Ga naar inhoud

Welke banden?


kefkie

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik zou nieuwe zomerbanden moeten hebben voor op mijn auto.
Een E39 523i, niks speciaals dus.
Bandenmaat is 235/45/17. Mijn rijstijl is gewoon tot sportief te noemen en heel veel vermogen is er ook niet aanwezig.

received_10152761616806137_zps5uhqf0qe.j

Momenteel heb je een hoop keuze tussen A-merken, B-merken al de rest eronder.

Aangezien ik fan ben 1 a 2 merken, heb ik amper ervaring met de rest. Dus had ik graag eens gehoord welke alternatieven er zijn.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn, wel op een leon, dus een compleet andere auto (telkens 18"):

- Continental Sportcontact 5. Deze zaten er na 12k km compleet door, de draad stak eruit. En de grip in het nat was ook niet alles.
Dus hier ben ik niet écht fan van.

- Bridgestones Turanza. Waren best ok, niet super goed maar ook niet slecht.Tot dat dit voorkwam icon_lol.gif
null_zpsdc88d017.jpg

- Michelin PS2. Is imo de beste band die ik tot nu toe heb gehad. Ik heb daar best veel km's mee gedaan. Denk 25k km per set tegen dat ze versleten waren.

Ik heb ook ervaring met de supersports. Deze zitten op de 911 maar ik denk dat dat wat overkill is voor deze boot. Hebben ook belachelijk veel grip en goeie levensduur. De pirelli's die af fabriek op die 911 kwamen, zaten er na 1 trackday compleet door. Straf.

Mijn bandenboer raadt mij Pirelli P7 nero aan, wat ook logisch is want die werkt daar veel mee samen dus zal er wel wat op verdienen icon_lol.gif .

Qua winterbanden rij ik nu rond op Pirelli Sottozero banden. Heb ik geen klagen over en heeft mijn auto overal gebracht, al dan niet recht of scheef. 

 

Deze ben ik ook al eens tegengekomen:

http://www.autobandenmarkt.be/cgi-bin/rshop.pl?dsco=122&cart_id=36551925.122.2613&sowigan=So&Breite=235&Quer=45&Felge=17&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Yokohama&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Yokohama&m_s=3&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&search_tool=standard&Label=F-A-72-2&details=Ordern&typ=R-267686

 

of:

http://www.autobandenmarkt.be/cgi-bin/rshop.pl?dsco=122&cart_id=86583461.122.20556&sowigan=So&Breite=235&Quer=45&Felge=17&Speed=V&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&Ang_pro_Seite=50&weiter=100&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=E-A-71-2&details=Ordern&typ=D-120687

Soit, wat zijn jullie voorstellen/meningen hierover?

Het mag een sportievere band zijn, zolang het maar geen eco rommel is. Mijn auto is alles behalve eco dus veel verschil zal dat niet maken icon_lol.gif
Het moeten ook geen top of de line banden zijn van € 300/stuk. 
Het blijft een oude auto en ik heb nog een vrouw en kind dat ik moet onderhouden icon_mrgreen.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zwaar fan geworden van Kumho KU36, maar misschien niet op een daily. Natte tractie is prima, maar aqua planning gebeurt wel sneller dan bij een normale band. Verder is die prijs/kwaliteit onverslaanbaar voor iemand die sportief rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Hankook Ventus Evo 2's momenteel liggen als zomerset op m'n E91 en ik verlang eerlijk gezegd tot ze erdoor zitten...

Vooraan had ik ze eerst laten leggen en had ik geen problemen mee. Daarna ook achteraan laten vervangen en sedertdien reed ik rond alsof op een winterset;

overmatig 'nahangen' bij korte stuurdirecties, bij sportief bochtengedrag het gevoel dat je over je band aan het rollen bent,...

 

Ik kwam van Goodyear Eagle Asymettric 2's en had er beter bij gebleven.

Bridgestone potenza S001's had ik ook nog in overweging genomen, naast michelin ps 2.
Advan sports ook in overweging genomen doch voor dat prijsverschil koop je beter A merk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuhmo ecsta heel goed prijs kwaliteit die stonden op mijn Leon en die kregen de 222pk en 469nm toch goed op de grond. Ik betaalde die toen 87€ per band. Waren goed op droog en nat en weinig geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Hankook Ventus Evo 2's momenteel liggen als zomerset op m'n E91 en ik verlang eerlijk gezegd tot ze erdoor zitten...

Vooraan had ik ze eerst laten leggen en had ik geen problemen mee. Daarna ook achteraan laten vervangen en sedertdien reed ik rond alsof op een winterset;

overmatig 'nahangen' bij korte stuurdirecties, bij sportief bochtengedrag het gevoel dat je over je band aan het rollen bent,...

 

Ik kwam van Goodyear Eagle Asymettric 2's en had er beter bij gebleven.

Bridgestone potenza S001's had ik ook nog in overweging genomen, naast michelin ps 2.

Advan sports ook in overweging genomen doch voor dat prijsverschil koop je beter A merk

 

Toen ik de e91 kocht zaten die hankooks ook rondom. Ik moet zeggen dat ik er aangenaam van verrast was. Heb ze nu wel vervangen door eagle f1 assy 2's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Prijzen zijn binnen voor de mijne


Yokohama advan sport V105 123€/stuk
Pirelli p zero nero gt 120€/stuk
Michelin PS3 133€/stuk

Voor de mini (175/65/R15), want die bandjes zijn ook versleten na 15k km.
Michelin 92€/stuk
Fulda (ken ik niet icon_lol.gif 75€/stuk)
En de pirelli 86€/stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eagle f1 assy 2 zijn topbanden :)

Met één s, wel. :D

Maar dat vind ik er ook van. Onwijs goed, die dingen. Ook qua prijs.

Mocht ik nu nieuw rubber moeten kopen en 't moet sportief zijn, 't zou opnieuw die band zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de e91 kocht zaten die hankooks ook rondom. Ik moet zeggen dat ik er aangenaam van verrast was. Heb ze nu wel vervangen door eagle f1 assy 2's.

Nog zo nen as-socialen typ die as-symmetrische banden legt! :D :D :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

Ik zou nieuwe zomerbanden moeten hebben voor op mijn auto.

Een E39 523i, niks speciaals dus.

Bandenmaat is 235/45/17. Mijn rijstijl is gewoon tot sportief te noemen en heel veel vermogen is er ook niet aanwezig.

- Continental Sportcontact 5. Deze zaten er na 12k km compleet door, de draad stak eruit. En de grip in het nat was ook niet alles.

Dus hier ben ik niet écht fan van.

 

 

Doesn't compute

 

Of je plaats stoplichtsprintjes en je komt onderweg véél stoplichten tegen??

 

SC3's gaan bij mij ongeveer 60.000km mee (dan zijn ze alle vier op, wissel ze na 30.000km van as). En ik heb de rijstijl zoals jij omschrijft en 500nm tot mijn beschikking :)  Wel relatief veel autostrade. Zeg dat ze daardoor 20.000km langer mee gaan dan je zou mogen verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Momenteel staan er op mijn zomerwielen volgende banden

 

vooraan dunlop sportmaxx. Wat een rommelband imo. Niks grip, en rijdt precies nogal zoekerig op gewone banen met slecht wegdek. Meer dan de andere banden die ik gewoon ben.

 

Achteraan liggen er uniroyal rainsport 3 banden. Ik verschiet ervan hoe goed dat die eigenlijk zijn voor z'n geld (95€/stuk). Geven goede grip en zijn stil, en slijten nog niet zo snel ook niet precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid