ik denk dat de cayman op die punten beter scoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit verzuurd kutland:

 

Lotus: willen maar niet kunnen

Porsche: die klootzak moet dood

 

Lotus dus.

 

Denk dat 95% van de mensen totaal geen idee hebben wat een Lotus is hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat 95% van de mensen totaal geen idee hebben wat een Lotus is hoor.

Lotus is kwa looks voor veel mensen "speelgoed". Porsche daarentegen isvvoor hen de veel te dure dikke nekken auto.
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke keuze, het hart (Lotus) of betrouwbaarheid (Porsche)

Bij mij begon het zo, maar het draaide helemaal om.

  • Porsche blijft een imago van ultieme betrouwbaarheid hebben (they go a long way to maintain that), maar da's allerminst het geval als je insiders hoort. Integendeel, zelfs...
  • De Lotus heeft de naam van verschrikkelijk onbetrouwbaar te zijn maar met de Exige S V6 is dat wel veranderd ten goede. Mogelijks niet perfect maar bon.
  • Bij mij is het echter vooral het hart dat me voor de Porsche doet kiezen. Z'n looks. De naam "GT#".
  • Het is echter het verstand dat de Lotus in de running houdt: lichter, speelser, mogelijks de betere track car?

Maar aangezien fantastische manuele bak en nog een atmosferische motor (één van de laatste?) denk ik dat 't toch de Porsche wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

soms staan gewichten exclusief chauffeur 75 kg vermeld (DIN-gewicht), soms met 75 kg chauffeur (EU-gewicht)

gewicht Exige is wel degelijk 1176 kg, dat is DIN-gewicht

https://www.google.be/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=M4zSVKGgJciw7Aa3tIBo&url=http://www.rssportscars.com/wsfiles/specs/Lotus_Exige_S_specs.pdf&ved=0CC8QFjAFOAo&usg=AFQjCNH3to077rKhYKHaXtCgytp4U-6dJw

Cayman S DIN-gewicht is 1320 kg

http://www.porsche.com/canada/en/models/cayman/cayman-s/featuresandspecs/

dus 1340 voor GT4 kan wel

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt een testrit willen voor deze keuze..... Dat zou alles duidelijk maken.

Er valt voor beide iets te zeggen. De Lotus is altijd sympathiek, de Porsche wat dikkenek om ergens te komen.

De Porsche is meer all round en biedt meer comfort.

De Lotus is een pak goedkoper als je gaat gaan tracken ( en dat kan ik nu al perfect vergelijken).

De Lotus is goedkoper in aankoop en even waardevast

Eind dit jaar komt de Lotus standaard met 400pk en 450 nm en gaat die de fakkel overnemen . Je kan de trackprestaties van de Lotus zeer moeilijk inschatten. Het is de (veel) moeilijkere wagen om snel rond te gaan. Op dit ogenblik schat ik ze aan mekaar gewaagd waarbij de Cayman makkelijker snel te rijden is.

Speelt het kostenplaatje een rol ga ik voor de Lotus

Kan ik het betalen de Porsche

Puur voor track use: de Lotus.

Dit in theorie. Je kan zoiets niet kiezen imo als je ze niet beiden even rijdt...

Maar ik geef de Cayman in theorie een grotere kans.

Die Cayman zou in principe sneller op de NS moeten zijn dan opgegeven ....... Kan bijna niet anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga voor de lotus.

er blijft voor mij toch iets magisch rond hangen. Het mag zelfs een exige van de eerste generatie zijn. het ziet er klein en het ziet er snel uit. ideale weekendkar om je eens mee te amuseren.

liefst van al in een opvallend kleurtje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid