Ga naar inhoud

Audi S6


Spillies

Aanbevolen berichten

Audi liet er deze keer geen gras over groeien en stelt binnen twee weken maar liefst de helft van haar S-modellen reeks voor op de 2011 Frankfurt Auto Show (IAA).

Het artikel helemaal lezen? KLIK HIER!

Hun atletisch karakter, stille understatement en mooie aanblik zijn weer de elementen van deze S-modellen. Ze zijn sportwagens voor dagelijks gebruik, met het blijvend aanbieden van hun compromisloze functionaliteit. Deze modellen zijn gekenmerkt door kracht gecombineerd met passend laag verbruik. De downsizing strategie van het merk met de vier ringen heeft het brandstofverbruik van de S6 met 25% kunnen doen dalen en gezorgd voor nog sportievere rijeigenschappen.

Audi zal haar nieuwe S-modellen voor het eerst in de 2011 Frankfurt Auto Show (IAA) voorstellen. De top of the range S-modellen krijgen alle drie de gloednieuw ontwikkelde 4.0l V8 met tot 520pk onder de motorkap met grondbrekende efficiënte systemen als "cilinder op vraag" en veel meer...

De S6 en S6 Avant gebruiken de 420pk (550Nm) versie van de nieuwe 4.0TFSI. De twin-turbo V8 zorgt voor een acceleratie van 0 tot 100km/h in 4,8 seconden. De Avant doet daar slecht een tiende van een seconde langer over. Bij de beide modellen blijft de elektronisch begrenzde topsnelheid van 250km/h een formaliteit.

Als het gaat over de transmissie zorgen de S6 en S6 Avant voor de verdere uitbreiding van Audi's leuze "Vorsprung durch Technik". Het motorvermogen stroomt door een snel schakelende, zeventraps S-tronic door naar de vier wielen. Het quattro vierwielaandrijfsysteem maakt gebruik van een "self-locking" centraal differentieel. Indien gewenst, kan je uw Audi S6 nog aanvullen met het optionele sport differentieel, die de kracht actief verdeelt tussen de achterwielen.

Audi_S6-01.jpg

Audi_S6-02.jpg

Audi_S6-03.jpg

aangepast door Spillies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm machtig mooi! Alleen had het verschil met de 1.6TDI S-Line wel wat groter mogen zijn. Niet veel, maar net dat beetje dat je hoofd doet draaien als hij voorbij komt.

Bij de beide modellen blijft de elektronisch begrenzde topsnelheid van 250km/h een formaliteit.
"Een formaliteit"? Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar dit is toch wel héél ongelukkig uitgedrukt (afgezien van de vaut).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Ik vind 'm machtig mooi! Alleen had het verschil met de 1.6TDI S-Line wel wat groter mogen zijn. Niet veel, maar net dat beetje dat je hoofd doet draaien als hij voorbij komt.

Het verschil is toch steeds niet zo groot tussen een S en een S line (met S line exterieur dan)? Dat is niet nieuw, en dat vind ik er net leuk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ik vind 'm machtig mooi! Alleen had het verschil met de 1.6TDI S-Line wel wat groter mogen zijn. Niet veel, maar net dat beetje dat je hoofd doet draaien als hij voorbij komt.

Als ze er een deftige uitlaat onder steken, dan is dat opgelost. Hopelijk zijn de mannen van Audi efkes bij AMG langsgelopen om inspiratie op te doen en niet bij Motorsport want anders gaat dit ook als een Prius klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt alles knap aan die wagen enkel die achterkant is niet zo geslaagd imo

Ow... Op school in het vervolg beter opletten want anders gaat ge nooit aan nen S6 geraken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid