Ga naar inhoud

Lotus 2 Eleven 400 en Exige S 400


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

The Exige S has been a big-hitter for Lotus since the supercharged 3.5-litre V6 version was launched in 2012 and has been vying with the Elise for title of Lotus's best-seller ever since. It's expected to overtake it now production of the automatic has started - indeed Gales told us the production line as of two weeks ago was solely Exige S automatics bound for Asia. A 400 version would be serious fun. "400hp and less than 1,150kg. It will be number one," he said.

A new V6-powered 2-Eleven is plannedA new V6-powered 2-Eleven is plannedThen there's a likely new 2-Eleven, which would feature the same 400hp engine, according to Gales. "Our customers have told us: give us something that'll be class-leading on every track day, so we are going to do that," he said. To jog your memories, the 2-Eleven was a stripped-out, 670kg (in non-SVA mode) open-cabin special based on the Exige with a 1.8-litre supercharged engine, of which Lotus built around 250 from 2006. They cost £40,000 and are still holding much of that judging from this £30,000 2008 car. "We can do something similar very fast - within 12 months," Gales said.



Dit wist ik al geruime tijd en ik kan nu verklappen dat men mijn huidige Exige S aan het ombouwen is naar de 400pk versie..... 

Die 2-eleven 400 is imo een van DE TRACKTOYS van de nabije toekomst. Ik zou me dat kopen voor op de remork als ik zou stoppen met racen. Sub 1000 kg, deftig chassis, 400pk....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2-eleven 400 is imo een van DE TRACKTOYS van de nabije toekomst. Ik zou me dat kopen voor op de remork als ik zou stoppen met racen. Sub 1000 kg, deftig chassis, 400pk....[/size]

[/color]

Levensgevaarlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwah zelfs een "430" pk (ik ben altijd voorzichtig met dat soort waardes. Houdt in pure power een 991GT3 niet bij hoor.

 

Ok de Exige piloot is beter maar als je die Porsche ziet accelereren, is die duidelijk een serieus pak krachtiger (check vanaf minuut 11).

 

Trouwens al het vermogen zit in de hoge toeren. De Exige 410pk bv is in 0-100 niet sneller dan de 350pk.

 

 

Gemeten....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meer vermogen wordt gehaald uit een reeks aanpassingen geen simpele mapping ...

Remmen en ophanging zijn standaard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid